160416 Introrunda
Moderatorer: Motionsgruppen, Gert Larsson, Bjarne Karlsson, Anders Nilsson Rilby
- Motionsgruppen
- Styrelsemedlem
- Registrerades: 07-02-27 21:55
- Kontakt:
160416 Introrunda
Träningsform: Introrunda
Nyfiken på hur det fungerar att cykla i grupp och vill få en lugn och bra introduktion? Då är denna rundan helt perfekt för dig. Vi går igenom grunderna och kör en runda i lugn takt tillsammans och har trevligt!
Hjälm är ett krav för att få följa med, man måste inte ha en racercykel, men vi vill att du ska kunna hantera din egen cykel. Tänk på att detta inte är en av våra vanliga träningsrundor utan just en introduktion i hur roligt det kan vara att cykla tillsammans.
Alla är välkomna, du behöver inte vara medlem, det räcker så bra med nyfikenhet!
Lån av racercykel
Om du inte har en racercykel men gärna vill prova på, så har vi cyklar för utlåning till våra rundor från klubblokalen. Dessa är avsedda för ca:150-185 cm långa cyklister och har kombi-trampor så det funkar med vanliga skor och/eller SPD-klossar. Du som vill prova kom en kvart före starten på introrundan så att vi kan ställa in höjden på sadel samt att du hinner bekanta dig med växlar och bromsar. De mindre cyklarna (3st) har Campagnolo som komponenter och de större (2st) har Shimano. Bokning sker genom anmälan i denna tråd. (först till kvarn).
Cykel 1 Mindre - Pernilla Strömquist
Cykel 2 Mindre - Anna Blenstöm
Cykel 3 Mindre - Eritrea Estifanos
Cykel 4 Större - Johan Lindblad
Cykel 5 Större -
Läs mer om HCKs Träningspolicy, cykla i grupp och tecken vid klungcykling.
Håll dig uppdaterade och besök tråden för sista-minuten-information innan du ger dig av till startplatsen.
Ledare: Bjarne Karlsson, Thomas Johansson, Matilda Johansson, Eive Wallman, Mikael Jansson, Christer Gustafsson, Sofia Birgersson, Mats Dellnäs
Startplats: Klubblokalen
Klockan: 10:00
Distans: ca 50km
Nyfiken på hur det fungerar att cykla i grupp och vill få en lugn och bra introduktion? Då är denna rundan helt perfekt för dig. Vi går igenom grunderna och kör en runda i lugn takt tillsammans och har trevligt!
Hjälm är ett krav för att få följa med, man måste inte ha en racercykel, men vi vill att du ska kunna hantera din egen cykel. Tänk på att detta inte är en av våra vanliga träningsrundor utan just en introduktion i hur roligt det kan vara att cykla tillsammans.
Alla är välkomna, du behöver inte vara medlem, det räcker så bra med nyfikenhet!
Lån av racercykel
Om du inte har en racercykel men gärna vill prova på, så har vi cyklar för utlåning till våra rundor från klubblokalen. Dessa är avsedda för ca:150-185 cm långa cyklister och har kombi-trampor så det funkar med vanliga skor och/eller SPD-klossar. Du som vill prova kom en kvart före starten på introrundan så att vi kan ställa in höjden på sadel samt att du hinner bekanta dig med växlar och bromsar. De mindre cyklarna (3st) har Campagnolo som komponenter och de större (2st) har Shimano. Bokning sker genom anmälan i denna tråd. (först till kvarn).
Cykel 1 Mindre - Pernilla Strömquist
Cykel 2 Mindre - Anna Blenstöm
Cykel 3 Mindre - Eritrea Estifanos
Cykel 4 Större - Johan Lindblad
Cykel 5 Större -
Läs mer om HCKs Träningspolicy, cykla i grupp och tecken vid klungcykling.
Håll dig uppdaterade och besök tråden för sista-minuten-information innan du ger dig av till startplatsen.
Ledare: Bjarne Karlsson, Thomas Johansson, Matilda Johansson, Eive Wallman, Mikael Jansson, Christer Gustafsson, Sofia Birgersson, Mats Dellnäs
Startplats: Klubblokalen
Klockan: 10:00
Distans: ca 50km
Dela med dig på Facebook eller Twitter:
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-04-05 06:53
Re: 160416 Introrunda
Jag kommer!
- Joakim moberg
- HCK-medlem
- Registrerades: 15-06-04 07:09
-
- Registrerades: 16-04-05 08:58
När kommer nästa möjlighet att kunna cykla intropass igen?
-
- Registrerades: 16-04-05 11:44
Jag kommer plus en kompis (Johan Hendén). Eller måste Johan skapa ett eget konto och anmäla sig själv?
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-01-23 08:57
Jag kommer, ska bli skoj.
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-04-05 12:39
Jag kommer
- Jason Brim
- HCK Motion Ledare
- Registrerades: 13-03-27 14:27
- Kontakt:
Anders Lückner skrev:Jag kommer plus en kompis (Johan Hendén). Eller måste Johan skapa ett eget konto och anmäla sig själv?
Självklart går det bra att du skriver (man får ju alltid ta en +1). Inget problem

Men framöver är det nog en bra idé att Johan skapa sitt eget konto, så att han kan anmäla sig själv till andra tillfällen eller för att delta i andra diskussioner på forumet.
Välkomna, vi ses på den 16:e!
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 15-04-12 17:14
Jason Brim skrev:
Självklart går det bra att du skriver (man får ju alltid ta en +1). Inget problem![]()
Men framöver är det nog en bra idé att Johan skapa sitt eget konto, så att han kan anmäla sig själv till andra tillfällen eller för att delta i andra diskussioner på forumet.
Är det OK med +2 då också?

Kommer gärna den 16:e och både flickvän (Anja Ohrankämmen) och polare (Adrian de Roos) vill haka på.
- Fredrik Hallin
- HCK-medlem
- Registrerades: 15-12-04 11:14
Jag kommer!
- Anneli Green
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-03-17 21:53
Jag kommer!
- Anders Nilsson Rilby
- Forumadmin
- Registrerades: 09-06-29 09:31
- Kontakt:
Alexander Björk skrev:Jason Brim skrev:
Självklart går det bra att du skriver (man får ju alltid ta en +1). Inget problem![]()
Är det OK med +2 då också?![]()
Kommer gärna den 16:e och både flickvän (Anja Ohrankämmen) och polare (Adrian de Roos) vill haka på.
Helt ok, du får anmäla hur många du vill här, bara du skriver hur många det blir så vi vet hur mycket fika och hur många ledare som går åt.

-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-03-14 14:04
Hejsan,
Jag kommer
Jag kommer

- Pernilla Strömquist
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-04-01 12:18
Jag kommer och vill gärna låna en cykel. Jag har en hybrid, en Scott Speedster. Tyvärr har jag ingen dragkrok och en Toyota Yaris, så vet inte om jag får in den i bilen
.

-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-01-18 23:30
Jag kommer gärna!
-
- Registrerades: 16-03-30 10:28
Hej!
Jag vill gärna vara med på introrundan den 16/4. Har egen cykel. / Lisa Granhed
Jag vill gärna vara med på introrundan den 16/4. Har egen cykel. / Lisa Granhed
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-03-26 20:27
Hej! Jag vill gärna vara med på introrundan
/Krister

-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-04-06 09:03
Jag tänkte dyka upp.
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 15-04-12 17:14
Ungefär hur lång tid räknar ni med att teori + cykelrunda tar?
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-03-06 20:38
Hej,
Har jag fattat det här rätt att det är en Introrunda 160416 kl. 10.00? Behöver man anmäla sig på annat sätt än att här tala om att man kommer?
Dan Svensson
Har jag fattat det här rätt att det är en Introrunda 160416 kl. 10.00? Behöver man anmäla sig på annat sätt än att här tala om att man kommer?
Dan Svensson
- Anders Nilsson Rilby
- Forumadmin
- Registrerades: 09-06-29 09:31
- Kontakt:
Pernilla Strömquist skrev:Jag kommer och vill gärna låna en cykel. Jag har en hybrid, en Scott Speedster. Tyvärr har jag ingen dragkrok och en Toyota Yaris, så vet inte om jag får in den i bilen.
Det går utmärkt. Dock behöver vi veta hur lång du är för att kunna boka rätt cykel åt dig.