150607 Distansrunda - Funktionärsrunda VKR

Jag kommer

Jag vill cykla långa 29km/h
3
11%
Jag vill cykla långa 26km/h
2
7%
Jag vill cykla korta 29km/h
7
26%
Jag vill cykla korta 26km/h
9
33%
Jag vill cykla korta 23km/h
6
22%

Antal röster: 27

Magnus Lindström
HCK-medlem
Registrerades: 09-06-01 22:49

Re: 150607 Distansrunda - Funktionärsrunda VKR

Inläggav Magnus Lindström » 15-06-06 22:28

Tack Erik

MVH
Magnus

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Lars Björkman
HCK-medlem
Registrerades: 08-09-27 22:14

Inläggav Lars Björkman » 15-06-06 22:54

- Mycket möjligt att jag möter upp någonstans innan Stenungsund. Har nog inte tid att köra hela men hänger med en bit runt i så fall. :D
"Jag äter hellre själv än ser mina barn svälta"

Användarvisningsbild
Mats Gerlam
HCK-medlem
Registrerades: 13-04-28 16:28

Inläggav Mats Gerlam » 15-06-06 22:57

Tänkte köra korta snabb (kl 10)

Användarvisningsbild
Lasse Donai
HCK-medlem
Registrerades: 14-05-07 22:22
Kontakt:

Inläggav Lasse Donai » 15-06-07 04:20

Jag cyklar gärna korta rundan med 23 gruppen men står och väntar på er vid Hornbach om det är ok.
Senast redigerad av Lasse Donai 15-06-07 07:05, redigerad totalt 1 gång.
Direktöversättningarnas svåra konst;

It's not the fart that will kill you.
It's the smell.

Caroline Petersson
HCK-medlem
Registrerades: 10-09-11 00:42

Inläggav Caroline Petersson » 15-06-07 06:26

Jag kommer å vill cykla korta i 23-26 tempo

Emelie Sofia Johansson
HCK-medlem
Registrerades: 14-04-20 00:17

Inläggav Emelie Sofia Johansson » 15-06-07 14:55

Jag hoppas ni alla fick en fin runda i det härliga vädret. Min och Johans runda slutade tvärt i en av rondellerna på björlandavägen där jag blev påkörd av en bil och kunde därför inte fortsätta ner mot kanaltorget. Jag mår bra men cykeln är lite tilltryckt! Vi ses snart igen när min cykel är tillbaka efter reparationen!

Hälsningar Emelie

Användarvisningsbild
Lasse Donai
HCK-medlem
Registrerades: 14-05-07 22:22
Kontakt:

Inläggav Lasse Donai » 15-06-07 16:01

Lasse Donai skrev:Jag cyklar gärna korta rundan med 23 gruppen men står och väntar på er vid Hornbach om det är ok.

Sorry. Blev försenad o missade er. Hoppas ni inte stog o väntade o blev kalla. Och sura.
Mvh L.
Direktöversättningarnas svåra konst;

It's not the fart that will kill you.
It's the smell.

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-05 22:41

Inläggav Aina Illiano » 15-06-07 16:44

Emelie Sofia Johansson skrev:Jag hoppas ni alla fick en fin runda i det härliga vädret. Min och Johans runda slutade tvärt i en av rondellerna på björlandavägen där jag blev påkörd av en bil och kunde därför inte fortsätta ner mot kanaltorget. Jag mår bra men cykeln är lite tilltryckt! Vi ses snart igen när min cykel är tillbaka efter reparationen!

Hälsningar Emelie

Så tråkigt Emelie men vilken tur att du inte blev skadad
Pain is temporary, pride is forever - NYC marathon 2010

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-05 22:41

Inläggav Aina Illiano » 15-06-07 17:01

Rätt beslut.

Jag hade redan från början bestämt mig att jag inte skulle cykla om det regnade. Jag är egentligen inte en solskenscyklist men har denna vår haft alldeles för många mil i regn o kyla.
Vi startade kl 07 och hade en grym medvind till Stora Höga. Strax innan macken började vi känna regnstänk och när vi tittade norrut såg det mörkt ut. Just när vi körde in på macken för att ta på oss regnkläder kom Lars Björkman och skulle hänga på. Tack o lov var det ett snabbare gäng före oss som han skulle försöka hinna ikapp.

Väl på macken började vi bete oss som randonneurer och fick för oss att kaffe o macka skulle smaka gott. Under tiden vi fikade hann det regna rejält och när vi väl hade bestämt oss att cykla 125 istället så kom det några små stänk men inget att prata om. Starka och glada över beslutet cyklade vi på bra tills vi vände söderut i Västerlanda. Där hade någon slagit på fläkten med full fart rakt mot oss. 55 km i rak motvind och jag var ändå lycklig för det kunde ha varit 120 km :lol: :lol:
Trötta och glada över dagens runda och framförallt så fick jag cyklat 125 km vilket blev ännu en vinst och nu får vi den lilla medaljen :D
Pain is temporary, pride is forever - NYC marathon 2010

Jan Bodman
HCK-medlem
Registrerades: 12-04-24 21:52

Inläggav Jan Bodman » 15-06-07 17:53

Rapport från 23-26 gänget på lilla VKR.
Snabbt upp till fikat i medvinden. Samt 2 velomobiler som lekte med oss första biten.
Upp och ner över backarna mellan ucklum och västerlanda, men här fick vi hoppa över ett träd som låg över vägen.
http://www.online-instagram.com/media/1002064499223008386_217178556

Sen fick vi smaka på motvinden mellan västerlanda och kungälv, men det gick ju bra.
En glass fika i Romelanda/Diseröd gav oss energi för sista sträcken hem till kanaltorget.

Suveränt gäng, tack för dagens runda // Den organge cyklisten som sladdade på slutet med kramp och trötta ben

Användarvisningsbild
Joakim Adolfsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-27 10:48

Inläggav Joakim Adolfsson » 15-06-07 19:56

Vi var 9st i 23-26 gruppen och alla körde helt fantaskikt mycket lungt i alla backar och med hjälp av medvinden var vi bara minter efter snabba gruppen till fikat på Stenungsunds golfbana.
Sedan blev det ett ofrivilligt stopp mellan Ucklum och Västerlanda då ett sort träd båst ner över vägen ca 10 min innan vi kom dit.
Men inget stoppar en ivrig HCK grupp, efter besökt en liten omväg utanför asfalet var vi förbi.
Dock blev det kämpigt för några när vi svängde söderut vid Västelanda, från att snittat på 30 gick farten ner till 10 i motvinden och backen vilket var bra vi behövde alla krafter i den byiga motvinden.
Ingen backe är brant nog

Josefin Levander
HCK-medlem
Registrerades: 15-01-04 12:28

Inläggav Josefin Levander » 15-06-07 21:00

Tack Joakim och andra i 23-26-gruppen för gott sällskap under denna tuffa runda. Det var riktigt kämpigt där ett tag ute bland åkrarna, trodde aldrig vi skulle komma till Kungälv...

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 15-06-08 11:28

28 % genomförde funktionärsrundan på långa Västkusten Runt. Bör väl tolkas som att det är en krävande bana och att gårdagens förhållanden var svintuffa.

Sju startande, två i mål. Två valde att korta ner till korta VKR, tre vet jag inte vart de tog vägen efter brytningsbeslut i Hogstorp. Det är ju 2015 års väder som knäcker den ene efter den andre cyklisten. Visst regnade det en del mellan Stora Höga och Slussen, men framför allt var gårdagens vind oerhört jobbig att tackla, även när det var medvind! Man fick hela tiden parera vindstötarna, som kom från oberäknat håll. Från Ellenö och hem var de mestadels framifrån och där låg jag och Magnus Lindström ibland i promenadfart (alltså promenadfart till fots!) Fyra tim drygt tog det från Trollhättan.
När vi efter 13 tim rullade i mål var vi trötta, nöjda och lite stolta!

Användarvisningsbild
Lars Björkman
HCK-medlem
Registrerades: 08-09-27 22:14

Inläggav Lars Björkman » 15-06-08 21:08

- Efter fikat i Hogstorp insåg jag att det, efter Ellenö, skulle ta rejält med tid och kraft att forcera motvinden och att jag därmed inte skulle hinna hem till väntande son i utlovad tid.
- En av oss hade dessutom kramp/sendrag varför det var ett logiskt beslut att vända hemåt. Vi körde igenom Uddevalla och fortsatte sedan på gamla E:6an till Ljungskile, Ucklum osv.
- En bit efter Backamo lämnade jag mitt följe bakom mig och fortsatte ensam till Stenungsund. Jan J. sa att det var okej och han skulle invänta Kenneth för fortsatt färd till Torslanda.
- Hoppas ni kom hem välbehållna även om jag misstänker att de sista milen måste varit en pina.
"Jag äter hellre själv än ser mina barn svälta"

Återgå till "Äldre"