Cirkel-träning Söndag, Backaplan

Användarvisningsbild
Emma Söderlind
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-04-04 20:34
Kontakt:

Cirkel-träning Söndag, Backaplan

Inläggav Emma Söderlind » 14-01-14 22:41

Hej alla HCK vänner.

Under hösten som har gått har jag pluggat till Personlig Tränare och är nu färdig. Fick svar på slutprovet i går,,och jag fixade det, så nytt är det :lol:
Jag har nu fått jobb som Personlig Tränare på Nordic Wellness på Domkyrkan, jag är så taggad att få hjälpa andra att få en sådan bra livsstill som bara de kan.

En sak som jag vet alla behöver och det gäller även oss cyklister, det är en stark rygg och core.
Även om Cyklingen betyder ALLT för oss. Så funkar det inte att bara sitta på sadeln och trampa, oavsett hur gärna vi vill. Du behöver även träna upp din rygg och core (bålstabilitet) samt axlar.

Under ett par söndagar kommer det erbjudas cirkel träning för er som har kört spinning med klubben samma söndag. Klassen kommer att vara ca 60 min och vara varannan söndag, söndagarna när spinningen är på Backaplan.

Klassen kommer att vara mellan kl 12-13. Ni som kan vara med på cirkelträningen är ni som har varit med på spinning klassen innan, men ev inte vill cykla 3 timmar.
Då finns detta erbjudande att kunna köra lite cirkelträning och även stärka upp andra delar på kroppen än bara benen.

Jag har tre olika pass som jag kommer att alternera. Ett core- pass, ett explosivitets pass och en WOOD.

På söndag när vi har första klassen kommer alla få gör ett test. Det är absolut inget svårt eller konstigt. Utan mera som ett hjälpmedel, att veta vart vi startar och sedan när vi är i mål veta hur resultatet har blivit.

Så nu på Söndag den 2 Februari kl 12-13 kommer första cirkel passet att vara.

Hopas att ni är några som tycker att detta låter intressant och kul.

Hör av er om ni har några frågor.

Om inte så ses vi på Söndag.

Emma
Senast redigerad av Emma Söderlind 14-01-26 19:41, redigerad totalt 1 gång.
Du kan om du vill,,,Du vill så du kan.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Mary Bäck Hedlund
HCK-medlem
Registrerades: 11-02-28 21:24

Re: Cirkel-träning Söndag, Backaplan

Inläggav Mary Bäck Hedlund » 14-01-15 18:38

Anmäler mig!

Användarvisningsbild
Andreas Selstam
HCK-medlem
Registrerades: 11-05-23 19:07
Kontakt:

Inläggav Andreas Selstam » 14-01-18 15:04

Saxat från Facebook!

Hej på er, jag skulle hålla cirkelträning i morgon på Backaplan för er som skall köra spininge. Nu är det så att jag ligger i Feber och ont i halsen. Så jag kommer inte kunna hålla i cirkelträningen, jag är ledsen för detta ;-( att jag skriver här, är för att jag råkade skriva in fel kod på HCK sidan så jag kommer inte in på den Så kan det gå när man inte är helt 100. Jag kommer självklart att ha cirkelträningen den 2 Februari i stället. Hoppas ni kommer då. Ha en bra lördag.

Emma Söderlind
// Andreas

-> Min träningsblog

Användarvisningsbild
Emma Söderlind
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-04-04 20:34
Kontakt:

Inläggav Emma Söderlind » 14-01-26 19:44

Hej på er alla
Jag är nu Frisk,,iallafall så frisk som jag kan bli ;-)

Vill bara påminna att på Söndag den 2 Februari så är det ett nytt försök att ha cirkel träning kl 12-13.
Hoppas att vi ses då.
Ha en jätte bra vecka.

Hälsningar Emma
Du kan om du vill,,,Du vill så du kan.

Mary Bäck Hedlund
HCK-medlem
Registrerades: 11-02-28 21:24

Inläggav Mary Bäck Hedlund » 14-01-27 20:51

Kommer!!