Cykelresa till Costa Blanca, Spanien 2018

Egen vinterträning, träningsresor och liknande

Moderator: Ola Sundberg

Användarvisningsbild
Uli Kappes
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-02-17 23:25

Cykelresa till Costa Blanca, Spanien 2018

Inläggav Uli Kappes » 17-10-25 13:26

Sedan 2012 har vi flugit till Italien för härlig cykling, först till Emilia Romagna området och sedan till Gardasjön.

2018 flyger vi till Spanien och Costa Blanca. Costa Blanca är inte bara känd för sol och bad på sommaren utan även för sina fina vägar. Många professionella cykellag, t ex Trek Segafredo och Katuscha lägger säsongens första träningsläger i detta område i början av året.
Vårt hotell Albir Playa hotel & spa (http://www.albirplayahotel.com) ligger i badorten Playa del Albir några kilometer norr om Benidorm och har varit bas för Treks vinterträning under många år. På bekvämt promenadavstånd längs stranden ligger den vita staden Altea och med tåg nås Benidorm och Alicante i söder och Calpe i norr.
Resan går under vecka 16, d v s från lördag den 14:e april till lördag, den 21:e april 2018 (sex cykeldagar). I priset ingår halvpension (frukost och middag), ett besök i hotellets mycket lyxiga spa-avdelning samt fri tillgång till gymet.
Det ingår ingen cykelguide i år då vi dels med modern hjälp (GPS) och mina kunskaper om området skall klara oss själva. Det ingår inte heller någon måltid vid hemkomsten utan vi skall fylla på depåerna på vägen hem från dagens cykeltur.

Priser:
- Dubbelrum per person: € 277
- Dubbelrum för en person: € 441

Då det inte ingår några cyklistspecifika arrangemang, t ex cykelguide gäller samma priser för medföljande icke-cyklister.

Cykelhyra:
Skall du hyra din cykel på plats - vilket jag rekommenderar, hittar du uppgifter om uthyrning på
http://www.ciclocostablanca.com/en/bike-hire/
Cykelhyran för hela veckan - sex cykeldagar - är t ex € 120 för en Ridley Fenix Carbon Ultegra Compact.

Flygresa:
Ryanair och Norwegian har direktflyg till Alicante. För att kunna utnyttja den gemensamma transporten till och från hotellet gäller följande tider:
Göteborg - Alicante med Ryanair, avgång kl 08:35 och ankomst kl 12:10
Alicante – Göteborg med Ryanair, avgång kl 13:00 och ankomst kl 16:50
Var och en bokar sin egen flygresa.

Transport till och från flygplatsen:
Hotellet ordnar transporten till en kostnad på € 18 t/r vid femton personer. Priset kan alltså behöva justeras vid lägre deltagande.

Anmälan:
Anmäl dig genom att skicka ett mejl till [email protected].

Ansvar:
Jag är ingen researrangör eller liknande utan jag försöker bara samla ihop ett gäng trevliga och cykelsugna HCKare som vill cykla en vecka i Spanien. Därför finns det inget finstilt eller någon försäkring från min sida. Alla uppgifter ovan är som tyskarna brukar säga "wie immer ohne Gewähr" (fritt översatt "alla uppgifter ovan lämnas som alltid utan garanti för felaktigheter och förändringar).

Tveka inte nu. Resan kan vara din start in i ett spännande cykelår.

Med varma cykelhälsningar,

Uli
Rettenbachferner 2.803, Passo dello Stelvio 2.758, Col du Galibier 2.645, Timmelsjoch 2.509, Umbrailpass 2.505, Grossglockner 2.504, Passo della Novena 2.478, Col du Gd St Bernard 2.473, Furkapass 2.436, Col de Granon 2.413, Flüelapass 2.383.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
joakim pollack
HCK-medlem
Registrerades: 15-05-01 17:12

Re: Cykelresa till Costa Blanca, Spanien 2018

Inläggav joakim pollack » 17-10-25 15:45

Underbart de lät. Ska kolla upp med ledighet Men denna resa vill jag gärna hänga med på. Mailar dig inom kort Uli.
// Jocke
Senast redigerad av joakim pollack 17-10-25 22:21, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Marie Post
HCK-medlem
Registrerades: 13-01-28 22:37

Inläggav Marie Post » 17-10-25 18:23

=D> Mycket intressant! Vi kollar ledighet!

Marie & Anders

Användarvisningsbild
joakim pollack
HCK-medlem
Registrerades: 15-05-01 17:12

Inläggav joakim pollack » 17-10-31 21:15

Bokad och klar för Spanien =D>

Återgå till "Övrig träning"