Cykelresa Italien 2017

Egen vinterträning, träningsresor och liknande

Moderator: Ola Sundberg

Användarvisningsbild
Uli Kappes
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-02-17 23:25

Cykelresa Italien 2017

Inläggav Uli Kappes » 16-11-28 22:39

2012 flög vi för första gången till värme och härlig cykling i Emilia Romagna området. Sedan 2015 åker vi till Gardasjön och dit går resan även nästa år.

Vårt hotell ligger i den gamla staden Peschierra del Garda vid sjöns södra spets. Dagen börjar vi med en stärkande frukost innan den guidade cykelturen för oss till bl a Riva del Garda vid norra ändan av sjön och Monte Baldo. Har vi tur träffar vi på den tjeckiske proffscyklisten Roman Kreuziger på någon av våra rundor. 2016 besökte vi en vingård under en runda för provsmakning av det välkända Valpolicellavinet. :D :D
Efter hemkomsten och ett dopp i poolen kommer du till ett välfyllt bord med bl a pasta, pizza och smaskiga efterrätter för att återställa dina kolhydratdepåer. Glöm dock inte att lämna plats för trerättersmiddagen senare under kvällen.
Har du inte fått nog av träning kan du besöka hotellets gym eller några av de historiska byarna på bekvämt cykelavstånd – det finns elcyklar att hyra på hotellet. :wink: :wink:
Resan går under vecka 19, d v s från lördag den 6:e maj till söndag, den 14:e maj 2017. Vi kommer att bo på Enjoy Garda Hotel (http://www.gardabikehotel.com) och paketet som jag har valt heter ”All Inclusive cycling package”.

I paketet ingår följande:
- Riklig frukost
- lunchbuffé vid hemkomsten efter cykelturen
- trerätters middag
- dagliga guidade cykelturer
- smörgåsar och bananer
- videoövervakat cykelkällare med verktyg och möjlighet att tvätta av cykeln
- fri daglig tvätt av cykelkläder

Paketet kostar:
- Dubbelrum för två cyklister: € 2.198 (€ 1.099/person)
- Dubbelrum för en cyklist: € 1.599
- Dubbelrum för en cyklist och en icke cyklist: € 1.878
Det är också möjligt att åka bara sju dagar. Kontakta mig för prisuppgifter.

Cykelhyra:
Skall du hyra din cykel på plats - vilket jag rekommenderar, hittar du uppgifter om uthyrning på
http://www.gardabikehotel.com/en/special-services-for-cyclist/bike-rental/.
Cykelhyran för hela veckan - sju cykeldagar - är t ex € 249 för en finfin Pinarello Marvel.

Flygresa:
Det finns flera flygplatser i närheten av hotellet - Verona, Bergamo (Ryanair) och Milano för att nämna de närmaste. Var och en bokar sin egen flygresa.

Mitt förslag är:
Göteborg till Verona via München med avgång kl 12:00 och ankomst i Verona kl 16:00. Hemresa från Verona kl 19:00 via Frankfurt och ankomst i Göteborg kl 23:25.

Transport flygplats - Garda Bike Hotel:
Hotellet ordnar med transport. Transfern från och till Verona är gratis – en mindre avgift kan uppstå om vi är väldigt många och hotellet behöver boka en större buss, medan transfern från och till de andra flygplatserna debiteras extra och kostnaden beror på flygplats och antal personer som åker med bussen.

Motionstävling:
Vi har möjlighet att delta i cykelfestivalen Colnago Cycling Festival (http://www.colnagocyclingfestival.com/en/) i Desenzano del Garda. Starten går kl 07:00 söndag, den 14:e maj och det erbjuds både 110 km och 159 km. Efter loppet åker vi tillbaka till hotellet för en dusch, en bit mat och en kall Weissbier innan vi ger oss av till flygplatsen.

Anmälan:
Anmäl dig genom att skicka ett mejl till [email protected] .

Ansvar:
Jag är ingen researrangör eller liknande utan jag försöker bara samla ihop ett gäng trevliga och cykelsugna HCKare som vill cykla en vecka i Italien. Därför finns det inget finstilt eller någon försäkring från min sida. Alla uppgifter ovan är som tyskarna brukar säga "wie immer ohne Gewähr" (fritt översatt "alla uppgifter ovan lämnas som alltid utan garanti för felaktigheter och förändringar).

Tveka inte nu. Resan kan vara din start in i ett spännande cykelår.

Med varma cykelhälsningar,

Uli
Rettenbachferner 2.803, Passo dello Stelvio 2.758, Col du Galibier 2.645, Timmelsjoch 2.509, Umbrailpass 2.505, Grossglockner 2.504, Passo della Novena 2.478, Col du Gd St Bernard 2.473, Furkapass 2.436, Col de Granon 2.413, Flüelapass 2.383.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Återgå till "Övrig träning"