När vi alla 30 st stod vid CS i morse och i full vintermundering med vissa undantag,bestämdes det att vi skulle hoppa över den ” vanliga fikan ” idag och 26-gruppen skulle köra raka spåret medan 23-gruppen skulle gå in i en banandepå i Partille.
När 23-gruppen kom nedsusande för Härkeshultsbacken och närmade sig Jonsered, började banansuget bli allvarligt och det bestämdes stopp i denna lilla ort istället för Partille.
Alle man och kvinnor in i affären Nära dej och här kunde vi dofta oss fram till massa bananer och när sniffet ändå var igång , kunde vi inte missa att det luktade nybakta kanelbullar. En fråga om det möjligtvis fanns kaffe slank ur oss. Jodå massa kaffe men på hyllor och inte nybryggt. Här kommer BIJAN in i bilden. Han erbjöd sig att brygga kaffe till oss men var ensam i affären… skulle vi kunna tänka oss att själva sätta på en kanna i hans kök bakom affären. Jajamensan…vi är ju HCK:are, konstant fikasugna

Sagt som gjort. Ut i köket letade fram filter, kaffe och ner med en kanna vatten i bryggaren. Bijan slängde in en extra plåt med kanelbullar. 5-7 minuter senare sitter vi i Jonsereds busskur och intar nybakta bullar och solen skinande i ansiktet.
Det här måste vara en av säsongens bästa fikor !
Stefan O ..har Du något otalt med slangar och däck ?
När Du var ledare för 23-gruppen förra veckan fick Du vänta in 4.5 punkor.
Idag ledare för en 26-grupp som lyckades få till fyra punkor. ?
Stefan, kan Du inte ta ett snack med högre makter….jag vill nämligen ha Dig kvar som ledare….tappa inte sugen !
Vilken härlig runda..vilket väder…vilket 23- gäng…. 17 st… perfekt parkörning…vilka backar….Martin T tyckte jag skulle cykla 22 %:en den s.k Hultabacken. Han är rolig den där Tornblad..men vänta till våren..jag har mina planer för ett grannland och dess backar. Du skall få en match nästa säsong Tornblad !!...välkommen Ni tre ” nya ansikten”..Ni passade verkligen in i gänget…välkommen tillbaka !..snittet blev 24.6 för gruppen.
Om vi hittade

Tack Lina för en trevlig runda och tack alla Ni andra som var med denna sköna söndag.
Nästa söndag har Morgan Fors specialkomponerat en runda norröver.
Kan vi hoppas på vädret månne

Suzanne