Intensiv Tisdag 13 April

Användarvisningsbild
Motionsgruppen
Styrelsemedlem
Registrerades: 07-02-27 21:55
Kontakt:

Intensiv Tisdag 13 April

Inläggav Motionsgruppen » 10-01-15 19:48

Träningsform: Intensiv

Innebär kvalitetsträning, vars syfte är att öka vår kapacitet som cyklister, vilket vi kan göra på följande sätt; köra par/lagtempo, fartlekar eller köra backträning. Vi kör med en hög ansträngningsnivå och ligger nära mjölksyratröskeln i intervallerna.

Intensivträning är något alla kan vara med på oavsett om man är nybörjare eller har varit med länge, för man kör alltid efter sina egna förutsättningar.

HCKs Träningspolicy

Karta:
Bild

Pdf fil med kartan

Inga fartgrupper denna gång, vi drar iväg i samlad klunga och tillsammans gör vi det till en intensiv runda för cyklister på alla nivåer!
Välkommen till en kul kväll med många olika moment som alla definitivt gör dig till en bättre cyklist!

HCK Ledare:
Roger

Startplats:
Ericsson

Klockan: 18.00

Distans: 55 km

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Sara Borin
Registrerades: 10-04-12 17:26

Inläggav Sara Borin » 10-04-12 19:38

Hej

Jag är helt ny på det här med cykling. Skaffade mig cykeln för en dryg vecka sen då jag kommit fram till att jag skall göra en svensk klassiker.
Har hunnit med 6 pass sen dess. I söndags när jag var ute så blev paserad av ett gäng (av er) som jag hakade på ett tag. Tänkte då att det där verkar trevligt. Så därför är jag nu här.

Vet dock inte riktigt vad som kan vara ett lämpligt pass för mig att börja med. Om det är någon som har några tips så är jag tacksam. Annars så hade jag tänkt att jag dyker upp på detta passet. Så får vi se hur det går. :)

MVH Sara

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 10-04-12 20:41

Här ska jag vara med, har jag tänkt. Oroväckande ledarlöst, men kanske intensivpassmästare Lafin dyker upp? Om ledare saknas helt kan jag kanske leda lite.

Sara, du är välkommen. Passet har som mål att vara snabbt och intensivt, men det bygger också på att man återsamlas inför varje nytt moment.

Vid intensivrundan jag var med på förra året cyklade alla gemensamt och lugnt som uppvärmning ner till början av Norra Hällesåkersvägen (östra Kållered). Där samlades gruppen ihop och sen startade vi i tävlingstempo i riktning mot Hällesåker, med "målgång" på toppen av den korta, branta backen halvvägs mot Hällesåker. Lugn cykling därifrån ner till korsningen vid Hällesåkersvägen. Återsamling där, och sen uppdelning i grupper om 6-8 pers för lagtempo/belgisk kedja upp mot Inseros. Sen fri fart upp i den långa backen till höger (riktning Anneberg), gärna med extravarv ner och upp igen för de som nått krönet först, tills alla deltagare klarat av backen.
Återsamling och sen tävlingstempo ner mot Anneberg, med "målgång" i linje med den vita klockstapeln/kyrktornet på väg in i Anneberg.
Återsamling där.
Sen körde en del omkörningsspurter på hemvägen upp mot Lindome (på Gamla Riksvägen) för att avslutningsvis samlas vid Preem i Lindome.

Spontant känns det som om jag blandat ihop moment från två olika pass här, men jag hoppas jag fick till det rätt. Det var säkert 30-35 deltagare den kvällen (tidigt i juni, som jag minns det).

Blir vi få deltagare så är det nog bättre att köra sammanhållet och dra ner på tävlingsträningsmomentet, till förmån för lagtempo/belgisk kedja och köra hårt i den långa backen vid Inseros.

Användarvisningsbild
Roger Nilsson
Registrerades: 04-09-28 20:17

Inläggav Roger Nilsson » 10-04-12 20:56

Rasmus

Ledare blir det,
Men det blir inte Johan imorgon men passets upplägg stjäls friskt från Johans pass från förra året precis som du beskriver det.
Lite beroende på hur många som kommer kan det bli någon variant.
Med tanke på väderprognosens löfte om strålande väder lär det nog komma ganska många imorgon.

Du som inte testat dessa tillfällen förra året gör det nu !!
Precis som Rasmus säger det passar alla

Användarvisningsbild
Magnus T Svensson
Registrerades: 08-04-20 19:11
Kontakt:

Inläggav Magnus T Svensson » 10-04-12 22:20

Jag dyker upp imorgon :D

Raymond Kvam
Registrerades: 05-04-02 15:45

Inläggav Raymond Kvam » 10-04-13 07:49

Jag kommer.

Användarvisningsbild
Per Grönberg
Registrerades: 08-04-16 21:00

Inläggav Per Grönberg » 10-04-13 11:53

Jag sitter på kontoret och räknar timmarna till man får cykla lite!

Räkna med mig!
Man blir träningssugen av att äta och hungrig av att träna...

Användarvisningsbild
Andreas Lundblad
HCK-medlem
Registrerades: 05-09-27 21:20

Inläggav Andreas Lundblad » 10-04-13 20:14

Idag var det riktigt kul. Värt att lägga kommentar!!

Tack Roger. Du gjorde det riktigt bra! :D

Användarvisningsbild
Jessica Ylvén
HCK Motion Ledare
Registrerades: 08-11-03 22:02

Inläggav Jessica Ylvén » 10-04-13 20:29

Suveränt pass!! Ser fram emot nästa... =D>
/Jessica

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 10-04-13 21:33

Jäklar vilket kul pass! Benen är hur möra som helst! Tack alla!

Nu ska jag nörda ner mig i all data från puls/effektmätningen! :D 8)

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Hade, egentligen inte tänkt deltaga

Inläggav Björn Larsen » 10-04-13 21:46

Jag var lite öm här och där, hade lite betänksamheter för klunga och så skulle jag hämta ett hjul hos cykelcity. Jag hade planerat att cykla rundan själv och var inte i Mölndal förrän 20 över 6. Tyckte dock det kändes bra i benen så jag drog på lite mer än jag brukar och efter första backen upp mot Greggered kände jag igen en massa röd-blå tröjor längre fram. Detta gjorde ju att man var tvungen att ta i lite till och vid kapellet i Greggered var jag ifatt Stures gäng. När jag sedan fortsatte mot Inserosbacken höll Rogers gäng till här.
Bild
Och det gjorde ju att man frestades mäta sina krafter lite. Jag tänkte jag släpper iväg dem en bit och så jagar jag ifatt dem senare. Men se, det sket sig. verkar som om denna klungan fungerade bra i allafall.
Jag tror denna kvällen gav mersmak. Bra kämpat allihop och bra tänkt av Roger och Sture. Detta får vi göra om.
Mvh Björn

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-05 22:41

Inläggav Aina Illiano » 10-04-13 22:51

Kul att du hängde på och hoppas att vi får se dig snart igen /Aina

Sara Borin skrev:Hej

Jag är helt ny på det här med cykling. Skaffade mig cykeln för en dryg vecka sen då jag kommit fram till att jag skall göra en svensk klassiker.
Har hunnit med 6 pass sen dess. I söndags när jag var ute så blev paserad av ett gäng (av er) som jag hakade på ett tag. Tänkte då att det där verkar trevligt. Så därför är jag nu här.

Vet dock inte riktigt vad som kan vara ett lämpligt pass för mig att börja med. Om det är någon som har några tips så är jag tacksam. Annars så hade jag tänkt att jag dyker upp på detta passet. Så får vi se hur det går. :)

MVH Sara

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-05 22:41

Inläggav Aina Illiano » 10-04-13 22:57

min första intensivrunda och oron var stor 8-[ MEN va kul det var. Det fanns stunder som jag undrade om jag skulle klara det men känner redan att det kommer bli mycket lättare nästa gång då jag nu vet hur passet är upplagt.

Tack Roger och Sture =D> och det kommer nog bli en backåkare av mig också till slut :twisted: :twisted: :twisted:

Användarvisningsbild
Magnus T Svensson
Registrerades: 08-04-20 19:11
Kontakt:

Inläggav Magnus T Svensson » 10-04-13 23:02

Jag får också passa på och tacka för detta pass,, verkligen sjukt kul :-)

Användarvisningsbild
Roger Nilsson
Registrerades: 04-09-28 20:17

Inläggav Roger Nilsson » 10-04-13 23:52

Tack alla som kom idag till årets premiär på en vardag
Att det kommer 30 cyklister till den första intensiven är sjukt kul 8)

Att vi sedan hade ett perfekt väder gjorde ju inte saken sämre

Och full cred till den snabbare gruppen som lyckades köra lugnt och sansat hem från Lindome våra ben tackar oss imorgon för att vi fick bort en del av mjölksyran ur dem redan ikväll

Användarvisningsbild
Per Grönberg
Registrerades: 08-04-16 21:00

Inläggav Per Grönberg » 10-04-14 08:11

Mina ben är lite möra, men det är nog inte så konstigt, GPS-klockan sa 103 km/h som topphastighet! En GPS skulle väl aldrig ljuga?
Man blir träningssugen av att äta och hungrig av att träna...

Användarvisningsbild
Thomas Westlund
Registrerades: 04-01-04 00:24

Inläggav Thomas Westlund » 10-04-14 08:35

Per Grönberg skrev:Mina ben är lite möra, men det är nog inte så konstigt, GPS-klockan sa 103 km/h som topphastighet! En GPS skulle väl aldrig ljuga?

Absolut inte! Min har vid några tillfällen visat att jag cyklat farligt nära ljudhastigheten.
It´s never to late to try

Niclas Eliasson
HCK-medlem
Registrerades: 04-11-21 15:11

Inläggav Niclas Eliasson » 10-04-14 08:38

Grymt roligt pass och grymt jobbigt. Kul att köra tillsammans med så många starka cyklister. :D

Niclas

Raymond Kvam
Registrerades: 05-04-02 15:45

Inläggav Raymond Kvam » 10-04-14 12:58

Tack för igår, alltid lika trevlig!

Sara Borin
Registrerades: 10-04-12 17:26

Ny i gemet

Inläggav Sara Borin » 10-04-14 17:21

Tack alla för en superbra start för mig i er klubb. Hade verkligen jätte roligt. Vilken skilnad på att köra ensam.

Ser redan fram emot torsdagens pass.

Å framför allt tack för puchningen!

Återgå till "Äldre"