Söndagen 13 maj Distansrunda Hisingen Runt Funktionärsrunda

Ellika Lindau
Registrerades: 07-05-07 09:02

Funktionärsrundan

Inläggav Ellika Lindau » 07-05-12 11:39

:D Hej!

Min älskade man Björn + min svåger Mats Engström följer gärna också med på söndag, långa rundan i 26 tempo.

Hälsningar Ellika

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Karin Ahlin
Registrerades: 04-07-20 12:55
Kontakt:

Inläggav Karin Ahlin » 07-05-12 12:44

Hej!

För er som ska flaggvakta; här finns länken till listan på vart ni ska stå och ta väl hand om våra HRcyklister: http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=5019.

Vi kommer även att behöva testa att våra depåtält är OK och gör det innan vi sticker iväg o cyklar imorgon.

Syns,

Karin
Senast redigerad av Karin Ahlin 07-05-12 19:34, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Anne Mari Nedevska
Registrerades: 06-07-03 12:28
Kontakt:

Inläggav Anne Mari Nedevska » 07-05-12 18:07

Osäker på hur jag mår.

Väntar till i morgon med att bestämma om jag hänger med som planerat eller inte.

Användarvisningsbild
Joakim Lindroth
Registrerades: 06-07-27 23:19

Inläggav Joakim Lindroth » 07-05-12 19:38

I första posten står det klubblokalen som startplats medans kartan visar loppets startplats. Är det kartan eller utgiven startplats som är missvisande? Gissar att vi startar från klubblokalen och cyklar ut mot 'banan'. Men vill ändå vara säker så man inte står där själv (OM jag kommer imorgon :) ).

/Joakim

Karin Ahlin
Registrerades: 04-07-20 12:55
Kontakt:

Inläggav Karin Ahlin » 07-05-12 21:32

Hej!

Vi startar vid klubblokalen och cyklar ut mot banan :)
Syns,

Karin

Användarvisningsbild
Joakim Lindroth
Registrerades: 06-07-27 23:19

Inläggav Joakim Lindroth » 07-05-12 21:57

Verkar som att jag inte kan komma imorgon. Sambon fyller 30 och jag trodde jag skulle lyckas smita iväg ett par timmar på morgonen, men tydligen inte.

Vi får ses i framtiden istället (om inte annat på torsdag, jobbar men funderar på att göra en sen anmälan och cykla hisingen runt iallafall).

/Joakim

Användarvisningsbild
Magnus Krüger
HCK-medlem
Registrerades: 04-07-12 14:44

Inläggav Magnus Krüger » 07-05-13 00:43

Kan inte komma skall döma fotboll i borås

Användarvisningsbild
Pontus Lindberg
Registrerades: 05-10-13 21:57

Inläggav Pontus Lindberg » 07-05-13 08:00

Får tyvärr kasta in handduken pga ryggskott. :(

/Pontus

Användarvisningsbild
Linda Sjöling
Registrerades: 05-08-16 09:58

Inläggav Linda Sjöling » 07-05-13 08:32

hej hej,

jag kommer och kör idag!!!!!

//Linda

Jörgen Holmsbo
HCK-medlem
Registrerades: 06-06-10 11:31

Inläggav Jörgen Holmsbo » 07-05-13 08:52

Hej!
Jag får ställa in idag då förkylningen tyvärr sitter i hårdare än jag hoppats.
mvh
/Jörgen

Användarvisningsbild
Sture Andersson
Registrerades: 06-07-04 14:18

Inläggav Sture Andersson » 07-05-13 16:39

Drygt 45 glada cyklister :D samlades idag för att i ett halvmolnigt och delvis blåsigt väder cykla funktionärsrundan HR 2007. I lugn fart lämnade vi klubblokalen och återsamlades vid startplatsen vid Trulsegårdsskolan. En del var nog lite tvekande inför dagens start eftersom man redan på vägen till klubblokalen fått känna på flytande sol.

Uppdelning skedde och Ola drog iväg med sub9 gänget. Raymond skötte pilotandet av 26-gruppen med ca 15 startande, Eive tog sig an 23-gruppen som skulle köra långa banan (ca 16 personer) och undertecknad skötte farthållningen i den grupp som skulle mysa sig runt 55-kms slingan i lagom fart (ca 23).

Rapport från min grupp följer om en liten stund, men jag vill tacka alla som ställde upp och det var en mäktig syn att se er alla vid starten och alla funktionärer som var med är väl värda den medalj ni kommer att få efter vi är klara med det riktiga HR 2007 på torsdag.

Var du med och körde och skall jobba som funktionär så hoppas jag att du anmält dig här på tråden så att vi vet vilka som skall få medalj.

Vi ses på torsdag den 17:e klockan 06.00 för att göra HR 2007 till en fantastisk upplevelse för dom som kommer att köra :bike: "på riktigt".

Sture

Användarvisningsbild
Markku Väisänen
HCK-medlem
Registrerades: 06-02-02 09:01

Inläggav Markku Väisänen » 07-05-13 17:21

Hej!
Vi blev 8 st i SUB-9 gruppen körde på i ganska bra fart runt 108 km...lite finjusteringar så blir det kalas på Vättern runt...skoj att träffas och känna på att köra lite distans ihop...vädret var väl inte det bästa motvind och regn det tar en stund att göra rent cyklar m.m efter all grus och sand...men men det kan vara sådant väder under Vättern oxå så det blev bra träning inför det... :shock:
Tackar alla som var med i gruppen... :)

Vi ses..

Mvh Markku 8) (funktionär/flagg vakt/viftare)

Användarvisningsbild
Kjell Bengtsson
Registrerades: 03-12-27 15:44
Kontakt:

Inläggav Kjell Bengtsson » 07-05-13 18:14

Markku Väisänen skrev:Hej!
Vi blev 8 st i SUB-9 gruppen körde på i ganska bra fart runt 108 km...lite finjusteringar så blir det kalas på Vättern runt...skoj att träffas och känna på att köra lite distans ihop...vädret var väl inte det bästa motvind och regn det tar en stund att göra rent cyklar m.m efter all grus och sand...men men det kan vara sådant väder under Vättern oxå så det blev bra träning inför det... :shock:

Vi ses..

Bild
Starten från klubblokalen

Kan bara instämma med det du säger Marrku. en kul runda med trevliga cyklister. Nu undrar man bara vilken väg gruppen som vi körde ikapp hade tagit :roll:

Jag hade ju min Edge 305 och David du kan kolla fakta här för rundan Länk

Men en samling och diskutera hur vi skall göra under själva VR vore nog bra eller vad säger ni?
Senast redigerad av Kjell Bengtsson 07-05-13 21:41, redigerad totalt 1 gång.
Mvh Kjell ;-)
.:www.kjellbengtsson.se:.

Användarvisningsbild
Sture Andersson
Registrerades: 06-07-04 14:18

Inläggav Sture Andersson » 07-05-13 18:18

Rapport från korta "mysrundan".

Vi var 10 st som gav oss ut på korta rundan. De första 2 milen fungerade parkörningen bra och vi hade drygt 23 i snitt ända tills vi kom till den branta backen före Skogome. Där började farten, vinden och lutningen (>8%) ta ut sin rätt och vi tvingades till ett kortare stopp. Vad ser vi då :shock: , jo Eive med snabba, långa 23-gruppen kommer susande förbi oss eftersom dom tydligen ville undvika branta backen hade dom kört en liten omväg :wink: . Efter nedfarten mot Säve station utökades vår grupp med en av Eives cyklister samtidigt som en av våra gjorde sällskap med Eive och vi rullade nu vidare mot backarna i Halleröd. Farten och backarna hade nu gjort att en av våra medlemmar var rejält trött och vi sa i samförstånd hej då, innan vi attackerade backarna upp mot Svankälledepån. Efter depån tappade vi ytterligare en åkare som tog raka vägen hem mot Göteborg.

Själv jagade jag upp och ner i gruppen för att visa vägen och hålla igen farten på några av våra starkaste åkare och i samlad tropp började vi stigningen upp från Kungälv mot ett hägrande mål.

Motvinden och backarna tog sedan ut sin rätt på min kära hustru men en hjälpande hand på rätt plats gjorde att vi nådde macken vid Säve med hygglig fart. Väl där beslutade jag att dela på gruppen och vi var tre som gick in och tog en snabb fika (att kaffe kan vara så gott) innan vi körde den sista biten in mot målet och vidare ner mot klubblokalen där Jon-Erik och Karin "bullat upp" med kaffe och fika. Snittfarten blev ändå nästan 22 vilket är godkänt för ett par ovana cykelben.

Lite snack med Sub9 gänget som kom en stund efter oss och sedan hemåt. Trippmätaren visade 85 km när vi nådde hemmet.

Tack alla som körde med mig på vår "mysrunda".

Vi ses

Sture

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Registrerades: 04-05-18 18:56
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 07-05-13 18:41

Kjell Bengtsson skrev:
Markku Väisänen skrev:Hej!

Vi ses..

Kan bara instämma med det du säger Marrku. en kul runda med trevliga cyklister. Nu undrar man bara vilken väg gruppen som vi körde ikapp hade tagit :roll:

Men en samling och diskutera hur vi skall göra under själva VR vore nog bra eller vad säger ni?

Jag håller med extra mycket då jag fick ovärdelig hjälp av alla då energin inte riktigt räckte hela vägen idag. Extra tack först till Kjell och sedan David och Glenn.
Som Markku skrev; efter lite finjusteringar skall detta nog bli bra (i mitt fall en månad till med träning).

/Ola
Vinnare och bestämmare av mållinje av de flesta spurterna under fri fart till Snipen!
the Oltre movie

Raymond Kvam
Registrerades: 05-04-02 15:45

Inläggav Raymond Kvam » 07-05-13 18:49

Rapport 26:an

Vi var 16 personer vid start. Många var välkända ansikten men vi hade även fått sällskap av några 23:are som ville prova på vår excellenta tvåparkörning. Vår första banandepå tog vi strax före nerförslöpan till Kungälv. Där släppte en åkare för att hänga på 23:an istället. Resterande 15 fortsatte. Vi bestämde oss för att stanna på fiket vid Ingetorps golfbana 73 km in på HR. Tack vare gott samarbete så lyckades vi hålla rätt kurs hela vägen och stannade för en ost/skinkmacka och en varmkorv eller bulle vid fiket. Då lyste solen på oss och allt var på topp. Väl vid målet så visade mätaren en snitthastighet på närmare 27km/h. Något att tänka på för några i gruppen är att byta upp sig till 29:an i och med formen blir bättre.
En punka hade vi, annars inga missöden.

Tack för idag och på återseende på torsdag.

Användarvisningsbild
Eive Wallman
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-14 17:36

Inläggav Eive Wallman » 07-05-13 21:09

Rapport långa 23:an

Våran grupp pendlade ett tag mellan 15 - 16 personer :? sista justeringen var vid bron över till Kungälv där en lämnade och körde hem (hoppas att du mår bättre) då var vi 15 kvar. Dessförinnan så hade vi fått tillskott på en person från korta 23:an och en från 26:an, en deltagare i gruppen valde att följa med Stures grupp. Tempot i gruppen varierade, när vi hade medvind så hade vi god fart men i motvinden så sjönk hastigheten betydligt.
Jag stod för ett par felnavigeringar under rundan, dels hade jag ingen koll på att vi inte skulle åka förbi St Jörgen (vilket innebar att vi träffade på Stures grupp vid Skogome :shock: ) sedan så missade jag lite på den nya dragningen efter Kareby. :-k
Solen kom när vi anlädde till Kungälv, 8) men vinden försvann aldrig.
En underbar fikapaus tog vi vid Kungälv-Kodes golfrestaurang (den satt som en smeck).
När vi sedan vände tillbaka hem vid Jörlanda så fick de som tvivlade reda på att farten sjunker betydligt i motvinden.
En punktering var det enda missöde som vi upplevde och den kom strax innan Kungälv på hemvägen :evil: .

Tack alla för en trevlig tur =D> , vi hade det mysigt vi också. \:D/

/Eive

Användarvisningsbild
Maria Götesdotter
Registrerades: 06-08-12 17:45

rapport från mig vid bron :) långa 23an

Inläggav Maria Götesdotter » 07-05-13 21:20

hej hopp

det var jag som hoppade av 23an vid kungälvsbron
mådde lite illa och benen svarade inte alls idag
det var tungt i motvinden hem själv.. .ensam är verkligen inte starkast..
men envis som jag är "psykade" jag upp mig lite på hemvägen och cyklade bort till långedrag och tillbaks innan jag landade hemma i Annedal så fick skrapat ihop 90 km ialla fall...

tack för trevlig tur innan mitt avhopp, mår bättre nu, var nog lite för lite energi intag och för mycket flackande i veckan som gjorde det hela

syns snart igen
:P Maria

Användarvisningsbild
Pontus Lindberg
Registrerades: 05-10-13 21:57

Inläggav Pontus Lindberg » 07-05-13 23:15

Kjell Bengtsson skrev:

Du ser ut att vara i fin form Kjell, oförskämt låg puls :D.

Håller med om att vi bör träffas IRL och bestämma riktlinjerna.

Bifogar länk till förra årets tidsschema. Det är idealtider och några alternativa tider på de olika depåerna. Schemat utgår från ett depåstopp och två pissepauser. Erfarenheten från förra året var att depåstoppet tog något längre tid.

http://hem.bredband.net/ponlin/Idealtider_VR_v7.xls

MVH Pontus

Återgå till "Äldre"