BRM 400 lördagen 2018-06-09

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

BRM 400 lördagen 2018-06-09

Inläggav Daniel Ridings » 18-02-23 18:16

Tid: Lördag 2018-06-09
Plats: Circle K, Fässbergsmotet
Starttid: 08.00 (korten delas ut senast 07.40)
Betalning: senast 07.40, gärna med Swish. 150:- med medalj, 100:- utan.
Swish: 123 085 58 74 (Skriv BRM400 9/6 och ditt namn)
Maxtid: 27 timmar (kl. 11 på söndag)

Banan: BRM 400 SS
Noter: 400 SS noter
Kontrolltider: Kontrolltider 400 SS

Kan vara bra att ha:
Turistkarta Falkenberg
Cykelkarta Halmstad

Anmälningsinformation

Ni kan anmäla er här: Anmälan till brevetlopp 2018. Anmälan är inte bindande, utan garanterar att du får ett startkort.

Ni kan se alla föranmälningar här: Föranmälda

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Re: BRM 400 lördagen 2018-06-09

Inläggav Daniel Ridings » 18-05-24 07:52

Den uppmärksamme noterar väl att banan har ändrats från det ursprungliga inlägget. Det finns olika skäl till det. Dels har vi fått några nya cyklister som använder noter istället för GPS. Den här banan har en god beskrivning båda med GPS och med noter. Dels var den ursprungliga banan bevisligen för jävligt. Eftersom jag tänker cykla, har jag fått mitt lystmäte av sådant i år.

Den här banan är en av våra klassiska. Har man tur och det inte blåser längs kusten (det händer), så är det en vacker resa ned till Halmstad och tillbaka genom ett öppet landskap. Skogarna kan ni få på 100-milaren.

Den passerar Varberg, Falkenberg, Halmstad, Hyltebruk, Femsjö, Fegen, Ätran, Mårdaklev, Östra Frölunda, Svenljunga, Sexdrega, Hillared, Dannike, Borås, Bollebygd och sedan tillbaka till Mölndal.

Det finns bara en nämnvärd backe som lämnar Hillared mot Dannike. Men från Halmstad till Gånghäster (utanför Borås) är det svagt uppför hela tiden. Tja, kanske den mellan Rävlanda och Hindås förtjänar ett omnämnande om inte annat än för att den röda lampan man ser i fjärran aldrig närmar sig.

Det finns gott om matställen. Personligen skulle jag undvika Thai/pizza på intill torget i Svenljunga och välja något annat (Björn Bagare) istället. Thai/pizza vägrade att skriva på våra kort när vi körde 30-milaren därigenom.

Falkenberg, Halmstad, Hyltebruk, Svenljunga, Borås ... alla har ett gott utbud och välsorterade ICA-butiker.

Det kan vara smart att ha något i bakfikan när man kommer till Circle K Bollebygd. Oftast kommer man sent och på grund av buslivet utanför släpper de inte alltid in kunder utan man får stå vid luckan och handla. Jag har blivit insläppt fastän de har låst. Det beror lite på läget utanför.

Vi får skärpa oss. Jag har pratat med några nya åkare och det framkommer att ingen vet var man kan få information om randonneurverksamheten i Göteborg. Jag kommer att undvika hemliga epostlistor för innefolket och anstränga mig att skriva här i forumet. Eftersom få av oss har gjort det, har forumet mer eller mindre dött ut, men samtidigt har det inte ersatts av något annat. Så vi kan lika gärna försöka väcka det till liv.

Saker som har kommit fram:

1) Man visste inte att det finns flera möjligheter att åka från Göteborg. Randonneur Väst och HCK samarbetar om datum, så även om det finns en lucka i HCK:s kalender, så kan det vara värt att titta på Randonneur Väst.

2) HCK har börjat ganska tidigt med sina lopp så de kortare distanserna har avverkats. Randonneur Väst börjar lite senare. Så om man har missat HCK:s 300, till exempel, finns det fortfarande en möjlighet att köra med Randonneur Väst (en 300) den 2. juni.

3) HCK har startplatser norr om Göteborg (Backadalen) och söder om Göteborg (Fässbergsmotet). HCK delar Fässbergsmotet som startplats med Randonneur Väst.

Det spelar ingen roll vem man åker med. Allt skickas in centralt i Sverige till Bengt Sandborgh, som är Audax Club Parisiennes representant i Sverige. Han i sin tur skickar vidare till Paris, som håller reda på resultaten globalt. Man kan åka från många platser i Sverige (Uddevalla, Trollhättan, Vänersborg, Jönköping, Kinna, Halmstad) och många länder (Danmark, Norge, Finland, Tyskland osv) och allt samordnas av fransmännen och "bokförs" centralt.

Det var säkert flera saker. Kommer jag på dem, så tar jag upp tråden.

Daniel

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Re: BRM 400 lördagen 2018-06-09

Inläggav Daniel Ridings » 18-06-08 12:23

Om ni anmäler er här före kl 19 på fredag, kommer jag med färdigt ifyllda kort till er. Annars får ni se till att ni har en penna och är på plats senast 7.40 för att hinna fylla i egna kort.

Starten går kl. 8. Kommer ni efter 7.40 riskerar ni att behöva starta lite senare. Det är ingen fara med det, men ni kan gå miste om sällskap.

Det blir vackert propagandacykling imorgon. Banan är normal med bara ett par backar, och långt emellan dem.

Jag skulle tro att jag äter i Halmstad. Det lär finnas en speciell pizzeria i Falkenberg (Lilla Napoli, Halmstadsvägen 1, http://www.lillanapoli.se) med en napolitansk pizza som huvudnummer. Det _kan_ locka. Allra helst skulle jag vilja ha husmanskost i Halmstad. Om någon har ett förslag ...

Daniel

Återgå till "Brevetlopp"