BRM 200 lördag 2019-04-13

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

BRM 200 lördag 2019-04-13

Inläggav Daniel Ridings » 18-10-10 21:46

Tid: Lördag 2019-04-13
Plats:
Start: 08.00
Bana: 200 S
Noter: Vägbeskrivning och kartor
Betalning: senast 07.45, gärna med Swish. 150:- med medalj, 100:- utan.
Swish: 123 085 58 74 (Skriv BRM200 13/4 och ditt namn)
Maxtid: 13,5 timmar

Kontroll 1: Veddige 10.19 - 13.16
Kontroll 2: Hindås 12.56 - 19.12
Kontroll 3: (Mål) 13.53 - 21.30

Om man tycker att det är för tidigt att äta i Veddige men misstänker att man kommer efter lunchtiden till Hindås, passerar vi ett par samhällen på vägen där man kan äta eller köpa mat att ha med sig.

Vill man vara säker på att komma med, är det bäst att anmäla sig:

https://www.hisingensck.se/brevetlopp-anmalaninfo/

Antal anmälda

Anmälan är bindande på ett sätt ... om ni anmäler er, förbinder vi oss att ha ett brevetkort till dig.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Re: BRM 200 lördag 2019-04-13

Inläggav Daniel Ridings » 19-04-02 19:34

Snart är det dags.

För de som inte har kört brevetlopp tidigare, har vi en genomgång av några viktiga punkter på vårt möte, 3. apr i HCK:s klubblokal. Mötet börjar kl. 18.

Jag har uppdaterat första inlägget med kontrolltider.

Det är viktigt att ni anmäler er via länken ovan. Det är inte bindande för er del, men vi lovar att du får ett brevetkort vid starten och kan köra loppet. Det gör vi inte annars, även om det brukar gå. Vi har ofta ett par kort extra med oss.

Daniel

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 19-04-08 06:30

Om ni inte har en gps eller om ni vill hellre använda en pappersutskrift med väganvisningar och kartor, har jag gjort i ordning en pdf-fil. Anvisningarna är på engelska, eftersom det har genererats automatiskt.

Vägbeskrivning och kartor

Edit: Det här är samma länk som i första inlägget.

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 19-04-12 20:44

Vädret imorgon ...

http://weatherbagel.com/f/6bcef45c-34f9 ... 3010dcf889

Sol, sol, sol ...

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 19-04-14 08:19

Vad roligt att det var så många till start igår! 20 st tror jag det var. Både vinter och vår fick vi känna på med kyla och halländska vindar. Och sol, hela tiden sol! Till slut fick vi ju även välförtjänd medvind de sista tre milen.
Torra fina vägar med kupering motsvarande PBP. En del av backarna dock brantare än i Normandie och Bretagne.

Det var ju en nylagd runda och således första gången vi körde den som ett Brevetlopp. Jag fick några synpunkter på bansträckningen och val av kontrollplatser, vilka är värda att beakta.

¤ Väl långt mellan kontrollerna.
Ja visst, men det är upp till var och en att välja att stanna på andra ställen för vila och förplägnad. I Frillesås eller Sätila t.ex. Kontrollerna behöver ju bara ligga i ändarna av banan. Men kanske en kontroll till.

¤ Hellre kontroll vid Circle K i Bollebygd än i Hindås. Det skulle förhindra smitvägen Rävlanda-Hindås via Hindåsvägen. Och det är ett bättre vattenhål än ICA i Hindås.
Ja visst, men jag ville prova en alternativ väg, som vi aldrig har kört på ett Brevetlopp: Kullavägen. ICA i Hindås erbjöd inte så mycket för en hungrig randonneur, men thairestaurangen några hundra meter längre fram längs banan hade både god mat, snabb service och sol på uteserveringen!
Men jag kan hålla med om att det kan vara bättre med Bollebygd av det förstnämnda skälet. Men då får ni hela Bollebygdsbacken i ett svep.

¤ Kuperingen.
Som sagt motsvarar den ganska väl PBP. Och som de flesta av våra Brevetlopp är det ca 1 % stigning totalt.

¤ Ny bana.
Även jag fick lite tankar på förändringar av banan. Stämpling i Veddige gör ju att knappast någon behöver äta i Horred. Det öppnar upp för en alternativ sträckning genom/förbi det samhället. Det finns en riktigt mysig och fin väg!

Flera av våra rundor är nya i år. Till glädje för en del gamla rävar som behöver något nytt för att tända till. Till förtret för andra, som måste stiga ur sin komfortzon och inte kan jämföra med sina tider förr om åren. Förhoppningsvis lockar det till att pröva på flera rundor. Varför inte redan nästa helg, 20 april, 200 N. Annan banläggare då, Åke Haraldsson. Han har valt att blanda gammalt och nytt. De första 80 km känner nog de flesta HCK-motionärer igen från olika rundor, Lilla Edet - Upphärad väcker minnen hos en gammal randonneur, men de nästkommande 80 km är fina okörda vägar som bitvis för inte så länge sedan var grusbelagda. Väl mött!

¤ Och kom gärna med fler åsikter!

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 19-04-14 20:18

Tja, jag tyckte det var bra som det var. Jag gillade den nya vägen mellan Rävlanda och Hindås. Jag har alltid varit nyfiken på den.

Banan i sig var kuperat, men ganska jämt fördelat istället för att klumpas ihop i kortare passager med längre platta passager. Det är den tredje 200 jag har kört i år och det var nog den snällaste.

Jag fick själv lite matproblem strax efter Sätila, men det var bara att trampa långsammare och ta tid att äta på cykeln. Jag önskade efteråt att jag inte hade glömt av flaskorna med Fortimel jag hade hemma.

ICA Hindås var inte mycket, men det var bara 3 mil kvar. Man kunde alltid ha ätit på en av matställen eller lite tidigare i Sätila. Jag tyckte det fanns ganska gott om matplatser längs banan. Det behöver inte vara en kontroll för att man ska stanna och äta.

Vinden förtog lite av förtjusningen, men gamla Horredsvägen mellan Veddige och Horred är fin. Och så får man se stenbron ute på åkern, där vägen gick en gång i tiden.

Det hade passat bättre under varmare förhållanden, men det är inte mycket man kan göra åt det.

Återgå till "Brevetlopp"