Vecka 41 Söndag 16 oktober SVETTIGA BACK-rundan

Suzanne Gadd
HCK-medlem
Registrerades: 04-04-06 16:46

Inläggav Suzanne Gadd » 05-10-16 20:00

Bijan…ägare till ICA-affären Nära dej i Jonsered får dagens varmaste applåd =D> … Vilken servicekänsla och öppet sinne. Gynna den handlaren :D !

När vi alla 30 st stod vid CS i morse och i full vintermundering med vissa undantag,bestämdes det att vi skulle hoppa över den ” vanliga fikan ” idag och 26-gruppen skulle köra raka spåret medan 23-gruppen skulle gå in i en banandepå i Partille.

När 23-gruppen kom nedsusande för Härkeshultsbacken och närmade sig Jonsered, började banansuget bli allvarligt och det bestämdes stopp i denna lilla ort istället för Partille.
Alle man och kvinnor in i affären Nära dej och här kunde vi dofta oss fram till massa bananer och när sniffet ändå var igång , kunde vi inte missa att det luktade nybakta kanelbullar. En fråga om det möjligtvis fanns kaffe slank ur oss. Jodå massa kaffe men på hyllor och inte nybryggt. Här kommer BIJAN in i bilden. Han erbjöd sig att brygga kaffe till oss men var ensam i affären… skulle vi kunna tänka oss att själva sätta på en kanna i hans kök bakom affären. Jajamensan…vi är ju HCK:are, konstant fikasugna :?
Sagt som gjort. Ut i köket letade fram filter, kaffe och ner med en kanna vatten i bryggaren. Bijan slängde in en extra plåt med kanelbullar. 5-7 minuter senare sitter vi i Jonsereds busskur och intar nybakta bullar och solen skinande i ansiktet.
Det här måste vara en av säsongens bästa fikor !

Stefan O ..har Du något otalt med slangar och däck ?
När Du var ledare för 23-gruppen förra veckan fick Du vänta in 4.5 punkor.
Idag ledare för en 26-grupp som lyckades få till fyra punkor. ?
Stefan, kan Du inte ta ett snack med högre makter….jag vill nämligen ha Dig kvar som ledare….tappa inte sugen !

Vilken härlig runda..vilket väder…vilket 23- gäng…. 17 st… perfekt parkörning…vilka backar….Martin T tyckte jag skulle cykla 22 %:en den s.k Hultabacken. Han är rolig den där Tornblad..men vänta till våren..jag har mina planer för ett grannland och dess backar. Du skall få en match nästa säsong Tornblad !!...välkommen Ni tre ” nya ansikten”..Ni passade verkligen in i gänget…välkommen tillbaka !..snittet blev 24.6 för gruppen.

Om vi hittade :roll: :roll: ….vore tusan om vi hade kommit fel idag med tanke på att klubbens två kartritare Roger och Martin T var med i 23-gruppen ! ( därför fick vi inga bonusbackar 8) ) . Roligt med alla normala 29:or som cyklade lågintensiv träning i 23-gruppen. Precis så skall det vara…cykling över gränserna.

Tack Lina för en trevlig runda och tack alla Ni andra som var med denna sköna söndag.

Nästa söndag har Morgan Fors specialkomponerat en runda norröver.
Kan vi hoppas på vädret månne [-o<

Suzanne
Senast redigerad av Suzanne Gadd 05-10-17 10:44, redigerad totalt 1 gång.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Martin Tornblad
Registrerades: 04-08-27 10:58

Inläggav Martin Tornblad » 05-10-16 20:45

Suzanne Gadd skrev:När vi alla 30 st stod vid CS i morse och i full vintermundering med vissa undantag
Suzanne

Ett par plusgrader och barbent.
Respekt Suzanne. :wink:
/Martin

Användarvisningsbild
Martin Wahlberg
Registrerades: 05-02-15 22:29

Inläggav Martin Wahlberg » 05-10-16 20:58

Suzanne Gadd skrev:Han är rolig den där Tornblad..men vänta till våren..jag har mina planer för ett grannland och dess backar.

Det finns väl inga backar i Danmark? :roll:

Användarvisningsbild
Stefan Olgarsson
HCK-medlem
Registrerades: 05-06-16 16:02
Kontakt:

Shell

Inläggav Stefan Olgarsson » 05-10-16 21:04

Hej Fredrik

Shell var det enda globala företaget som inte drog sig ur Sydafrika under apartheidtiden p g a deras inbyggda girighet.

//Nelson
CK Passionista - Fine cycling.
http://www.ckpassionista.se

Användarvisningsbild
Janne Eklund
Registrerades: 04-06-28 22:52

Inläggav Janne Eklund » 05-10-16 21:09

Martin Tornblad skrev:
Suzanne Gadd skrev:När vi alla 30 st stod vid CS i morse och i full vintermundering med vissa undantag
Suzanne

Ett par plusgrader och barbent.
Respekt Suzanne. :wink:

Håller med dig, Martin. Jag frös påpälsad där jag stod och kollade på er när susade förbi min bostad. Så kommer hon barbent.... brrr

Användarvisningsbild
Martin Tornblad

Inläggav Martin Tornblad » 05-10-16 21:11

Martin Wahlberg skrev:
Suzanne Gadd skrev:Han är rolig den där Tornblad..men vänta till våren..jag har mina planer för ett grannland och dess backar.

Säkert bättre i ett "annat" grannland, men kolla in det här motionsloppet:
http://www.grejsdalsloebet.dk/
Det verkar som de har knött in varenda dansk backe som står att finna.
/Martin

Användarvisningsbild
Martin Wahlberg
Registrerades: 05-02-15 22:29

Inläggav Martin Wahlberg » 05-10-16 21:56

Ja med rätt gradering på staplarna kan man ju få till en rätt schysst banprofil.. Är Kayaker informerad? :D

Suzanne Gadd
HCK-medlem

Inläggav Suzanne Gadd » 05-10-16 21:58

Martin Wahlberg skrev:

8) 8) 8) 8)

Det kommer ge sig till våren.....

Suzanne

Suzanne Gadd
HCK-medlem

Inläggav Suzanne Gadd » 05-10-16 22:02

Martin Wahlberg skrev:Ja med rätt gradering på staplarna kan man ju få till en rätt schysst banprofil.. Är Kayaker informerad? :D

Herr Kayaker har med stor sannolikhet cyklat detta lopp eller hur Fredrik ?

Kanske dags för oss vanliga att planera en tripp till de danska alperna ?

Suzanne

Användarvisningsbild
Fredrik Granlund
Registrerades: 04-06-11 18:28
Kontakt:

Inläggav Fredrik Granlund » 05-10-16 23:08

Suzanne Gadd skrev:
Martin Wahlberg skrev:Ja med rätt gradering på staplarna kan man ju få till en rätt schysst banprofil.. Är Kayaker informerad? :D

Herr Kayaker har med stor sannolikhet cyklat detta lopp eller hur Fredrik ?

Nejdå, det har jag inte. Det finns bättre grannland... ;-)
Anyone can be fit. It's being hard that's hard. ;-)
Fredrik, för tillfället uppenbarligen varken i kajaken eller på cykeln :roll:

Tom Christensen
Registrerades: 05-10-06 14:37

Kramp...

Inläggav Tom Christensen » 05-10-17 16:35

Suzanne Gadd skrev:...välkommen Ni tre ” nya ansikten”..Ni passade verkligen in i gänget…välkommen tillbaka !..snittet blev 24.6 för gruppen.

Tack själv och tack alla i 23 gruppen. Kanon stämmning och gôtt tjôt...bra ordning i gruppen. Du kan vara säker på att vi återkommer. Siktar på att vara med 30/10....med salttabletter och MYCKET vätska....Barnen var mycket konfunderade när pappa kom hem och drack saltvatten :D
Tom

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 05-10-18 14:08

Och jag har lärt mig att det kan vara värt lite slantar att slippa frysa, så jag köpte i går en undertröja och tillhörande byxor i sånt där supertunnt material som värmer men leder bort fukt ändå. Ska bli skönt att testa nån morgon här nu.

Sen har jag spanat in ett par skoöverdrag på Cykelspec, men jag vet inte om jag ska skaffa dem med en gång.

Suzanne Gadd
HCK-medlem

Inläggav Suzanne Gadd » 05-10-18 14:53

Rasmus Olsson skrev:Sen har jag spanat in ett par skoöverdrag på Cykelspec, men jag vet inte om jag ska skaffa dem med en gång.

Kört hårt Rasmus !
Ett par neoprenskydd har Du nytta av till säsongens sista söndagsrundor men det är bara förnamnet..när vi startar säsong 2006 i mitten av mars är de oumbärliga fram till maj alt. värmen kommer. De kommer också behövas när vi startar kl. 4.10 på Vätternrundan.
Det är händer och fötter som tar stryk....

Lycka till med inköpet !

Suzanne

Janne Aarnseth
HCK-medlem
Registrerades: 04-11-08 23:21

Inläggav Janne Aarnseth » 05-10-18 14:58

Rasmus Olsson skrev:Sen har jag spanat in ett par skoöverdrag på Cykelspec, men jag vet inte om jag ska skaffa dem med en gång.

Åk till Biltema istället, så slipper du fundera så mycket! 80:- är som hittat! :wink:
"När börjar Sommarspinngen?"

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo

Inläggav Rasmus Olsson » 05-10-19 12:18

Jag har faktiskt redan ett par från Biltema, men även den största storleken (nominellt 45-47, om jag minns rätt), som jag köpte, är för liten för mina SPD-skor i storlek 44. Jag kan få på dem hjälpligt, men inte utan att avverka ett mindre styrkepass för armarna... Och dragkedjan lär inte hålla för många ytterligare försök heller...

Eftersom jag har siktat in mig på att cykelpendla till skolan under hela vintern, så måste jag ha ett par överdrag som går att ta på och av snabbt och enkelt, annars orkar man inte med det. Det är illa nog att offra 10-15 minuter varje sträcka på att byta till och från cykelkläder...
Dock är cykelskorna ganska varma, så jag behöver inte överdrag än, och jag hinner inte bli så värst kall på 20-25 minuter, som det tar att cykla.

För de längre rundorna med klubben är det en annan sak - då kan det nog behövas lite mer isolering runt fossingarna...!
Termometern får avgöra.

Suzanne, VR ska jag inte köra, men annars håller jag med! :wink:

I går inhandlade jag också en snorbillig hjälmmössa på Stadium. 79 spänn, och riktigt bra kvalitet! Den är lite för lång i pannan, men det fixar jag genom att vika upp lite.

Janne Aarnseth
HCK-medlem
Registrerades: 04-11-08 23:21

Inläggav Janne Aarnseth » 05-10-19 13:16

Hej Rasmus!
Har precis gjort premiärturen med mina Biltema skoöverdrag! Det var ett av de mest prisvärda cykeltillbehör jag nånsin köpt! Drog dom med lätthet över mina MTB-skor storlek 45, har även testat dom över racer-skorna utan några som helst problem. Du måste ha fått fel storlek!
"När börjar Sommarspinngen?"

Användarvisningsbild
Martin Tornblad

Inläggav Martin Tornblad » 05-10-19 13:31

Janne Aarnseth skrev:Hej Rasmus!
Har precis gjort premiärturen med mina Biltema skoöverdrag! Det var ett av de mest prisvärda cykeltillbehör jag nånsin köpt! Drog dom med lätthet över mina MTB-skor storlek 45, har även testat dom över racer-skorna utan några som helst problem. Du måste ha fått fel storlek!

Biltema rocks!!!
Köpte sadel och styrlinda till Alexandras testcykel på Biltema. Kostade tillsammans vad man får ge för styrändspluppen i cykelaffären. Kanske en liten överdift, men billigt är det.
/Martin

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo

Inläggav Rasmus Olsson » 05-10-19 13:32

Det var märkligt... Jag vet att det är storlek XL (44-45 ser jag nu på Biltema.se att det är)...

Köpte du dem nyligen? Om inte kan det ju vara så att de bytt modell så att storlekarna inte är samma längre...

I vilket fall kan jag inte använda dem.

Återgå till "Äldre"