Söndagen 29 april Distansrunda Hällingsjörundan

Claes Axäng
Registrerades: 06-01-23 22:49
Kontakt:

Inläggav Claes Axäng » 07-04-28 23:14

Planerar att rulla runt med 23 gruppen imorgon om jag orkar upp i tid (är fortfarande på jobbet).

/Claes

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Ola Ahlqvist
HCK-medlem
Registrerades: 05-09-30 12:02

Inläggav Ola Ahlqvist » 07-04-28 23:51

Jag kommer också!

Användarvisningsbild
Jens Ronnedal
HCK-medlem
Registrerades: 06-08-15 12:34
Kontakt:

Inläggav Jens Ronnedal » 07-04-29 00:08

Jag och Ewa funderar på att komma också. Blir första 10 mila rundan i år för oss så vi tar nog 23 gruppen.

Användarvisningsbild
Andreas Lundblad
HCK-medlem
Registrerades: 05-09-27 21:20

Inläggav Andreas Lundblad » 07-04-29 14:45

Hej alla glada 26or...

Är först här på forumet efter dagens runda och får möjligheten att tacka alla för en underbar tripp...
Efter det att ja kommit hem var det dubbel koll på mina bromsar om dom hade legat på. Men så var inte fallet....
Ja kanske får byta sadel istället så går det lättare nästa gång.

Tack Krister för idag!!!

Adreas.

Användarvisningsbild
Christer Hedberg
Registrerades: 04-04-04 15:07
Kontakt:

Inläggav Christer Hedberg » 07-04-29 15:52

Rapport från 26-gruppen

Det här var min första söndagsrunda med klubben för den här säsongen. Egentligen hade jag bara tänkt åka med men eftersom det saknades ledare delade jag och Eva-Lena på 26-gruppen. Jonas och Ola tog 29'an och Raymond och Sture 23'an. Alla blev inkallade på extremt kort varsel så vi körde lite "Kajsa Varg". Det fick bli som det blev.

Eva-Lena höll en kort genomgång för 26-gruppen som för dagen var 28 cyklister stor. Och självklart avslutade hon med "Och viktigast av allt är så klart att vi har kuuuul!"
Det var, för mig i alla fall, en massa nya ansikten i gruppen vilket så klart är jätteroligt. Fler satsade på att köra Vätternrundan för första gången i år. Med tanke på hur bra ni körde ska den knappast bli några problem för er.

Stor grupp och blåst gör att det är svårt att hojta när det blir luckor och liknande så jag och Eva-Lena kom fram till att jag fick bli dagens "rocket man". Där proffsens hjälpryttare har till uppgift att köra fram till stjärnorna längst fram i klungan med vatten var min roll istället att ligga längst bak för att sen trampa längst fram och meddela att det var dags att sänka farten några hack när nån halkade efter. Det låter kanske krångligt men fungerade riktigt bra och vi slapp hojta och skrika. Och så fick jag lite intervallträning. Bara en sån sak :D

Fikat kom helt perfekt efter den långa backen. Kanongoda mackor och (så klart!) en "spurtkaka", dvs en dammsugare.

Och nu över till vägval... Frågan är körde vi rätt eller körde vi fel? Vi kom fram till att man helt enkelt inte kan köra fel, man kan bara köra kreativt. Vi hade det så bra på vägen vi körde på så varför bry sig om att svänga ner mot Lygnen? Så det blev en "bonusknorr" innan Landvetter istället.

Bild

GPS'en visar snittet 26.2. Antar att till och med de mest inbitna sifferjägare måste hålla med om att 0.2 km/h är inom felmarginalen? ;)

Tack alla som var med och körde och gjorde dagen till en skön upplevelse. Ett sånt suveränt bra flyt vi hade!

Och kom ihåg – vi körde inte fel, bara kreativt ;)

Christer

Ps. Sugen på en distanrunda imorgon också? Vi sticker ut på en tiomilare imorgon klockan 06.00. Läs mer här
Senast redigerad av Christer Hedberg 07-04-29 17:07, redigerad totalt 1 gång.
.

___O
-\ <,
(*) (*)

Egen hemsida / Foto

Användarvisningsbild
Sture Andersson
Registrerades: 06-07-04 14:18

Inläggav Sture Andersson » 07-04-29 16:14

Rapport från den improviserade 23-gruppen.

Efter ungefär 25 km delade vi på 23-gruppen som till en början hade drygt 20 deltagare. Utan egen instuderad eller medhavd karta tog jag hand om ett gott gäng på 11 åkare.

Efter att ha kört rätt hela vägen till Hällingsjö fick Bosse tyvärr punka och tvingades ringa efter hämtning, eftersom vi inte hade någon slang i lämplig dimension. (Hoppas du kom hem OK Bosse?).

Sedan lyckades också vi börja köra kreativt och vid Snugga kunde jag inte skilja på Härryda och Landvetter varför fikat i Bertshult får vänta tills nästa gång. Nu blev det i stället en ståfika på Shell i Landvetter.

Åter vid Ericsson klockade vi in 98 km på ett snitt av 24,4 och med 872 höjdmeter avverkade var det aningen för snabbt för vår 23-grupp men alla var på gott humör hela vägen. Tack för sällskapet, vi ses snart igen.

Sture

Användarvisningsbild
Jonas Gunnarsson
Registrerades: 05-03-24 11:33

Inläggav Jonas Gunnarsson » 07-04-29 16:35

Rapport från 29:e gruppen
Vi var 21 från början,kanske lite för stor grupp.Men
humöret och medvinden gjorde att vi körde på.Med tanke
på gruppens storlek tycker jag att det gick väldigt bra :D .
Men man måste säga till när man är nödig :lol: .
När jag frågade om någon var nödig efter Sätila
fick jag ett jätte JAA,kunde inte låta bli att dra på munnen :wink: .
Vid fikan valde 5 st att köra på?????(det är ju höjdpunkten :wink: )
,så gruppen blev vad den kanske skulle varit från början.Efter fikan var det bara att rulla hem,snittet 29.6 är jag väldigt nöjd med :lol:
Tack för i dag,speciellt till min ledarkollega Ola.

//Jonas
jonas

Användarvisningsbild
Christer Hedberg
Kontakt:

Inläggav Christer Hedberg » 07-04-29 16:50

Bild

Ännu mer sifferporr för de som har den böjelsen. Här är banprofilen på 26'ans runda.
.

___O

-\ <,

(*) (*)

Egen hemsida / Foto

Användarvisningsbild
Christer Hedberg
Kontakt:

Inläggav Christer Hedberg » 07-04-29 17:08

Glömde ju säga det: Över 60 pers på dagens söndagsrunda. Jäääääsikens!
.

___O

-\ <,

(*) (*)

Egen hemsida / Foto

Raymond Kvam
Registrerades: 05-04-02 15:45

Inläggav Raymond Kvam » 07-04-29 17:08

Rapport från 23:2 och 23:3 grupperna.

Vi delade som sagt på 23-gruppen. Vi hade ingen CO-pilot så Sture fick rycka in och vara hjälpreda. Efter drygt 5 mil fick Evelina astmaanfall så jag fick putta henna hem :wink: Vi mötte vår tidigare 23-grupp på fikat och de verkade ha haft det bra utan oss.

Tack alla för att ni hjälpte till och impoviserade. Jag fick iaf en trevlig runda trots allt.

PS. Bilderna blev jättefina. Vill IT avdelningen ge mig lite serverplats?

Raymond Kvam
Registrerades: 05-04-02 15:45

Inläggav Raymond Kvam » 07-04-29 17:55

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Linda Sjöling
Registrerades: 05-08-16 09:58

Inläggav Linda Sjöling » 07-04-29 18:11

Hej hej,

jag vill tacka christer och eva-lena för ett bra ledarskap, skönt med så kreativa ledare :wink: . Jag tycker vi hade en grym runda idag och vill naturligtvis tacka alla andra också som var med 26-gruppen.

P.S. Christer, jag hoppas vara med på en morgonrunda i veckan...låter som ett skitskönt sätt att vakna på :D

Ha en bra kväll allihopa!

//Linda

Användarvisningsbild
Jenny Lövsund
Registrerades: 05-06-08 12:10
Kontakt:

Inläggav Jenny Lövsund » 07-04-29 18:56

Tack alla i 26-gruppen för en härlig runda! Vårpremiären gick förvånansvärt smärtfritt tack vare ett gott gäng! Än så länge mår ben, rygg och rumpa riktigt bra...

På återseende nästa söndag!

//Jenny
Jenny

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 07-04-29 19:06

Christer Hedberg skrev:Bild

Ännu mer sifferporr för de som har den böjelsen. Här är banprofilen på 26'ans runda.

Christer, borde inte rundan börja och sluta på samma höjd?

Fredrik Follin
Registrerades: 05-02-10 14:16

Inläggav Fredrik Follin » 07-04-29 19:33

Men Rasmus, du vet väl att lufttrycksförändringar påverkar höjdkurvan (om man nu inte har en mätare med justerbart lufttryck och konstant uppdaterar vilket jag inte tror finns för cykelmarknaden). 1hpa motsvarar 30 ft och som jag ser det så har vi haft ett sjunkande lufttryck under dagen. Ser iofs ut som om det är väldigt stor skillnad på in och utgångshöjd så jag ger Rasmus ett halvt rätt :wink:

Tack för en nice runda. Note to self: ha med mig näring om rundan överstiger 2h...huga...
Fredrik Follin landvetter sverige

Användarvisningsbild
Christer Hedberg
Kontakt:

Inläggav Christer Hedberg » 07-04-29 20:17

Rasmus Olsson skrev:
Christer Hedberg skrev:Bild

Christer, borde inte rundan börja och sluta på samma höjd?

Jo, om jag hade startat och stannat GPS'en på samma ställe så. :D

Gööött. Då har en av de två personerna jag slog vad skulle kommentera höjdkurvan hört av sig ;)
.

___O

-\ <,

(*) (*)

Egen hemsida / Foto

Användarvisningsbild
Joakim Lindroth
Registrerades: 06-07-27 23:19

Inläggav Joakim Lindroth » 07-04-29 20:27

En riktigt trevlig runda. Tack alla som rullade med. Sitter nu hemma och är riktigt nöjd, min första tur i 26 gruppen och jag är fortfarande pigg i både benen och kroppen, trodde jag aldrig. 8)

Hoppas jag hinner med några fler söndagsrundor innan vättern. Annars syns vi på vardagar.

/Joakim

Gäst

Inläggav Gäst » 07-04-29 21:37

Hej

Hoppas att Evelina har återhämtat sig nu och tack för de fina bilderna. Jag har tänkt att ska lägga ut några bilder på webben (www.thaimtb.com) för att visa mitt cykelgäng i Thailand. Det är nästan bara på thailändska på forumet men de börjar lite grann också på engelska. Nu har vi ätit thai mat till middag och det är uppskattat. Det är fördelen när man cyklar för man kan äta nästan hur mycket som helst. :shock:

Vi 23:2 har också kört kreativt, eller :wink: Ha det så bra och tack för en trevlig runda och vi ses nästa gång....

Wej

Återgå till "Äldre"