Tävlingsträning för tjejer (igen!) Tors 8/8

Användarvisningsbild
Moa Johansson
HCK-medlem
Registrerades: 11-10-06 14:38

Tävlingsträning för tjejer (igen!) Tors 8/8

Inläggav Moa Johansson » 13-07-15 21:44

Torsdag 8 Augusti 2013
Samling på Ericssons grusparkering i Mölndal 17.45. Avfärd 18.00.

Efter premiärsuccen med linjeloppsträningen för tjejer kör nu HCK ytterligare ett tillfälle. Den här gången kommer vi att köra ner till Fjärås Bräcka och köra en kortare rundbana ett antal varv, typ GP-lopp. Man väljer själv hur många varv man vill köra, vi kan dela in oss i lite olika klasser om så önskas. Vi kör tillsammans till och från Fjärås.

Syfet är att så många tjejer som möjligt ska få chansen att smygpröva hur det kan vara att tävla på landsväg, utan hets och stress. Målet är att samla så många damer som möjligt, för att fler ska få testa hur det är att köra i en stor klunga på samma villkor, och för att få prova på hur det är att attackera. Däremot kommer vi inte att bry oss om någon resultatlista.

ALLA är välkomna, såväl motionärer som redan licensierade tjejer. Ambitionen är att fler tjejer ska inse hur kul det är att tävla, så att damklungan på sikt kan växa. Men man är givetvis välkommen oavsett eventuella tävlingsplaner. Vi har inga krav på vilka farter man brukar cykla i, men man behöver ha vana av att köra i klunga (av särkerhetsskäl), t.ex. från HCK ordinarie träningar.

PS. Ni vet väl om att HCK även erbjuder flera träningstillfällen varje vecka för er som är medlemmar? Tisdagar, torsdagar och söndagar körs motionsrundor på alla nivåer. På tisdagar körs även mer tävlingsspecifik träning med hårda intervaller där vi gärna välkomnar fler tjejer. Är man inte redan medlem är välkommen att prova på våra träningar 2-3 gånger, men sedan ser vi gärna att man löser medlemskap.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Sofia Orhaug
HCK-medlem
Registrerades: 12-09-07 23:33

Re: Tävlingsträning för tjejer (igen!) Tors 8/8

Inläggav Sofia Orhaug » 13-07-27 00:41

Kul! Jag kommer.

Användarvisningsbild
Jeanette Arbjörk
Klubbmästarinna
Registrerades: 11-10-21 07:51

Inläggav Jeanette Arbjörk » 13-07-28 16:55

Jag med =)

Användarvisningsbild
Jessica Ylvén
HCK Motion Ledare
Registrerades: 08-11-03 22:02

Inläggav Jessica Ylvén » 13-07-29 00:30

Kommer!
/Jessica

Användarvisningsbild
Marie Rydne
HCK-medlem
Registrerades: 13-04-13 16:15
Kontakt:

Inläggav Marie Rydne » 13-08-04 19:37

Jag kommer!

Användarvisningsbild
Malin Sundbom
HCK-medlem
Registrerades: 11-09-19 12:59

Inläggav Malin Sundbom » 13-08-07 17:26

Tänkte också komma. :D

Solmaz Lundin
HCK-medlem
Registrerades: 13-05-01 22:48

Inläggav Solmaz Lundin » 13-08-08 10:53

Jag kommer också.

Solmaz Lundin
HCK-medlem
Registrerades: 13-05-01 22:48

Inläggav Solmaz Lundin » 13-08-08 21:32

Tack för idag! Det var jättekul att cykla med er. Ser fram emot nästa gång. Då ska jag komma utrustad med kolsyrepump och rätt extraslang! Den lilla handpumpen blir nu förpassad till pendlingscykeln.

Användarvisningsbild
Moa Johansson
HCK-medlem

Inläggav Moa Johansson » 13-08-08 22:04

Idag blev vi 11 tjejer trots vädret. Vi valde att träna lite närmare stan eftersom det kändes som om det var risk för regn, och då är det inte kul att ha hela 3 mil hem från Fjärås Bräcka. Alltså bestämde vi oss för att värma upp ner mot Lindome för ett sedan ta ett första race längs Greggeredvägen till det lilla kapellet. Vi vilade lite och körde sedan race nummer 2: Benarebyvägen upp till ICA i Mölnlycke. En tuff sträcka där det går mycket uppför. Men vi var inte nöjda med detta, utan vände och körde ytterligare ett race, hela sträckan som vi tidigare kört, tillbaka till Lindome.

Bra kört allihopa, och kul att se ytterligare några nya starka damer! Sträckningen var backigare och lite tuffare än sist, vilket gjorde det lättare för utbrytningar att komma loss. Den jagande klungan blev ganska liten (eftersom vi var färre än förra gången och kanske lite utspridda i backarna) vilket gör det svårare att köra ifatt när utbrytarna väl har fått en lucka och samarbetar med dragjobbet.

Hoppas alla körde tillräckligt fort för att ge sig själva en rejäl dos mjölksyra, då nådde vi målet med dagens pass :)

Användarvisningsbild
Malin Sundbom
HCK-medlem

Inläggav Malin Sundbom » 13-08-09 11:52

Tack för igår! Var jättekul - synd med din punka bara Solmaz.

Nu har jag just skickat en mail till Gabor för att fixa en baslicens - så snart blir det kanske riktig tävlingspremiär för mig också. Blev riktigt inspirerad av alla er starka tjejer. :)

Användarvisningsbild
Moa Johansson
HCK-medlem

Inläggav Moa Johansson » 13-08-14 08:44

Kul Malin!

Du kanske vill hänga med till Svanesund till och med? Fin tävling, ofta många från klubben som kör.

Användarvisningsbild
Malin Sundbom
HCK-medlem

Inläggav Malin Sundbom » 13-08-14 10:16

Kanske! Det är samtidigt som Bockstensturen tror jag (mtb), som jag hade tänkt cykla med min pojkvän. Dock inte säkert att vi kommer köra då han vred knät ur led i förrgår, och i så fall är det möjligt att jag tänker om och kör på Svanesund istället! Vi får se lite hur snabbt han verkar repa sig..

Användarvisningsbild
Marie Rydne
HCK-medlem
Registrerades: 13-04-13 16:15
Kontakt:

Inläggav Marie Rydne » 13-08-14 21:09

Hej hej
Jag gjorde som Malin, skickade PM till Gabor. Kan vara sugen på Svanesund. Nångång måste man ju prova. Får väl se hur lång tid det tar att få licensen innan jag bestämmer mig helt.

Återgå till "Tjejer på Väg"