140803 Distans

Jag kommer och cyklar gärna i

23-gruppen
4
50%
26-gruppen
2
25%
29-gruppen
2
25%

Antal röster: 8

Användarvisningsbild
Motionsgruppen
Styrelsemedlem
Registrerades: 07-02-27 21:55
Kontakt:

140803 Distans

Inläggav Motionsgruppen » 14-07-13 21:03

Träningsform: Distans

Det här är distansträning, det innebär att du skall ha en behaglig ansträngningsnivå så att du obehindrat kan prata med träningskompisarna under hela rundan.
Med andra ord, det är inte på denna runda som du kör hårt i uppförsbackarna eller spurtar, vill du göra det välkommen till någon av våra intensivträningar istället.

Fartgrupper
Innan vi startar kommer vi att dela upp oss i följande hastighetsgrupper:
Lugn 23: 20-25 km/h
Medel 26: 25-28 km/h
Snabb 29: 28-30 km/h

Hastigheterna avser ungefärlig snittfart på rundan.

Om du är ny eller inte van att cykla i grupp rekommenderar vi att du startar med en Introrunda.

Cyklister som inte har cyklat med oss tidigare cyklar alltid sin första runda i den lugna gruppen och kan senare gå över till snabbare grupper när de har lärt sig grunderna i att cykla i klunga.
För att cykla med oss så måste du fyllt 18 år eller ha en som har ansvaret för dig på hela cykelrundan.

Är du inte medlem så går det bra att cykla med oss 2-3 gånger men sen vill vi se dig som medlem.

Läs mer om HCKs Träningspolicy, cykla i grupp och tecken vid klungcykling.

Startplats: Ericsson
Distans (Km): 110
GPX: HCK Ericsson 03 Frillesas.gpx
GPSies: GPSies
Karta (PDF): HCK Ericsson 03 Frillesas.pdf
Banprofil: HCK Ericsson 03 Frillesas.PNG
Riktning: Medsols
Fika:Tjolöholms Slott

Ledare:
23
26
29

Klockan: 10:00

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Maria Hermansson
HCK-medlem
Registrerades: 08-11-11 12:54

Re: 140803 Distans

Inläggav Maria Hermansson » 14-07-29 23:00

Jag tänke komma (och köra i 29:an).

Alexsander Östrand
HCK-medlem
Registrerades: 14-07-08 17:16

Inläggav Alexsander Östrand » 14-07-30 00:57

Tänkte komma och testa på hck givetvis i 23gruppen då nya alltid skall vara med där? :)

Stefan Olofsson
HCK-medlem
Registrerades: 13-05-06 13:21

Inläggav Stefan Olofsson » 14-07-30 11:59

Dyker nog upp och kör nog troligtvis 29gruppen om man inte är allt för trött :D

Jan Bengtsson
HCK-medlem
Registrerades: 13-04-05 08:34

Inläggav Jan Bengtsson » 14-07-30 15:06

Kommer och kör om jag får ordning på cykeln och den senaste skadan, kör mitten gruppen. :D
Janne B

Användarvisningsbild
Peter Söderman
Registrerades: 06-07-30 21:34

Inläggav Peter Söderman » 14-07-31 10:09

Kommer till 26 eller 29 gruppen. :D
Vis Vitae est Vivere

Erik Johansson
HCK-medlem
Registrerades: 13-07-02 12:55

Inläggav Erik Johansson » 14-08-01 16:45

Rullar med i 26 :-)

Alexsander Östrand
HCK-medlem

Inläggav Alexsander Östrand » 14-08-01 18:06

Blir jag ensam i 23gruppen? :?

Alexsander Östrand
HCK-medlem

Inläggav Alexsander Östrand » 14-08-02 17:00

Eftersom jag verkar vara ensam i 23 gruppen är det möjligt att köra med i 26 gruppen? :)

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 14-08-02 18:10

Alexsander Östrand skrev:Blir jag ensam i 23gruppen? :?

Får jag bara ordning på cykeln tar jag en lite lugnare grupp.
Jag gjorde visserligen 70 mil förra veckan men har inte fått upp någon fart i bena ännu.
Så jag tar det gärna lite lugnare. Regnar det så avstår jag. Då får det bli en tjötrunda nästa vecka istället. :x
Mvh Björn

Alexsander Östrand
HCK-medlem

Inläggav Alexsander Östrand » 14-08-02 20:42

Björn Larsen skrev:

Får jag bara ordning på cykeln tar jag en lite lugnare grupp.
Jag gjorde visserligen 70 mil förra veckan men har inte fått upp någon fart i bena ännu.
Så jag tar det gärna lite lugnare. Regnar det så avstår jag. Då får det bli en tjötrunda nästa vecka istället. :x
Mvh Björn

Jag hade gärna rullat i 26 gruppen men eftersom jag är ny ska jag köra i den "långsamma" gruppen :p

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 14-08-03 07:03

Alexsander Östrand skrev:
Björn Larsen skrev:

Jag hade gärna rullat i 26 gruppen men eftersom jag är ny ska jag köra i den "långsamma" gruppen :p

Det är riktigt Alexsander. Ser dock inte ut som om det kommer så många och då brukar det inte bli några problem med en nybörjare eller två.
Skulle det, däremot bli stora grupper tror jag de flesta ledarna föredrar att ta nya i långsamma gruppen. Det smäller inte lika hårt här vid hopkrokningar, fall och andra otrevligheter.
Jag är fortfarande tveksam. Vackertväder visar en helt otroligt konstig väderbild till klockan 13:00. 30 plusgrader och störtregn :? . Klart.se visar någon millimeter regn vid 13:00 och 26 grader. Nu får de där meterologerna kamma sig. Ingen ordning alls [-X . Och frågan är då om jag inte skall chansa i alla fall. Den sista Klart.se använder sig av yr.se och smhi. yahoo säger mest soligt.
Ja, ok, jag kommer.

Användarvisningsbild
Peter Palotas
HCK-medlem
Registrerades: 13-05-14 11:17

Inläggav Peter Palotas » 14-08-03 16:03

Vill tacka alla er som var med och körde vad som blev en riktigt trevlig runda trots ett minst sagt växlande väder. Det var väl bara snöfall vi inte fick se på vägen, annars förekom nog det mesta.

Hoppas det gick bra med ekrarna på cykeln som fastnade i mitt skospänne där. (Skospännet blev i alla fall bara skräp... får hoppas Cyclecomponents är snabba på att leverera nu, men det brukar de ju iofs inte direkt vara). Blir till att plocka fram reservskorna helt enkelt. :)

Användarvisningsbild
Jessica Ylvén
HCK Motion Ledare
Registrerades: 08-11-03 22:02

Inläggav Jessica Ylvén » 14-08-03 16:12

Tack alla för en riktigt bra runda genom duggregn, strålande sol, herrejösses regn som avslutades med torra vägar och sol. Vinden var däremot på vår sida :D Och vi lyckades tajma in åskan under fikapausen =D>
/Jessica

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 14-08-03 17:09

Bild
Ja, jag var väldigt tveksam när jag cyklade till Ericsson men tänkte det ordnar sig. Vi blev, iallafall, 9 pigga cyklister som dök upp. Jag var lite trött på veliga meteologer så jag lade nästa väderprognos och beställde solsken.
Bild
Och har ni sett 8) det verkade fungera denna gången iallafall.
Bild
Själv var jag även lite tveksam på formen och jag fick märka det innan gällinge i alla backar här. Tycker det verkar som om mina ben kan behöva lite mer fart för att kunna ha någonting när jag växlar ner till lilla drevet fram. Det hände ju ingenting :oops: . Jag får tacka för att ni stod ut med min dåliga backförmåga. Jag blev även tvungen att cykla taktiskt för jag visste ju att jag inte cyklat 100 mil i år ännu. I vanliga fall brukar jag cykla 100 mil på lilla drevet för att få igång varvtalet i benen men det har jag inte riktigt haft tid till i år. Det innebar att jag fick cykla lite tyngre växlar och använda benstyrkan istället vilket ställde till det de sista milen hem.
Bild
Vi får väl tacka Emma och Jessica för ett fint ledarskap och här kommer en bild de kan skryta med. Titta sicket fint tvåpar vi kör här. Raka linjer och mjuka rörelser.
Tjolöholm bjöd, som vanligt, på gott kaffe och en fin miljö. Sedan när vi skulle fortsätta härifrån var det som om himlen öppnade sig. Det var hagel, det regnade småspik och f-n plus hans moster. Här var jag nära att ge upp. Funderade på om jag kunde ta med cykeln på bussen eller kanske hoppa på öresundståg någonstans. Och sedan var det görvarmt igen.
Jag fick en genomkörare och det kan behövas flera känner jag. tack alla för en fin runda. Jag skall försöka få ordning på lite mer solsken till nästa gång.
Mvh Björn

Alexsander Östrand
HCK-medlem

Inläggav Alexsander Östrand » 14-08-03 22:04

Peter Palotas skrev:Vill tacka alla er som var med och körde vad som blev en riktigt trevlig runda trots ett minst sagt växlande väder. Det var väl bara snöfall vi inte fick se på vägen, annars förekom nog det mesta.

Hoppas det gick bra med ekrarna på cykeln som fastnade i mitt skospänne där. (Skospännet blev i alla fall bara skräp... får hoppas Cyclecomponents är snabba på att leverera nu, men det brukar de ju iofs inte direkt vara). Blir till att plocka fram reservskorna helt enkelt. :)

Mycket trevlig runda! Lite lagom tempo med 2intervaller iallafall :wink: hoppas att skospännet inte vart allt för dyrt! Ekrarna klarade sig fint (änsålänge) det blev lite missöde med bilarna där emot slutet men det kunde hänt vem som helst :)

Återgå till "Äldre"