BRM 1000 torsdagen 2018-08-16

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

BRM 1000 torsdagen 2018-08-16

Inläggav Daniel Ridings » 18-02-23 16:48

Tid: Torsdag 2018-08-16
Plats: HCK:s klubblokal
Start: 07.00
Betalning: senast 06.45, gärna med Swish. 150:- med medalj, 100:- utan.
Swish: 123 085 58 74 (Skriv BRM1000 och ditt namn som ett meddelande)
Maxtid: 75 timmar

Bana: BRM 1000
Noter: I RideWithGPS kartan
Kontrolltider: Dessa är inte helt fastlagda ännu. Några finns i kartan. Ändringar kan förekomma

Anmälningsinformation

Ni kan anmäla er här: Anmälan till brevetlopp 2018. Anmälan är inte bindande, utan garanterar att du får ett startkort.

Ni kan se alla föranmälningar här: Föranmälda

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Re: BRM 1000 torsdagen 2018-08-16

Inläggav Daniel Ridings » 18-07-07 14:37

Det händer saker ... kartan är uppdaterad. Det är inte allt som är klart (kontrolltider) men det är småsaker.

Det ska sägas här och nu så att det inte försvinner i en massa information så smångingom: Stort tack till Nils Calmsund för många goda råd och fina förslag. Tack Oscar Hellström för positiv respons redan till den första versionen. Båda är Milslukare i Malmö. Många platser österut är okända för mig. Nils har varit nyckeln till att 1) undvika RV 40 (högsta prioritet) och 2) undvika grus i samband med det. Det är inte helt lätt. Nils pekade på en lösning som Södertälje har på sin 100-milare. Men han har gjort mycket mer än så. Han har nagelfarit kartan och hittat många brister och kommit med många förbättringar.

Jag har namn på några tänkbara övernattningar. Jag återkommer.

Det är inte 100% säkert att målgången blir HCK:s klubblokal. Det känns lite hårt att leda cyklister utifrån genom centrala Göteborg och över Älvsborgsbron. Samtidigt ... om jag korta ned banan så att målgången är tidigare, får jag lägga tillbaka den hemska backen mot slutet som jag lyckades få bort i nuvarande version.

Det är på gång. Man kan anmäla sig nu.

Det är som Södertäljes, unsupported. Det är ett vanligt brevetlopp och kostar 100 kr utan medalj och 150 kronor med medalj. Jag tror nog att den här medaljen är en man vill ha, även om man inte brukar beställa medaljer.

Det är PBP-klass på banprofilen.

Mer kommer ...

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Återgå till "Brevetlopp"