Distansrunda Söndag 1 Maj Åsarundan

Reine Lindqvist
Registrerades: 05-01-09 08:07

Inläggav Reine Lindqvist » 11-05-01 15:26

Kul runda - snabbt och roligt! Tack Erik och ni andra!

Reine
Reine

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Carl Johan Behre
HCK-medlem
Registrerades: 08-10-24 15:24

Inläggav Carl Johan Behre » 11-05-01 15:37

Med solen från ena sidan och vinden från den andra och med gott sällskap och en schysst räkmacka i Tjolöholm så kan det inte bli så mycket bättre! Det skulle väl i så fall vara att ha en varm fönvind istället för den här polarkylan, men man kan inte få allt :lol: .

Tack Eive och gänget för schysst guidning bland halländsk lantras och fina omgivningar!
Dixi
CJ

Användarvisningsbild
Gabor Kugler
HCK Motion Ledare
Registrerades: 08-05-05 17:14

Inläggav Gabor Kugler » 11-05-01 15:48

Tack för en kalasrunda! Vi var 15 pers i den lugna 29-an. Vi höll ihop klungan på ett fint sätt, lungt o fint uppför och i motvind, men mycket bra fart på medvindssträckorna och nerför. Alla verkade glada och nöjda. Fler såna rundor!
Mr 40266,1 & 42270,1 8)

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Hiskeligt vad många vi var idag

Inläggav Björn Larsen » 11-05-01 15:54

Bild
Någon sa 90 cyklister denna lite blåsiga förmiddag. Vi fick ihop två 29 grupper där vår Joachim kämpade med 15 cyklister till slut. Det var bra medvind ner till Frillesås men sedan fick vi bita i styret och kämpa. Det var väldigt segt att ligga till höger i tvåpar första sträckan upp mot Tjolöholm då vinden kom från nord-nordväst. Vi fick någorlunda ordning på detta genom att växla lite tätare.
Bild
Såg ut som om ni var ännu fler i er 26grupp. Såg ut som 20 pers.
Bild
Är det någon som har koll på vad som hände i Anneberg denna dag? Det var ju kilometerlånga köer här. Kön startade strax efter Lindome och fortsatte en bra bit efter kapellet.
Tack Joachim och alla för en go runda. Vi hänger väl på nästa vecka också?
Mvh Björn

Användarvisningsbild
Richard Fairall
Registrerades: 11-03-23 09:17
Kontakt:

Inläggav Richard Fairall » 11-05-01 16:30

Tackar alla för en go runda idag i Stures och Ainas grupp trots lite kämpig motvind :) Ser fram emot nästa runda. Nån som har koll på vad tid och snittet blev tillslut?
The harder you work, the harder it is to surrender

Användarvisningsbild
Sture Andersson
Registrerades: 06-07-04 14:18

Re: Hiskeligt vad många vi var idag

Inläggav Sture Andersson » 11-05-01 16:49

Björn Larsen skrev:Är det någon som har koll på vad som hände i Anneberg denna dag? Det var ju kilometerlånga köer här. Kön startade strax efter Lindome och fortsatte en bra bit efter kapellet.
Mvh Björn

Någon vi passerade berättade att man hade utsläpp av kor på en gård nära Anneberg. Synd att inte allmänheten kommer ut i hundratal för att se när vi släpps ut på vägarna - istället för när Maja, Rosa och hennes vänninor släpps ut på ängen :cry:.

Användarvisningsbild
Jakobína Grétarsdóttir
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-05-06 15:06
Kontakt:

Inläggav Jakobína Grétarsdóttir » 11-05-01 16:56

Tack allt ni som cyklade med mig i den lugna gruppen. Vi hade en kanonrunda med både senvägar och genvägar, medvetet och omedvetet. Det måste vara det som kallas kreativ kartläsning :wink:

Jakobína

Användarvisningsbild
Sture Andersson
Registrerades: 06-07-04 14:18

Inläggav Sture Andersson » 11-05-01 17:03

Dagens runda började bra med att jag klädde på mig snygga kläder, skor och hjälm. Sedan en snabb koll att luften är på plats och vatten i flaskorna.

100 meter hemifrån tappar jag koncentrationen och framhjulet skär ner i spårvagnsspåret, asfalten kommer alldeles för nära höften, knät, sidan av hakan och en rejäl träff på högra handens kudde under tummen (som nu har en snygg blårödgrön ton). Inget brutet, cykeln OK så jag fortsätter dom 5 kilometerna till Ericsson för att ta hand om en 26-grupp.

Tack alla för en go, kylig och ibland blåsig runda med den stora 26-gruppen med Aina och Magnus som co-ledare. Om jag navigerade fel någon gång och på hemvägen från fiket valde en annan rutt så förstår ni nu varför. Det var inte riktigt min dag. Vi gjorde i alla fall 11,1 mil och körde i "rätt fart".
Senast redigerad av Sture Andersson 11-05-01 17:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Eive Wallman
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-14 17:36

Inläggav Eive Wallman » 11-05-01 17:29

Tack alla 16 för en fin runda, solen var framme men vinden gjorde att det var lite kallt på benen. :shock:
En snygg solbränna fick man ändå.. 8)
Trots att jag felnavigerade MINST 2 gånger så tyckte jag att klungan fungerade perfekt :oops:

/Eive 8)

Tomas Lindh
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-03 08:44

Inläggav Tomas Lindh » 11-05-01 18:30

Vi hade en riktigt skön tur under Pierres trygga ledning i den lilla 26-an. Lite pollenbekymmer drog ner farten på hemvägen men det var nog många ganska nöjda med :)

Användarvisningsbild
Joakim Adolfsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-27 10:48

Inläggav Joakim Adolfsson » 11-05-01 18:33

Fantastiskt att se 90 morgonpigga cyklister vi start platsen idag. Tack alla hjälp ledare som ställde upp idag på start platsen Gabor Pierre Sture Aina Eive. Total var det 7 grupper som gav sig iväg en snabbgrupp två 29 tre 26 och en 23.
Hoppas att alla fick något att äta på fiket, de blev något förvånade när jag ringde och meddelade hur många vi blev.
Följande samtal utspelar sig då:
- Hej jag ringer från HCK och vill bara meddela att vi blir ca 90 personer som kommer idag.
- Du skojar!!
- Nej vi är 90 st.
- Du driver med mig?
- Nej det är säkert.
- Oj vad vill ni ha?
- Det ni har.
- Men alla kan inte få samma.
- Det är ok bara det finns något för alla och mycket kaffe.

I "min 29 grupp" fungerade cyklingen bra och vi hjälptes åt i motviden och backarna på hemvägen på ett bra sätt.
Ingen backe är brant nog

Mikael Carlsson
HCK-medlem
Registrerades: 07-06-05 23:27
Kontakt:

Inläggav Mikael Carlsson » 11-05-01 21:15

Himla kul med ett så stort och gott gäng! Och ett tack till dig Joakim som drog igång det hela och såg till att alla fick kaffe. Tack också Gabor som skötte gruppen som jag ingick i, på ett föredömligt sätt. För en gångs skull lyckades gruppen något så när hålla det utlovade snittet!

MC

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 11-05-01 23:53

Det blev en fin runda, trots vinden.

Farten var god söderut, men kantvinden var bitvis riktigt besvärlig, särskilt för klenisar som mig som inte har mycket att sätta emot när det friskar i.
Strax söder om Fjärås började vi köra belgisk kedja och höll igång den ända fram till Åsa, där för pigga ben i frontledet gjorde att vi som kom sist in i rondellen aldrig hade möjlighet att hänga på. Vår lilla "utbrytning" bakåt utgjordes av tre personer, och vi höll rätt bra fart den sista knappa milen till fikastället.
Fikat var mumsigt men halvdyrt.
Efter fikat körde vi vanlig tvåpar och det gick i stort sett lika snabbt som belgisk.

Jag skulle tro att snittet hamnade nånstans runt 35 km/h, men detta var i en grupp som redan från börjad aviserade en hög fart, dvs inte en normal 29:a.

Totala energiförbrukningen hamnade på ca 3500 kcal för min del! :shock: :D

Återgå till "Äldre"