Cykling på vardagar

Anna
HCK-medlem
Registrerades: 15-04-28 23:45

Cykling på vardagar

Inläggav Anna » 15-04-28 23:56

Hej alla!

Jag är helt ny här på forumet. Precis som alla andra här så gillar jag att cykla. Jag skulle gärna vilja komma ut och träna med andra. Nu till mitt problem. Jag jobbar skift. Det innebär att jag är ledig på dagarna mitt i veckan, men ofta jobbar kvällar och helger. Är det någon som är intresserad av att ta träningsrundor då? Det behöver inte vara så ofta, men någon gång i månaden vore kul. Vilken tid under dagen jag kan varierar beroende på när jobbet börja och slutar. Är det någon mer än jag som är ledig dagtid =)? Jag cyklar rundor på 1-5 mil, men kan tänka mig något längre också. Min hastighet ligger ungefär på 20 km/h i snitt. Jag har ingen som hälsat erfarenhet av att cykla i klunga, tävla eller något liknande. Är detta något som låter intressant för någon?

Hoppas på svar! Vänliga hälsningar Anna!

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Anders Nilsson Rilby
Forumadmin
Registrerades: 09-06-29 09:31
Kontakt:

Re: Cykling på vardagar

Inläggav Anders Nilsson Rilby » 15-04-29 08:15

Hej Anna! Det är en utmärkt fråga. Så bra fråga så jag skapade en ny kategori under "HCK Motion, träning och lopp" just för detta. Som du kanske ser har jag flyttat din tråd/inlägg in i denna kategori "Spontana träningsrundor" nu. Ska även se till så det går ut info till medlemmar om detta nya kategori så att de börjar hålla lite koll här också. :-)

Carina Collstedt
HCK-medlem
Registrerades: 11-04-25 20:08

Inläggav Carina Collstedt » 15-04-29 12:58

Hej Anna, är i samma sits som du. Arbetar inom Vården både kvällar och helger, är då ledig ibland på vardagar.
Följer gärna med dig ut och cyklar/ Carina

Mikael_Jansson
HCK-medlem
Registrerades: 13-04-05 21:43

Inläggav Mikael_Jansson » 15-04-29 16:48

Jag är också skiftarbetare och ledig en del dagtid, hänger gärna på på rundor på dagtid när det passar.
// Mikael J

Jessica Gustafsson
HCK-medlem
Registrerades: 14-10-01 23:33

Inläggav Jessica Gustafsson » 15-04-29 22:41

Hej
Jag jobbar treskift så cykling mitt på dagen intresserar mig med.
Jag har tagit mig an Vätternrundan så jag varvar gärna korta med längre sträckor . Min snitthastighet brukar ligga på 23. Hälsningar Jessica

Anna
HCK-medlem
Registrerades: 15-04-28 23:45

Inläggav Anna » 15-05-03 00:32

Hej igen! Å vad kul att så många verkar intresserade! Jag har som jag skrev ingen erfarenhet av klungcykling tidigare. Det verkar inte heller som att jag kan delta i nästa introrunda. Kan jag vara med och cykla med er ändå? Kanske kan någon av er lära mig? Jag cyklar som sagt omkring 20 km/h (eller knappt det ibland). Dessutom är jag farträdd i nerförsbackarna, så då tar jag det försiktigt. Kanske kan någon av er hjälpa mig med det, och lära mig klungcykling, eller så får ni ta mig lite som jag är =). Skulle det fungera? =)) Ha en fortsatt trevlig helg på jobbet, hemma eller var ni nu befinner er alla skiftarbetare =))!

Användarvisningsbild
Lasse Donai
HCK-medlem
Registrerades: 14-05-07 22:22
Kontakt:

Inläggav Lasse Donai » 15-05-19 18:20

Hej ni "daglediga" skiftarbetare! Jag jobbar också skift och mest helger varför jag gärna hänger med på cykelturer mitt på en vardag. Jag är ny på det här men har varit med på ett par introrundor och en distansrunda.
Direktöversättningarnas svåra konst;

It's not the fart that will kill you.
It's the smell.

Användarvisningsbild
Lasse Donai
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Lasse Donai » 15-05-19 18:27

Är det någon som kan tänka sig en runda i morgon onsd 20/5. Jag måste vara hemma igen senast 14. Så om man startar mellan 9-10 så hinner man en runda. Verkar bli hyfsat väder.

It's the smell.

Mikael_Jansson
HCK-medlem
Registrerades: 13-04-05 21:43

Inläggav Mikael_Jansson » 15-05-19 22:38

Jag skall tyvärr lämna in cykeln på årlig service imorgon annars hade jag hängt på, men en annan gång så är jag med.
// Mikael J

Användarvisningsbild
Lasse Donai
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Lasse Donai » 15-07-14 16:06

Någon som vill med på en dagstur 4-5 timmar på Torsdag 16/7 efter kl13. Max 25-tempo gärna lugnare. :wink:

It's the smell.

Användarvisningsbild
Lasse Donai
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Lasse Donai » 15-10-26 02:07

Tänkte mig en fin höstrunda på tisdag 27/10. Sticker åt syd-(ost) (lätt motvind och sol i ansiktet 8) ) från Brunnsbo vid 10.30. o tänker vara hemma igen före 15.
Om någon vill hänga med så ring 0736737644. ( edit) Tänkte ta det lugnt med citycykeln och hålla ca 22 tempo.

It's the smell.

Carina Collstedt
HCK-medlem
Registrerades: 11-04-25 20:08

Inläggav Carina Collstedt » 16-04-11 10:50

Hej allihop, vill ut med racern och vill gärna ha sällskap om det är någon som vill hänga med, är inte snabb och hittar inte så bra, hade varit roligt om någon vill hänga med ut. Kan nästan när som/Carina

Användarvisningsbild
Lasse Donai
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Lasse Donai » 16-04-13 13:47

Hej Carina C. o alla andra daglediga.

Synd att jag inte såg din förfrågan i måndags. Visst var det ett underbart cykelväder. Hade varit trevligt m sällskap.
Men, nu har jag lust att ta en runda Torsdag 14e någon gång mellan 10 o 14. på 2-3timmar, om vädret är uppehåll förståss, [-o< ,
och för mig gäller absolut max 25km/h-tempo. Jag är ffa ute efter sadelträning :oops:.

It's the smell.

Återgå till "HCK Motion Arkiv"