Super Randonné XXL i Norge

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 20-01-04 00:48

Vill du hänga med på en tur bland Norges fjäll och fjordar? Den kan blir något alldeles extra!

Jag har hållit på med randonneurcykling under många år och har för 2020 planerat en speciell runda. Inget lopp utan mer en upplevelse för sinnena. Utlämnad till naturens makter under färd, men vila inomhus på nätterna mellan etapperna. Över tjugo fjäll och utmed lika många fjordar inhägnade av ännu flera fjäll. Förbi vattenfall och fjällsjöar, längs tun och ängar. Uppför Trollstigen, nerför Ørnevegen, över Dovrefjell, upp till Juvasshytta mellan Galdhøpiggen och Glittertind och ner igen, uppför Geirangervegen på skrå utmed Dalsnibba. Vi startar med Aurlandfjellet och slutar med Vikafjell med Stalhemskleivi. Nej, förresten, hade tänkt att avsluta med Rallarvegen över Hardangervidda. Kanske en liten snutt på Kongevegen också. De båda sistnämnda är dock inte på belagd väg.

Det här är drömmar. Vårens träning och en del annat runt omkring får avgöra om jag gör ett försök. Vill du hänga med får du räkna med ett lugnt tempo, men att du ändå kommer att bli oerhört trött emellanåt. Jag har tänkt att ta en vecka på mig, ungefär. I nuläget är planerad avfärd från Göteborg sön 19 juli och start 20 juli. Åker jag ensam tar jag tåget, blir vi fler är bil ett alternativ - men då får vi nog avstå Rallarvegen.
Fotografier och minnen kommer jag att ta med mig hem. Jag delar dem gärna med någon som är jämnstark och likasinnad!

Hör av dig om du lockas av:

Rallarvegen

Christian Behre

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Återgå till "Övriga Audax/Randonneurlopp"