SUB 9.30

Användarvisningsbild
Calle
HCK-medlem
Registrerades: 15-04-21 16:03

Re: SUB 9.30

Inläggav Calle » 15-10-19 20:50

Hej!

Jag åker gärna med sub 9:30 gruppen eller eventuellt sub 9 beroende på hur formen är :D
//Carl-Henrik

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem
Registrerades: 15-04-01 13:51

Inläggav ErikPettersson » 15-10-19 21:11

Detta känns ju bara bättre och bättre och cykelsäsongen är inte slut än... Har fortfarande några mil kvar för att nå mitt mål.
Bild

Erik Johansson
HCK-medlem
Registrerades: 13-07-02 12:55

Inläggav Erik Johansson » 15-10-23 08:45

Om det blir en 9 klunga så kör vi ihop med den. Sedan är det inte omöjligt att vi kör ihop med sub 10 så det blir som i år. båda möjligheterna finns.

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem

Inläggav ErikPettersson » 15-11-04 13:06

Hur ligger ni till med träningen? Ni slappnar väl inte av nu när hösten och vintern kommer med full fart? :lol:

/Erik
Bild

Användarvisningsbild
Henrik Ahl
HCK-medlem
Registrerades: 15-06-02 13:28

Inläggav Henrik Ahl » 15-12-03 08:20

Jag kör på med spinning(HCK) och MTB hela höst/vinter/vår. Är det någon I denna gruppen som har kört med en HCK subgrupp innan? Brukar det vara något uppstartsmöte etc. där samtliga subgupper möts? Hur håller man ihop det med träningar etc?
Är nybliven medlem.

//Henrik

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem

Inläggav ErikPettersson » 15-12-03 13:04

Grymt! Jag kör på trainer och även ute då det inte blivit vinter än. Men i februari får vi nog ha en plan. Inte heller jag har kört med HCK tidigare utan enbart själv. Kanske kan träna ihop med annan subgrupp?
Bild

Erik Johansson
HCK-medlem

Inläggav Erik Johansson » 15-12-03 17:15

Hej Grabbar och Töser

Att köra 3h söndagspass med klubben på söndagar är rekommenderat.

Till våren kommer det se ut typ såhär:

Det blir möjligt att träna ute (förhoppningsvis i slutet av februari)
Målet är att köra 10 gånger med hela gruppen och som Erik säger så försöker vi köra ihop med en annan grupp.
Blir det en 9:a så kommer vi ju köra med dem större delen av vägen. Blir det inte det så är det naturligt att välja sub 10.

Annat att vara med på;
Laholmslägret (HCK) jag hoppas kunna åka så det hade varit roligt om några har lust att haka på.
Sedan ska jag köra Vänern Runt 27-29 om man känner man att mängdträningen kanske kan bli lidande.

Jag kommer även snickra ihop en Sub 9:30 Facebookgrupp den kommer utannonseras på HCK:s Facebookgrupp så se till att gå med där.

Mer info kommer.

Magnus Johansson
HCK-medlem
Registrerades: 15-10-03 20:41

Inläggav Magnus Johansson » 15-12-07 20:43

Kör på mestadels med trainer och kanske något spinningpass med HCK när jag har möjlighet. Sedan brukar jag försöka cykla ute en del även vintertid. Brukar funka hyggligt bra så länge det inte är alltför många minusgrader. Blir då mestadels landsvägskörning på 4-6 mil (sedan börjar fossingarna frysa) på en gammal mtb som inte kräver så öm omvårdnad. Kan väl bli nån tur i Delsjön/Skatås möjligen. Har dock obefintlig terrängteknik så inget avancerat. Rädd om livhanken.. :-)

Just nu ligger fokus på att försöka bli av med ett antal överflödskilon som jag lyckats skaffa under en alltför hektisk jobbhöst :?

Ingen FB-fantast men ser fördelarna med en grupp där.

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem

Inläggav ErikPettersson » 15-12-07 23:26

Snön faller i norr och i söder! Fokus ligger nu på benstyrka för att orka med dagslånga åk i nyfallen snö. Det har visat sig för mig vara en bra strategi att bygga styrka och komplettera med lite spinningpass. Ska försöka komma med någon söndag på ett tretimmarspass med HCK.
Bild

Användarvisningsbild
Björn Petersson
HCK-medlem
Registrerades: 15-02-05 16:26

Inläggav Björn Petersson » 15-12-17 11:16

Hej !
Jag tränar på inför Vasaloppet så hjärta och lungor får sitt i alla fall. Kommer börja cykla på " heltid" så fort det är avklarat. Har obekväm arbetstid och cyklar "ofta" långpass på vardagar om det är någon som har lust att hänga på i vår?!

Har inte F-B så jag hoppas informationen sprids här åxå även i fortsättningen.

Ser fram emot att cykla i klunga runt Vättern. Cyklade med en arbetskamrat 2014, och det var lite slitigt att bara gå runt på två i motvinden upp mot Askersund.

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem

Inläggav ErikPettersson » 15-12-17 11:21

Jag har i alla fall cykeln monterad på trainer och direktlänk till GCN:s alla träningspass.
Passade på att köra detta igår
https://youtu.be/WRylMkvahjM?list=PLUdA ... kf2DVlslmC
Bild

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem

Inläggav ErikPettersson » 15-12-31 14:05

Gott Nytt År. Glöm inte att det är torrt och fint ute. Årets sista runda innan festligheterna i kväll? :)
Bild

Fredrik Algotsson
Registrerades: 14-03-30 12:21

Inläggav Fredrik Algotsson » 16-02-01 22:38

Hej!
Kom på att jag missat anmäla vilken grupp jag vill cykla med men jag cyklar gärna i en eventuell sub9 grupp eller denna sub 9:30.

My Forsberg
HCK-medlem
Registrerades: 14-04-14 11:07

Inläggav My Forsberg » 16-02-16 09:31

Är också intresserad av att cykla sub9 eller sub9.30 (vi får väl se om vinterspinningen gett något resultat)

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem

Inläggav ErikPettersson » 16-02-16 20:04

Nu har den alpina skidåkningen haft sin topp och ev ny pendlarcyckel på väg hem. (snart)
Hur många är vi i gruppen nu?
Bild

Erik Johansson
HCK-medlem

Inläggav Erik Johansson » 16-02-29 15:40

Hej Allesammans

Jag kommer ut med en liten blänkare här att det börjar bli dags att hålla ögonen öppna.

För att förenkla lite i arbetet med tider dagar etc vore det bra om alla som har facebook länkar sin profil här. Där kommer huvuddelen av planeringen ske. Alla information kommer även släppas här men närvaro etc blir lättare att planera.

Mch Erik

Anders Petrén
HCK-medlem
Registrerades: 15-05-09 20:14

Inläggav Anders Petrén » 16-03-07 16:18

Jag växlar över till en lite lugnare grupp, känns just nu bättre med SUB10.

Användarvisningsbild
Martin Söderman
HCK-medlem
Registrerades: 08-01-10 13:38

Inläggav Martin Söderman » 16-03-09 16:33

Hej, jag känner att vinterträningen gått bra och kör gärna med sub09.30-gruppen.

Erik Johansson
HCK-medlem

Inläggav Erik Johansson » 16-03-24 17:20

Hej Alla

Jag tänker fört säga att jag ligger en bit efter just nu. Men tror jag ska hinna ikapp träningsmässigt.

Under helgen så kommer jag lägga upp några dagar för att träffas och köra bara vi i klungan. Och jag vill gärna ha feedback så jag vet vad som passar er. Helger vardagar och tider.

Förutom det så kommer iaf jag försöka deltaga på distansrundorna på söndagar och en dels intensivrundor. Sedan är det min bestämda uppfattning (efter fjolårets Vättern) att vi samlas och kör själva när det är andra klungor ute för att träna lite omkörningar.

Henrik Enberg
HCK-medlem
Registrerades: 14-08-25 21:31

Inläggav Henrik Enberg » 16-03-24 21:24

Jag kör gärna Onsdagar när det gäller vardagsrundor. Längre helgrundor får gärna vara på Lördagar så man även kan hänga på Söndagsrundan om man orkar.

Vi borde väl försöka få in några hyfsat långa distansrundor så vi får känna lite mil i benen. Vill man simulera Vättern funkar Varberg rätt bra, platt och vattnet i alla fall på rätt sida på nervägen, för den riktigt autentiska vätternkänslan kan vi även stanna och fika på något ställe med riktigt torra bullar.

Användarvisningsbild
Björn Petersson
HCK-medlem

Inläggav Björn Petersson » 16-03-26 11:42

Hej !
Jag jobbar oregelbundet skift så jag får helt enkelt hänga på när möjlighet finns. Jag kommer cykla en hel del av mina träningspass på vardagsförmiddagar om någon har möjlighet att göra detsamma vore roligt !?

Väntar för tillfället på att Åkes ska få hem mitt nya vevlager så jag cyklar pendelcykel en vecka till...

Tänkte testa klubbkläderna nästa vecka. Någon annan i gruppen som skall dit ?

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem

Inläggav ErikPettersson » 16-03-27 18:00

Mitt upplägg har varit lite så där i år... Började i januari med att jag hittade två sprickor i min ram och har sen dess haft lite turer fram och tillbaka med ny ram. Den korta historien är i alla fall att det är på gång och jag kommer kunna köra när det passar oss. Jag siktar på att köra ett par längre rundor och kortare på vardagarna.

Jag bor i Högsbo. Var bor ni andra?
Bild

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem

Inläggav ErikPettersson » 16-03-27 18:02

Hade vi en FB grupp?
Bild

Magnus Johansson
HCK-medlem
Registrerades: 15-10-03 20:41

Inläggav Magnus Johansson » 16-03-27 21:19

Kommer att haka på när möjlighet finnes. Min fru jobbar oregelbundna tider och dagar och ungarna är ännu för små att lämnas ensamma hemma några längre stunder.

Vinterträningen har funkat hyfsat, även om utepassen tyvärr varit alltför få. Mitt största problem nu är att jag borde bli av med ett antal överflödskilon ;-) Bara att inse att lasterna är för stora och karaktären för dålig...

Brukar annars försöka köra kortare pass (ca 2 h) på vardagkvällarna någon gång i veckan under vår/sommar/höst. Längre pass på helgerna om inte frun jobbar. Tänker slänga in något mtb pass också någon gång bland. Inget avancerat dock.

Utgår från Majorna.

Totalt inaktiv på FB egentligen men håller kontot vid liv för att kunna kika på HCKs FB-grupp.

Användarvisningsbild
Björn Petersson
HCK-medlem

Inläggav Björn Petersson » 16-04-04 08:20

Nu är både cykeln och jag redo för att köra igång. Imorgon tänkte jag prova klubbkläderna och sedan är allt klart för start :?

Ja, förutom några träningsrundor... När kör vi igång ?

Återgå till "2016"