På lördag kördes tempolopp på 20 km. Banan var väldigt knixig med många kurvor och ganska kuperad. Jag var ensam i D30, men ville ändå köra bra såklart, särskilt efter förra helgens tempodebut då jag vände på fel ställe... Känner mig ju fortfarande ovan vid den nya tempocykeln och den knixiga banan gjorde det svårt att hitta en bra rytm. Lyckades dock cykla rätt den här gången (yay!) och kom i mål på en hyfsad tid, men hade nog kunnat ta i lite mer mot slutet. Men det är ju svårt att veta vilken ansträningsnivå man ska lägga sig på när man är oerfaren tempocyklist. Efter tempoloppet åkte vi till vandrarhemmet för en snabbdusch och sedan Kinamiddag i metropolen Stenungsund. Men vad gör det att man är i en sömning småstad när man har 8 härliga klubbkompisar med

Idag (söndag) körde vi linjelopp på 54km. Damveteranerna startade tillsammans med gubbarna i H55-70. Eftersom jag inte hade någon att tävla emot i min klass så bestämde jag mig för att helt enkelt försöka hänga med gubbtäten så länge som möjligt och få ett rejält träningspass åtminstone. Vi körde tre varv på banan som hade en rejäl backe där det kördes ganska hårt det första varvet. Nånstans där lyckades två gubbar sticka, jag hamnade med H60 täten som också trampade på ganska bra. Resterande damer och gubbar och bildade en tredje grupp. Sen gick det väl ganska jämnt och fint tills slutet där jag i alla fall fick hänga med på ett litet tokryck sista kilometern mot mål tillsammans med en 55-gubbe som körde för tredje plats. Så vi kom loss från klungan av 60+ gubbs som satt och taktikkörde lite väl långsamt och tråkigt. Nått kul måste man ju hitta på när man inte har nån att tävla emot

Fler HCK damer på banan säsongen 2013? Hör av er om ni är sugna, det är grymt kul!