Distansrunda Söndag 28 Juni Sjöviksrundan

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 09-06-28 17:17

Jag har förresten bekräftat nummerplåten på bilen som körde på nån i en annan klunga. Bilmodell och färg stämmer, och bilen är reggad på en person boende i Sjövik, nära platsen det hände.

Mer än så skriver jag inte här - resten löser vi med privata meddelanden om det behövs.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Raymond Kvam
Registrerades: 05-04-02 15:45

Inläggav Raymond Kvam » 09-06-28 17:21

Grymt bra runda. Tack alla i Eva-Lenas grupp.

Användarvisningsbild
Göran Fredriksson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-04-21 12:14

Inläggav Göran Fredriksson » 09-06-28 18:08

Jo den kvickare 29 gruppen rullade på fint. Vi fick göra ett punka stopp i Säve då Stefans bakdäck sa ifrån (Stefan, du packar väl reservslang med lång nippel till nästa runda?). Gruppen var lite ivrig o krävde en del åtsramning av tyglarna till o från men annars så rullade vi på väldigt fint.
Efter fikat så växte hornen ut på en del så tempot blev lite högre, efter en stund så körde några från Björns grupp ikapp oss, det var ungefär då Stefans ena bakhjulseker gav upp i höjd med Lerum. Härifrån så lyckades jag inte hålla igen gruppen utan det blev ett väldigt raskt tempo mot Olofstorp. Här blev det uppdelning så att de ystraste cyklisterna fick dra iväg på egen hand mot Göteborg, resten av oss körde vidare i ett mer sansat tempo å kom i mål med ett snitt på ca 31.

Stefan, hur gick det med ditt bakhjul, lossade hela ekernippeln från fälgen, eller vad hände?

Användarvisningsbild
Stefan Gunnarsson
HCK-medlem
Registrerades: 07-09-12 20:46
Kontakt:

Inläggav Stefan Gunnarsson » 09-06-28 19:44

Göran Fredriksson skrev:Jo den kvickare 29 gruppen rullade på fint. Vi fick göra ett punka stopp i Säve då Stefans bakdäck sa ifrån (Stefan, du packar väl reservslang med lång nippel till nästa runda?). Gruppen var lite ivrig o krävde en del åtsramning av tyglarna till o från men annars så rullade vi på väldigt fint.
Efter fikat så växte hornen ut på en del så tempot blev lite högre, efter en stund så körde några från Björns grupp ikapp oss, det var ungefär då Stefans ena bakhjulseker gav upp i höjd med Lerum. Härifrån så lyckades jag inte hålla igen gruppen utan det blev ett väldigt raskt tempo mot Olofstorp. Här blev det uppdelning så att de ystraste cyklisterna fick dra iväg på egen hand mot Göteborg, resten av oss körde vidare i ett mer sansat tempo å kom i mål med ett snitt på ca 31.

Stefan, hur gick det med ditt bakhjul, lossade hela ekernippeln från fälgen, eller vad hände?

Hej!

Tack för omtanken. Inga problem med cykeln i övrigt. Nippeln gick av så fälgen är ok. Får byta till mitt andra bakhjul och laga hjulet. Skall gå igenom mina slangar och se till att jag har långa nipplar.

Jag är glad att inte detta inträffade under Vättern rundan. Då hade 10 månaders träning varit kastade i sjön.

Kanske ses vi nästa söndag.

:D Stefan

Användarvisningsbild
Eva-Lena Westlund
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-03-27 20:55
Kontakt:

Inläggav Eva-Lena Westlund » 09-06-28 20:05

Det blev trots värmen en behaglig runda i jämnt tempo. Snygg återhållsamhet i uppförsbackarna :D

Tråkigt med bilisten som prompt skulle köra om oss trots att han samtidigt fick möte. Resulterade i att Benny blev touchad av backspegeln, men tack och lov gick han inte i backen. Denne bilist har en polisanmälan att se fram emot :evil:

Thomas Balmér
Registrerades: 09-06-28 22:31

Inläggav Thomas Balmér » 09-06-29 14:32

Tack för en trevlig runda igår!
Tyvärr fick jag avvika i Lerum efter hårdkörning för att komma i kapp efter fikat.

Bra planering, väl genomfört och trevligt sällskap - som alltid med HCK.

Då kan man ta en punktering med ett leende...

Användarvisningsbild
Andreas Peterson
Registrerades: 09-05-19 23:36

Inläggav Andreas Peterson » 09-06-29 22:09

Mycket trevlig runda...

Blev lite jobbigt på slutet när 29 klungan ökade och den bakre delen av klungan fick svårt att hänga med.
Nästa gång skall jag haka på en 29 klunga som håller 29 :)

Efter att vi delade upp oss så hade vi i 29 klungan en behaglig färd tillbaka till HCK.

Vädret var lite för bra, jag drack ca: 5liter under turen och hade inget vatten kvar sista milen...
// Andreas

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 09-06-29 22:58

Andreas Peterson skrev:Vädret var lite för bra, jag drack ca: 5liter under turen och hade inget vatten kvar sista milen...

Hmm, jag drack som vanligt för lite. När jag bromsade in vid klubblokalen hade jag fortfarande flera deciliter vatten kvar i ena vattenflaskan - den andra var orörd... Drack iofs två 33 cl drickor vid fikat. Sammanlagt en liter kanske. Gissa om jag hade huvudvärk långt in på kvällen...!

Återgå till "Äldre"