Söndagen 20 maj Distansrunda Sjövik

Användarvisningsbild
Anders Vikman
Registrerades: 06-07-10 23:17
Kontakt:

Inläggav Anders Vikman » 07-05-20 17:51

Hej!

Tack alla som var med i dag för en härlig cykeltur. Vi ses framöver...
Varma cykelhälsningar
/Anders Vikman

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Håkan Gerdsberg

Inläggav Håkan Gerdsberg » 07-05-20 18:28

Ja.. Tack för en bra 26grupp Raymond å alla andra.. och tack för dextrosolen den hjälpte.. jag var bra trött på slutet och fick stanna å trycka i mig en powerbar efter Angeredsbron..
nu vet man att man fixat 26an hyfsat iallafall..

Patrik Sund
Registrerades: 05-07-21 22:45
Kontakt:

Inläggav Patrik Sund » 07-05-20 18:36

Tack alla i 29:an för en härlig runda. Medvinden till Alafors gjorde första halvan till en ren glidarrunda där inte ens jag behövde anstränga mig särskilt mycket. Efter en kort paus där vi lättade på det inre trycket och blev omkörda av båda 26-grupperna var vi redo att lägga lite tryck i pedalerna istället. Tyvärr pallade inte en av pedalerna för trycket och bestämde sig för att krångla, vilket sinkade oss med minst 10 minuter, eller var det 20 :roll: (läs:bortförklaring). Vi fick bita ihop i motvinden och körde om ena gruppen i backen ner mot Gråbo och rullade in till golfklubben samtidigt som den andra gruppen.

Mackan satt fint och personalen tyckte det var fantastiskt kul att ett gäng cyklister hade hittad dit. Tänk om alla hade den inställningen.

Vid härskogsvägen vek jag av uppåt :!: och rullade hem på egen hand. Vi ses snart igen.

Suzanne Gadd
HCK-medlem
Registrerades: 04-04-06 16:46

Inläggav Suzanne Gadd » 07-05-20 19:33

Banandepå redan vid klubblokalen :roll: ...jo det blev några över vid HR och Sture hade langat ut en bananlåda på trappen..det åts och las ner i fickor på ca 45 cyklister som samlats denna sköna söndag.

Runt 25 cyklister till 23:an…5 grabbar som bildade en 29:a utan ledare…hittade Ni rätt ? och resten bildade 26:a.

Eive Wallman och jag delade upp gänget till två 23:or och till kaxiga Eives tur fick han ett antal starka tjejer i sin grupp som drog honom och som gjorde att han kom före min grupp :wink: ..utan dessa tjejer hade Du inte haft en chans min vän..no way ! :twisted:

Tjöt med stora bokstäver var det idag i min grupp..nätt och jämnt att vi hann förna ..oj oj vad mycket vi hade att berätta för varandra…cykla är underbart men att cykla i grupp är fantastiskt..det är klubbens motto och idag blev baske mig varje bokstav uppfylld !

Vi var också en salig blandning cyklister från superrutinerade Uli som körde lågintensivträning till Pernilla med en ny cykel...fick den igår och aldrig kört klunga tidigare…vad gör man..jo Uli tog hand om Pernilla och introducerade henne längst bak i klungan…tack för det Uli =D> och grattis Pernilla att det gick så bra!

För flera var det debut att cykla mer än 10 mil och det var härligt att se era leenden att Ni fixade det.

Dagens fika vid Lundbys golfklubb utanför Gråbo blev en helt annorlunda upplevelse i jämförelse med golfklubben i Stenungsund för två veckor sedan. Idag var vi mycket välkomna och en attityd att allt var möjligt. Vi kommer gärna tillbaka !

Rumpräddarsalvadiskussionen i Olofstorp..ja kanske för ekivok men Ni fattade vad jag menade va :oops: l

Vid Kärrakrysset delade vi upp gruppen i två delar. Tommy hjälpte mig med ledarskapet och tog en grupp med pigga ben och körde enligt kartan. Har man inte cyklat 11 mil tidigare kan både ben och axlar ta stryk och varför låta sista milen förstöra intrycket av rundan..fem tjejer valde att hänga med mig på en snällare variant till Backaplan och sedan riktning klubblokalen.

Gott med medvind, värme och sol idag och mot/kantvind fixade gänget galant. Tack alla för den goa stämningen och att Ni tog ansvar för gänget ..superduktiga på att markera när det blev lucka eller gick för fort..just detta gör att cykla i grupp blir fantastiskt !

Suzanne
Senast redigerad av Suzanne Gadd 07-05-21 14:12, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Jenny Lövsund
Registrerades: 05-06-08 12:10
Kontakt:

Inläggav Jenny Lövsund » 07-05-20 20:13

Tack allihop i Raymonds 26-grupp! En riktigt härlig runda blev det! Tack vare solen ser jag nu ut som en tvättbjörn i ansiktet - vit runt ögonen och röd i ansiktet... Även underarmarna har fått väldigt tjusiga linjer efter tröja, handskar och klocka. :oops:

Hoppas det blir en lika fin runda nästa söndag (då med solkräm)!

//Jenny
Jenny

Pierre Karlsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 07-04-27 17:18

Inläggav Pierre Karlsson » 07-05-20 20:23

Tack för en skön runda! Sämre sätt att tillbringa en Söndag finns det ju... :D

mvh Pierre

Användarvisningsbild
Staffan Persson
Registrerades: 05-09-11 22:44

Inläggav Staffan Persson » 07-05-20 20:55

Jenny Lövsund skrev:...Tack vare solen ser jag nu ut som en tvättbjörn i ansiktet - vit runt ögonen och röd i ansiktet... Även underarmarna har fått väldigt tjusiga linjer efter tröja, handskar och klocka....

Jenny, du har blivit en riktigt cyklist! Grattis! :)

Användarvisningsbild
Joakim Lindroth
Registrerades: 06-07-27 23:19

Inläggav Joakim Lindroth » 07-05-21 01:24

Låter som att ni haft en riktigt trevlig runda. Dessvärre blev jag förhindrad på vägen. Lyckades i min iver att komma iväg ner till klubblokalen åka på en genomslagspunka. Lite stressad fixar jag den på 4-5 min och tänker att jag alltid kan cykla ikapp om inte annat. Döm dock av min förvåning när jag skall sätta mig på cykeln och ser att även framhjulet lider av samma åkomma. Hade bara packat ner 1 slang (laglappar känns lite väl hårt för att sedan lyckas cykla ikapp).

Så blir det ibland, så tills nästa gång. Cykla lugnt :)

/Joakim

Användarvisningsbild
Eive Wallman
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-14 17:36

Inläggav Eive Wallman » 07-05-21 13:39

Suzanne Gadd skrev:Eive Wallman och jag delade upp gänget till två 23:or och till kaxiga Eives tur fick han ett antal starka tjejer i sin grupp som drog honom och som gjorde att han kom före min grupp :wink: ..utan dessa tjejer hade Du inte haft en chans min vän..no way ! :twisted:

Visst var det så att utan 'våra' tjejer så hade vi inte klarat oss :D

Vi hade en kanon klunga idag, =D> Det funkade helt otroligt trots att vi tappade en del kedjor :-k
Dessvärre så hade vi möjligen lite för hög fart i backarna vilket resulterade i att vi körde slut på ett par deltagare ](*,)
Jag ber om ursäkt för detta :oops:

Tack alla för denna runda \:D/

/Eive

Pär Lindén
HCK-medlem
Registrerades: 06-01-13 13:06

Inläggav Pär Lindén » 07-05-21 19:56

Eive Wallman skrev:
Suzanne Gadd skrev:Eive Wallman och jag delade upp gänget till två 23:or och till kaxiga Eives tur fick han ett antal starka tjejer i sin grupp som drog honom och som gjorde att han kom före min grupp :wink: ..utan dessa tjejer hade Du inte haft en chans min vän..no way ! :twisted:

Visst var det så att utan 'våra' tjejer så hade vi inte klarat oss :D

Vi hade en kanon klunga idag, =D> Det funkade helt otroligt trots att vi tappade en del kedjor :-k
Dessvärre så hade vi möjligen lite för hög fart i backarna vilket resulterade i att vi körde slut på ett par deltagare ](*,)
Jag ber om ursäkt för detta :oops:

Tack alla för denna runda \:D/

/Eive

Tack själv, Eive.

Återgå till "Äldre"