Vecka 12 Påskdagen 27 mars KODE-rundan

Suzanne Gadd
HCK-medlem
Registrerades: 04-04-06 16:46

Vecka 12 Påskdagen 27 mars KODE-rundan

Inläggav Suzanne Gadd » 05-02-22 17:20

Bild
Bild

Vecka 12 Söndag 27 mars: Kode-rundan

Träningsform: Distans

Hastighetsgrupper
Lugna gruppen
Mellan gruppen
Snabba gruppen

Startplats: Klubblokalen

Klockan: 10.00

Distans Lugna gruppen: 59 km

Distans Mellan gruppen: 81 km

Distans Snabba gruppen: 96 km

Vägbeskrivning Lugna gruppen:
Följer blå sträckning på kartan
Klubblokalen - Kungälv - Diseröd - Kungälv - Klubblokalen

Vägbeskrivning Mellan gruppen:
Kör den röda förlängningen.
Klubblokalen - Kungälv - Diseröd - Arnebo - Ytterby - Kastellholmen - Kungälv - Klubblokalen

Vägbeskrivning Snabba gruppen:
Kör den svarta förlängningen.
Klubblokalen - Kungälv - Diseröd - Arnebo - Kode - Solberga - Ytterby - Kastellholmen - Kungälv - Klubblokalen

Ledare:
Snabba gruppen:
Mellangruppen: Daniel
Lugna gruppen: Roger

Fikaställe:

Resumé av rundan:

För att läsa mer om hur vi kör på rundorna, se sidorna om våra träningsformer, fartgrupper och vår träningspolicy.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Suzanne Gadd
HCK-medlem

Inläggav Suzanne Gadd » 05-03-23 14:40

Påskdagens ledare Morgan har fått förhinder.

Vem kan ta på sig ledarrollen och visa vägen....... :roll: (är osäker på att jag är tillbaka i Göteborg påskdagens förmiddag och vågar inte lova något)

Visst ställer en eller två upp av våra 180 medlemmar till att lotsa gänget runt på den fina Kode-runda. [-o< !! Vädret kommer också vara till vår fördel.

Vem tar stafettpinnen =D> ?

Suzanne

Användarvisningsbild
Daniel Petersson
Registrerades: 04-01-08 16:04

Inläggav Daniel Petersson » 05-03-23 14:50

Mellangruppen eller lugna är inga problem att ta hand om.

Daniel
Senast redigerad av Daniel Petersson 05-03-24 01:22, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Martin Tornblad
Registrerades: 04-08-27 10:58

Inläggav Martin Tornblad » 05-03-23 23:45

Vi kör inte bara tre fartgrupper på söndag, det blir tre olika distanser med!
Lugna kör 59 km.
Mellan 81 km.
Snabba 94 km.

HJÄLP!! Vi behöver ledare :!:
Om Du vill vara ledare, men tvekar för att Du är osäker på vägen, skicka mig ett PM (senast i morgon torsdag för denna rundan), så kan jag maila en karta i högre upplösning.
Att hitta rätt på rundorna är ju ett gemensamt ansvar, men om någon i varje fartgrupp vill "plugga in" rundan så är det mer än välkommet. :D
/Martin

Användarvisningsbild
Uffa Othberg
Registrerades: 05-01-19 20:05

Inläggav Uffa Othberg » 05-03-24 14:11

Hej alla glada påskfirare.det är klart att man kommer när man är igång. :oops: :oops:

Christel Prinsén
Registrerades: 05-03-22 16:11

Ny

Inläggav Christel Prinsén » 05-03-25 17:35

Hej

jag är ny här, men skulle gärna vilja vara med på rundan på Påskdagen.

Skall man anmäla sig ngnstans?

Mvh

Christel

Användarvisningsbild
Roger Nilsson
Registrerades: 04-09-28 20:17

Inläggav Roger Nilsson » 05-03-25 17:41

Suzanne Gadd skrev:Påskdagens ledare Morgan har fått förhinder.

Vem kan ta på sig ledarrollen och visa vägen....... :roll: (är osäker på att jag är tillbaka i Göteborg påskdagens förmiddag och vågar inte lova något)

Visst ställer en eller två upp av våra 180 medlemmar till att lotsa gänget runt på den fina Kode-runda. [-o< !! Vädret kommer också vara till vår fördel.

Vem tar stafettpinnen =D> ?

Suzanne

Jag kan ta lugna gruppen

Användarvisningsbild
Lisa Eurenius
Registrerades: 04-10-26 19:58

Inläggav Lisa Eurenius » 05-03-25 17:42

Hej Christel!
Det är bara att dyka upp på startplatsen, men varning! Alla är super-i-tid så är man sen kan man missa starten... :o
/Lisa

Eas Lipschütz
Registrerades: 05-03-26 15:40

Inläggav Eas Lipschütz » 05-03-26 15:44

Hej! Andreas heter jag och är intresserad av att hänga på imorrn. Hoppas att d går för sej? Dyker alltså upp vid Erat klubbhus i god tid innan 10..

Användarvisningsbild
Daniel Petersson
Registrerades: 04-01-08 16:04

Inläggav Daniel Petersson » 05-03-26 15:54

Eas skrev:Hej! Andreas heter jag och är intresserad av att hänga på imorrn. Hoppas att d går för sej? Dyker alltså upp vid Erat klubbhus i god tid innan 10..

Du är välkommen Andreas,kom till klubblokalen en stund innan kl. 10, den ligger i källaren på ett hyreshus.

Daniel

Användarvisningsbild
Håkan Lundmark
Registrerades: 04-03-22 23:49

Inläggav Håkan Lundmark » 05-03-27 15:09

:lol:
Tack alla goa glada och starka cyklister för en trevlig runda !

Användarvisningsbild
Göran Jansson
Registrerades: 04-06-07 22:58

Koderundan.

Inläggav Göran Jansson » 05-03-27 15:25

I den Lugna Gruppen fanns 11 cyklister som höll samman hela sträckan. 65 km blev ungefär dagens sträcka för Lugna !? gänget.

Jag lyckades välta åt "fel" håll och knäcka till höger bromshandtag samt en röd Look-kloss sprack också när jag skulle parkera racern för dagen. Orutin f...n. :evil:

/ Göran J, säsongsdebut. :oops:

Användarvisningsbild
Christer Hedberg
Registrerades: 04-04-04 15:07
Kontakt:

Inläggav Christer Hedberg » 05-03-28 10:59

Summeringar och bilder
Nu finns summeringar och bilder från söndagens trevliga runda utlagda på hemsidan.
Uppdaterat: Nu även med summering från snabba gruppen.

:arrow: Visa

Ps. Kul att så många nya var med ute och cyklade. Per, Andreas, Johan, Ulf och Martin och alla ny andra som var med – ni hänger väl med nästa vecka också?

Och ni som dök upp borta vid Diseröd (jag tror du hette Marie) - kom med ni med. Vi hade lite väl mycket fart i benen när ni dök upp, så jag förstår att det var svårt att hänga på där. Lite längre fram lugnade det ner sig dock.

Suzanne Gadd
HCK-medlem

Inläggav Suzanne Gadd » 05-03-29 16:20

Roligt att läsa att Ni fick en sådan härlig runda med så många deltagare denna arla påskdag. Ännu roligare är att klungkörningen änteligen fungerade i alla tre hastighetsgrupperna ! Grattis ! Nu kan det bara bli bättre och bättre för alla grupper.

Distansträningen är som sagt en träningsform där Du skall nyttja ca 60-65 % av din pulskapacitet. Vid förra veckans teori/teknikkväll underströk våra veteraner mycket tydligt att INTE blanda olika träningsformer vid samma pass. Det innebär ( som svar på ett mailinlägg) att det ALDRIG kommer bli något bergspris/röd-vit prickig tröja på våra distanspass.
Helt förkastligt.... :twisted: Istället blir det fritt fram på vår kvalitetsträning den 19 april. Individuell backträning står det på schemat och Du som vill kan ta hur många bergspris som önskasl :?

Premiäerna har duggat tätt och nu är det dags för nästa... nämligen gruppteknik,grupptempo. Denna premiär blir nu på torsdag. Vi samlas vid klubblokalen kl. 18.00. Delar upp oss i olika hastighetsgrupper.
Under april kommer vi metodiskt nöta in våra nya träningsformer gruppteknik och kvalitetsträning för att sedan vara fulldrillade till maj månad..

Vi kommer höja hastigheten runt 5-15 minuter beroende på hastighetsgrupp. Höjer med max 4 km/h utifrån snitthastighet.
Det innebär för t.ex lugna gruppen att vi under ca 5 minuter går upp till 27 km/h. Mellangruppen går från 26 km/h till 30 km/h. Klungkörning gäller fortfarande.
Under rundan beräknar vi göra ca 3-5 st ökningar. Tips, kör inte slut på Dig vid första ökningen. Det är 4 ökningar kvar... lär Dig att disponera :oops:

Om distansträningen ger uthållighet så ger ovanstående konditionsförbättring.
Lördagens tempotest är också ett alldeles utmärkt sätt att träna konditionsförbättring. Vi fick verkligen positivt gensvar och undersöker om vi snart kan erbjuda ett nytt tempotest för Er som inte kunde vara med denna påskafton.
Var och en kan sedan åka ut köra individuellt denna runda för konditionsträning.

Söndagens runda kommer bli relativt enkel med småbackar. Nu skall vi visa upp vad en klunga går för. Perfekta vägar för klungträning nämligen... och fikastället är klart. Jönssons i Gottskär :D Huka Er kolhydrater... nu kommer vi.
Väl mött vecka 13 !

Suzanne

Återgå till "Äldre"