Distansrunda Söndag 4 september

Per Fredin
Registrerades: 11-06-05 13:05

Inläggav Per Fredin » 11-09-04 08:01

Thomas Backelin skrev:Per! NEJ det brukar inte samlas cyklister vid klubblokalen. Men man kan använda tråden eller PM för egna överenskommelser!/Thomas

Ja då är det dumt att cykla dit bara för att se efter! :)

Då träffas Andreas och jag vid Vågmästareplatsen (nordvästra hörnet vid korvkiosken) och drar därifrån runt 09:15. Om någon annan vill haka på därifrån så vet ni vad som gäller.
// Per

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Per Fredin

Re: kommer med

Inläggav Per Fredin » 11-09-04 08:10

Björn Larsen skrev:Har ordnat solsken och lite för varmt ser jag. En extra vattenflaska kan nog vara bra denna dag.
Mvh
eran Björn

Jag har svårt att tro på den temperaturutveckling som SMHI visar i sin prognos, men vi lär märka hur det blir. :)
Prognosen visar också hyfsad medvind på hemvägen.
// Per

Jean-Claude Eggel
HCK-medlem
Registrerades: 11-08-21 16:22

Inläggav Jean-Claude Eggel » 11-09-04 15:57

En mycket trevlig och varm dag, bättre kan man knappast ha. Farten har varit bra och trevliga backar. Tack för idag!

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Ja, vi fick en riktigt het runda

Inläggav Björn Larsen » 11-09-04 16:32

Bild
Jag räknade till 36 cyklister denna varma sensommardag. Jag hade beställt solsken och med vind men inte så här varmt. Jag svettades bara av att rulla till ericsson. Vår Benfica-fan Carlos var också med
Bild
Vi fick till en ganska duktig klunga även om vi var hela 17 stycken i vår 29:a. Nu gällde det att få till växlingar och allt annat så det fungerade. Tycker jag Gabor lyckades med bra.
Bild
Efter en duktig uppförsbacke fick vi lite fika och massor av vatten. Det kunde behövas i denna värmen. Grindmossens servering.
Bild
Hemvägen efter Fjärås kyrka bjöd på en härlig medvind så det var bara att sträcka på ryggen lägga in 53/13 och rulla med. Vi hade lite carambolage med några försvunna cyklister vid Annelund som jag menar beror på en missuppfattning. Som tur var hittade vi dem igen när vi var hemma igen.
Nu ansöker jag om ett par semesterdagar då jag är upptagen med annat från Onsdag till Söndag. Jag blir alltså tvungen att lämna walkover på KM till onsdag. Nu får ni andra chansen att ta revansch då alla lämnade walkover till mig sista gången. Hoppas vi ses nästa vecka istället.
Mvh eran Björn
Senast redigerad av Björn Larsen 11-09-05 07:52, redigerad totalt 1 gång.

Per Fredin

Inläggav Per Fredin » 11-09-04 16:36

Sammanfattat så är det nästan så att man kan säga... Enastående!
- Vädret kunde knappt ha varit bättre en septemberdag.
- Farthållningen i backarna kunde knappt ha varit bättre.
- Hastigheten på rundan totalt kunde nästan inte ha varit närmare målet på 26. Om det inte vore för vinden och hemlängtan.
- Alla hängde med hyfsat och ingen blev lämnad ensam ens när de stundtals hade svårt att följa. Om jag själv hade haft lite mer kraft över när det gick tungt så hade jag offrat mig mer för de nya som jag verkligen kände för mot slutet. Nykomlingarna vid denna sin första distansrunda kunde knappt ha fått en bättre introduktion i 100+ km.

Tack till våra ledare och alla goa medcyklister i 26-gruppen. :P

Ps.
Det kan vara svårt att tro, men före Kungsbacka så kände jag en viss oro för att mina ben skulle krokna mot slutet på samma sätt som på min första distansrunda, fick liksom de känningarna i låren. Men det gick vägen och jag blev så lycklig... :D
// Per

Användarvisningsbild
Petter Lilled
Registrerades: 11-08-27 16:29

Inläggav Petter Lilled » 11-09-04 16:39

Tack för en mycket trevlig runda med underbart väder! Jag hängde på mellangruppen som slog sig ihop med gruppen under men tempot blev mer mellangrupptempo vilket passade mig bra.
Det var min första runda med HCK och med klungkörning så det var spännande men det gick snabbt ganska bra tack vare alla trevliga människor i klungan och bra ledare.

Benen var pigga även på slutet men det var segt i nacke och axlar vilket jag måste vänja mig lite vid.

Hade lite skrammel sista vägen hem (Blåsilvrig Trek Madone med svart on one tröja) och till er som försökte komma på vad det var så var det kassetten som satt lite löst :roll:
/Petter Lilled :hck:

Cyklar Trek på alla underlag...

Användarvisningsbild
Stefan Gunnarsson
HCK-medlem
Registrerades: 07-09-12 20:46
Kontakt:

Inläggav Stefan Gunnarsson » 11-09-04 19:09

Petter Lilled skrev:
Hade lite skrammel sista vägen hem (Blåsilvrig Trek Madone med svart on one tröja) och till er som försökte komma på vad det var så var det kassetten som satt lite löst :roll:

Hej!

Jag hade också skrammel i kassetten för några månader sedan. Det visade sig då att en av distansringarna saknades. Kanske har du samma problem?

Min hade trillat ner på golvet när jag bytte.

:D Stefan

Benny Blom
HCK-medlem
Registrerades: 08-10-26 17:22
Kontakt:

Inläggav Benny Blom » 11-09-04 19:34

Helt ok runda inte för varm i luften lagom tempo så att alla hängde med runt hela rundan.
/Benny

Användarvisningsbild
Pär Samuelsson
HCK-medlem
Registrerades: 05-10-06 22:29

Inläggav Pär Samuelsson » 11-09-04 21:27

Vilken dag det blev i ett underbart väder tillsammans med fantastiska cyklister. Jag vill tacka Niklas och Magnus som ledde oss på ett rutinerat sätt och med god kontroll på farten.

Återgå till "Äldre"