140531 Distansrunda, Västkusten runt

Jag kommer och cyklar gärna i:

26-gruppen:
4
50%
29-gruppen:
4
50%

Antal röster: 8

Användarvisningsbild
Motionsgruppen
Styrelsemedlem
Registrerades: 07-02-27 21:55
Kontakt:

140531 Distansrunda, Västkusten runt

Inläggav Motionsgruppen » 14-05-27 18:33

Träningsform: Distans

Det här är distansträning, det innebär att du skall ha en behaglig ansträngningsnivå så att du obehindrat kan prata med träningskompisarna under hela rundan.
Med andra ord, det är inte på denna runda som du kör hårt i uppförsbackarna eller spurtar, vill du göra det välkommen till någon av våra intensivträningar istället.

Fartgrupper
Innan vi startar kommer vi att dela upp oss i följande hastighetsgrupper:
Medel 26: 25-28 km/h
Snabb 29: 28-30 km/h

Hastigheterna avser ungefärlig snittfart på rundan.

Om du är ny eller inte van att cykla i grupp rekommenderar vi att du startar med en Introrunda.

Cyklister som inte har cyklat med oss tidigare cyklar alltid sin första runda i den lugna gruppen och kan senare gå över till snabbare grupper när de har lärt sig grunderna i att cykla i klunga.
För att cykla med oss så måste du fyllt 18 år eller ha en som har ansvaret för dig på hela cykelrundan.

Är du inte medlem så går det bra att cykla med oss 2-3 gånger men sen vill vi se dig som medlem.

Läs mer om HCKs Träningspolicy, cykla i grupp och tecken vid klungcykling.

Startplats: Kanaltorget (Operan)
Distans (Km): 275
GPX: GPSies
Karta (PDF): Västkusten runt.pdf
Banprofil: Västkusten runt banprofil
Fika: Depå

Ledare:
26
29

Klockan: 07:00

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Marie Rydne
HCK-medlem
Registrerades: 13-04-13 16:15
Kontakt:

Re: 140531 Distansrunda, Västkusten runt

Inläggav Marie Rydne » 14-05-27 19:47

Jag ska köra. Vore kul med sällskap! Siktar på 29-tempo eller typ runt 10 timmar?

Användarvisningsbild
Joakim Adolfsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-27 10:48

Inläggav Joakim Adolfsson » 14-05-27 22:48

Efter halva rundan vid Valbo-Ryr kyrka kommer vi att ha en "depå" med kaffe saft vatten och tilltugg för alla som kör denna runda där kommer jag att hänga på och köra med tillbaka till Göteborg.
Ingen backe är brant nog

Användarvisningsbild
Bjarne Karlsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 07-08-22 21:57

Inläggav Bjarne Karlsson » 14-05-28 08:08

Hej!

tänkte också hänga på denna runda, från start. Typ 29 tempo.

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 14-05-28 09:47

Jag kör om det blir en grupp. 27-28 km/tim med ett par stopp för ordentigt energiintag skulle passa mig bra. Alltså inte 30 km/tim och ett depåstopp med saft och bulle.

Anita Adolfsson
HCK-medlem
Registrerades: 05-03-28 20:00

Inläggav Anita Adolfsson » 14-05-28 11:31

Christian Behre skrev:Jag kör om det blir en grupp. 27-28 km/tim med ett par stopp för ordentigt energiintag skulle passa mig bra. Alltså inte 30 km/tim och ett depåstopp med saft och bulle.

Det kommer att bli fler stopp med " ordentligt energi intag". Vår extra depå är enbart tänkt att ge er " lite extra". :)
kaffe med dopp räcker nog inte :wink: att köra på hela vägen hem.

mvh Anita
Senast redigerad av Anita Adolfsson 14-05-28 18:28, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Marie Rydne
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Marie Rydne » 14-05-28 13:47

Klart vi ska stanna och äta ordentligt och göra det till en trevlig dag. Viktigast att vi har kul och kommer runt utan att svimma på vägen:) kul att vi blir några!

Användarvisningsbild
Lars-Olof Persson
HCK-medlem
Registrerades: 10-09-18 17:10

Inläggav Lars-Olof Persson » 14-05-28 17:13

Kommer om det är mer än jag med 26-29 tempo //Lasse :D

Användarvisningsbild
Jens Ronnedal
HCK-medlem
Registrerades: 06-08-15 12:34
Kontakt:

Inläggav Jens Ronnedal » 14-05-28 19:42

Överväger att köra. I 29 i så fall.

Användarvisningsbild
Marie Rydne
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Marie Rydne » 14-05-28 22:22

Just do it Jens!

Användarvisningsbild
Sofia Birgersson
HCK-medlem
Registrerades: 09-03-31 10:09
Kontakt:

Inläggav Sofia Birgersson » 14-05-28 22:36

Lars-Olof Persson skrev:Kommer om det är mer än jag med 26-29 tempo //Lasse :D

Absolut, det blir du och jag :D Kör samma tempo.

/Sofia

Tore Fosse
HCK Motion Ledare
Registrerades: 11-04-22 13:11

Inläggav Tore Fosse » 14-05-29 07:43

Tänkte dyka upp, kör runt 29 tempo.

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-05 22:41

Inläggav Aina Illiano » 14-05-29 10:43

Gary o jag kommer. Vi kommer köra relativt lugnt (lugnare än 29) med flera stopp. Alla är välkomna att stanna vid Simmons värlshus i Hogstorp (12 mil) där HCK bjudet på något varm mat typ korv med mos. Efter ytterligare ca 1.5 mil finns det sedan kaffe där fam Adolfsson möter upp oss så stanna inte för länge vid världshuset :D

Ta med egen karta ifall man bestämmer sig för att köra i bästa randonneur stil :D

Ha den fina medaljen i sikte så tar vi oss alla i mål, go go go go
Pain is temporary, pride is forever - NYC marathon 2010

Användarvisningsbild
Kenneth Lundin
HCK-medlem
Registrerades: 12-09-04 23:34

Inläggav Kenneth Lundin » 14-05-30 00:09

Blir med på någon grupp, gärna 29 om den blir av.

Anita Adolfsson
HCK-medlem
Registrerades: 05-03-28 20:00

Inläggav Anita Adolfsson » 14-05-30 09:37

Hej!
Lite detaljer om Adolfssons extra kontroll.
Vi kommer att stå vid Valbo-Ryrs kyrka, det är knappt 15 km från Simons värdshus i Hogstorp. Från Hogstorp åker ni norr ut, tar höger mot Valbo-Ryr, här vänta em serpentinbacke upp och sedan en härligt kuperad väg på en mil, vid T-kors i " central Valbo-Ryr" tar ni höger och strax ser ni kyrkan. Ni hittar Valbo-Ryrs kyrka på höger sida av vägen. 8)

Ni kan väl ringa från Hogstorp så att jag vet när ni kommer . tfn 0708 514488.
Jag räknar med att vara på plats fram till ca 14.00 innan jag tar bilen till Göteborg.

Vi syns imorgon!!
Anita och Joakim

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 14-05-30 09:59

Solskenscyklister!

Ni kunde ha kört detta Annandagjul eller 5/1 med Åke och mig. :-)

Hoppas ni får det riktigt fint! Jag skulle gärna hänga på, men jag har något annat för mig lördag/söndag.

Daniel
---
Motionslopp är för dem som vill låtsas att de tävlar, brevetlopp är för dem som vill låtsas att de inte gör det.

Användarvisningsbild
Bjarne Karlsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 07-08-22 21:57

Inläggav Bjarne Karlsson » 14-05-30 11:30

Hej!

Jag tycker att Christians förslag låter bra. Jag körde ungefär 15 mil igår torsdag och kände mig lite sliten. Därför kommer jag att ta det ganska lugnt och absolut stanna för mat. Tror att man skall ha respekt för denna rundan också.

/Bjarne

Användarvisningsbild
Joakim Adolfsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-27 10:48

Inläggav Joakim Adolfsson » 14-05-30 12:37

Daniel Ridings skrev:Solskenscyklister!

Ni kunde ha kört detta Annandagjul eller 5/1 med Åke och mig. :-)

Hoppas ni får det riktigt fint! Jag skulle gärna hänga på, men jag har något annat för mig lördag/söndag.

Daniel

Daniel,
nästa gång ni är ute och kör förbi, så kan du väl förvarna så får vi se om depå Adolfsson kan tinas upp och ge er lite mat på vägen. :wink:
Anita
Ingen backe är brant nog

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 14-05-30 12:59

Joakim Adolfsson skrev:Daniel,
nästa gång ni är ute och kör förbi, så kan du väl förvarna så får vi se om depå Adolfsson kan tinas upp och ge er lite mat på vägen. :wink:
Anita

Anita, du anar inte hur mycket vi hade uppskattat det. Från Hogstorp till Lilla Edet fanns ingenting vad gäller vatten eller mat. Andra gången visste vi om det, så Åke hade en Camelback med vatten så att det räckte och jag kunde få av honom när vi kom till den stängde Preem i Lilla Edet. Åke, som alltid, hade allt med sig: gott om vatten, en pastasallad gjord på julskinka ... en extra sked ...

Som sagt, jag hoppas allt får det riktigt fint på rundan. Den är en pärla.

Daniel
---
Motionslopp är för dem som vill låtsas att de tävlar, brevetlopp är för dem som vill låtsas att de inte gör det.

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-05 22:41

Inläggav Aina Illiano » 14-06-01 10:29

Ett lopp som verkligen är utöver de vanliga. Jag har inte kört jätte många lopp innan men ett antal har det hunnit att bli och inget har gett mig så mycket intryck som gårdagens Västkusten Runt.

11 funktionärer startade från Kanaltorget kl 07. 6 st i en något snabbare grupp och vi som valde ta det något lugnare. Lars-Olof, Gary, Sofia och jag körde mer som sällskap än klunga. Det gjorde att vi fick möjlighet att se och uppleva loppet på ett sätt som är svårt att göra i klunga.
Om man skall köra 275 km är det bra att ha med en karta eller GPS eller någon som ritat banan eller som pilat eller som tagit ner banan eller som kört kvast. I vårt fall fick vi allt utom den som ritat banan, Gary [-o<
Vi ett tillfälle innan slussen infann sig en viss osäkerhet men då steg Lars-Olof in och visade vägen. För att göra livet lite extra spännande gjorde vi en extra sväng på 20 km, bara för att vi kunde :oops: :oops: :oops:

Det riktiga äventyret började efter Stenungsund där varje km var en ny upplevelse.
En EXTRA stor upplevelse blev det när Motalas cykelkubb plötsligt dök upp i en klunga med ca 40 personer genom Vindön tunneln med MC eskort och följebilar. Undrar just om dom testade Västkusen Runt banan 8)

Att cykla genom Svenska landskap är underbart vackert men att få med allt som Sverige har att erbjuda i samma lopp torde vara omöjligt men tydligen inte. Broar, hav, sjöar, ängar, skog, klättringar, serpentiner, hästar, får, kossor, blommor i massor, städer, vattenfall och sist men inte minst vackra Göteborg.

I Valbo Ryr smakade Anitas kaffe o bullar så oerhört gott. Rent lyxigt. =D> =D> =D>

TACK Jonas och alla andra som tipsat och hjälp till att rita Västkusten Runt. Jag förstår nu varför ALLA cyklister var så glada när dom kom i mål. Ni har ritat ett lopp som är utöver de vanliga.

Ett stort tack till min medcyklister som jag fick uppleva detta underbara lopp ihop med :D :D
Pain is temporary, pride is forever - NYC marathon 2010

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 14-06-01 12:14

Ja Aina, det var en fin tur. Förutom det du har nämnt fick vi ju uppleva regn, solsken, med- och motvind, att vara pigg och vara trött. För egen del också både ensamkörning och klungkörning. I Jörlanda när det i regnet skvätte mer nerifrån cyklisterna i klungan än uppifrån, släppte jag gruppen och njöt av mina skärmar. Höll mig på cykelbanor och tog då också de matpauser jag behövde. Kom ikapp tätgruppen i Hogstorp efter deras matstopp där. En stund senare stopp för mer kalorier hos Anita och Joakim under en liten stund lutad mot en gravsten - alltid upplever man nya saker som randonneur!
Med Marie och en fräsch Joakim som farthöjare gick det sedan raskt in mot Trollhättan. Där var det dags för mig att fylla på energidepåerna, så jag valde att åter lämna gruppen. Jag har svårt att förstå att man klarar nästan 30 mil med bara ett matstopp och det som får plats i fickorna. Jag klarar knappt en vanlig dag utan ett par rejäla mål mat under samma tid.
Mer regn och sedan eftermiddagssol och värme ner mot Kungälv för att sedan rulla in över Hisingen igen. Mötte Åke H i Säve och fick en passande andhämtning före backarna upp till Albatross. Rullade så in på Kanaltorget efter 11 tim 35 min men fick ingen medalj där, så färden gick strax vidare upp längs den regnbågsfärgade Avenyn för vidare färd hemåt.

Återgå till "Äldre"