130616 Distans

Jag tänker komma och kör gärna i:

23-gruppen
0
Inga röster
26-gruppen
1
50%
29-gruppen
1
50%

Antal röster: 2

Användarvisningsbild
Magnus Krüger
HCK-medlem
Registrerades: 04-07-12 14:44

130616 Distans

Inläggav Magnus Krüger » 13-05-20 19:25

Träningsform: Distans

Det här är distansträning, det innebär att du skall ha en behaglig ansträngningsnivå så att du obehindrat kan prata med träningskompisarna under hela rundan.
Med andra ord, det är inte på denna runda som du kör hårt i uppförsbackarna eller spurtar, vill du göra det välkommen till någon av våra intensivträningar istället.

Fartgrupper
Innan vi startar kommer vi att dela upp oss i följande hastighetsgrupper:
Lugn 23: 20-25 km/h
Medel 26: 25-28 km/h
Snabb 29: 28-30 km/h

Hastigheterna avser ungefärlig snittfart på rundan.

Om du är ny eller inte van att cykla i grupp rekommenderar vi att du startar med en Introrunda.

Cyklister som inte har cyklat med oss tidigare cyklar alltid sin första runda i den lugna gruppen och kan senare gå över till snabbare grupper när de har lärt sig grunderna i att cykla i klunga.
För att cykla med oss så måste du fyllt 18 år eller ha en som har ansvaret för dig på hela cykelrundan.

Är du inte medlem så går det bra att cykla med oss 2-3 gånger men sen vill vi se dig som medlem.

Läs mer om HCKs Träningspolicy, cykla i grupp och tecken vid klungcykling.

Startplats: Klubblokalen
Distans (Km): 122
GPX: http://forum.hisingensck.se/kartor/Kartor_2013/
GPSies: GPSies
Karta (PDF): HCK Klubblokalen 20 VVV.pdf
Banprofil: HCK Klubblokalen 20 VVV Banprofil.PNG
Fika:
Riktning: Motsols

Ledare:
23
26
29

Klockan: 10:00

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Jakobína Grétarsdóttir
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-05-06 15:06
Kontakt:

Re: 130616 Distans

Inläggav Jakobína Grétarsdóttir » 13-06-15 12:32

Imorgon cyklar vi den traditionella Våga vägra Vättern-rundan.

Bo och Örjan är ledare och Christer D co-pilot.

Väderleksrapporterna är motstridiga så det kan nog bli både sol och regn.

Lycka till.

Motionsgruppen

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 13-06-15 16:20

Försöker hänga på. Skall se om jag inte kan få ordning på vädret också. Klart.se säger duggregn och yr.no säger solsken. Ser dock ut som om båda säger det blir blåsigt.
Jag klarar 26, 29 om det håller sig i 29.
Mvh
Björn

Användarvisningsbild
Örjan Hansson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 09-04-18 19:47

Inläggav Örjan Hansson » 13-06-15 23:36

Hej alla HCK:are
På söndag kommer vi som inte vill cykla runt en sjö att cykla den årliga VågaVägraVättern-rundan. Start är vid klubblokalen.
Fika siktar vi att ta på Stenungsunds Golfbana i Spekeröd efter ca 72km.

Checklista:
* Skriv ut kartan om du har möjlighet
* Vätska; gärna 2 st vattenflaskor med vatten alternativt sportdryck (det kommer bli varmt)
* Energi; bananer, energikaka eller liknande
* En slant till gofikat
* Reservslang; om du får punka
* En cykelpump; för att pumpa upp ovannämnda slang , utifall att...
* Om du har - verktyg och reservdelar du får plats med (multiverktyg, lagningssats, extra pedalkloss, etc etc)
* Ett glatt humör

Varmt välkomna
Hälsar Ledarna
Leda är att inte cykla.

Användarvisningsbild
Bo Rosenquist
HCK Motion Ledare
Registrerades: 10-08-17 18:35

Inläggav Bo Rosenquist » 13-06-16 16:21

Jag läste att Vätternrundan satt nytt rekord i antal startande.
Så det är med stolthet jag räknar mig till de 8 med karaktär nog att våga vägra vättern som deltog i dagens söndagsrunda.
Vi fick en bra tur med bra gruppcykling i bra väder upp till Spekeröd. Hemvägen bjöd på lite mer utmaning i form av motvind och till slut också några riktiga skurar, så kraftiga att vi hade svårt att avgöra om de även innehöll hagel.

Tack alla för en bra runda. Det känns riktigt skönt nu efter en varm dusch och lite mat i magen.

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 13-06-16 17:35

Bild
jag får be om ursäkt för det där lilla missödet med vädret på hemvägen :oops:
Medvind och solsken har jag ju klarat flera gånger förut. och sicket 2par vi kör här. Kolla bilden bara.
Bild
Med i klungan idag var två nya tjejer. Linda till vänster och Katarina till höger. Båda två kände sig som världsmästare efter några mil och växlingen fungerade. De säger dock att uppförsbackar och motvind inte är deras favoriter och undrar om jag kan ordna slät väg med nerförsbackar till hemvägen.
Bild
Vår Örjan och Pierre tycker så här men jag försökte att tillgodose våra nya världsmästare för hemvägen.
Det var då det gick totalt åt skogen. När jag beställde rak väg med nerförsbacke, medvind i solen och hemlängtan gick det bara värre och värre. Först motvind, sedan regn. Och så ännu mer regn och när vi passerade Bäckebol ramlade hela himmelen ner i våra huvuden :shock: . Det var ett försök att knocka en bra klunga och det lyckades nästan men skam den som ger sig. Vi kom allt hem hela och fina ändå. Fast jag måste erkänna jag frös en del på hemvägen :| . Men som föregående talare, med lite varm mat i magen känner man sig som en kung igen :wink:
Jag lovar jag skall försöka få lite bättre ordning på vädret till nästa gång. Jag menar det var lite för många önskemål samtidigt och det gick riktigt illa.
Tack alla för en go runda.
På återseende
Mvh
eran Björn

Användarvisningsbild
Örjan Hansson
HCK Motion Ledare

Inläggav Örjan Hansson » 13-06-16 17:44

På dagens runda var vi 8 tappra ryttare som lämnade klubblokalen i solsken och med vind i ryggen. Stämningen var på topp! Vi bildade en grupp och beslöt oss för att korta av rundan något, mest pga prognosen.

Allt flyter på bra, med fina växlingar i raka led och bra teckengivning, bortöver Kungälv och Diseröd. Genom Svartedalens skogar erbjöds några pulshöjande backar som vi tog i lugnt och fint tempo och efter en bananpaus och klädjustering fortsatte vi mot rundans huvudmål; fikat i Spekeröd. Fortsatt fin stämning i gruppen.

Efter gott kaffe, äggamacka och bulle vände vi upp emot vinden genom Stora Höga, Jörlanda och Kode. I Ingetorp började det att skvätta lite så vi beslutade oss för att dra på regnjackorna. Då det bara var stundtals småregn var stämningen fortsatt god. Linda kommenterade att detta är inget jämfört då hon cyklade här senast.

I Kungälv blev regnet mer ihållande men då med regnjackorna på gick detta oss nästan obemärkta. Men vi valde att ta gamla E6:an vilket visade sig vara ännu ett gott val. Väl i Kärra öste regnet ner och i Tagene fick vi söka skydd under ett träd då himlen öppnade sig och skänkte oss både regn och hagel. Tappert fortsatte vi vidare och då kom även åskan. Stämningen fortsatt god (konstigt nog) ända fram till klubblokalen.

Vill tacka alla som deltog i denna runda och ge er en applåd för ert goda humör och den fina stämning alla bidrog med. =D> =D> =D>

En komplett runda, kort och gott. VVV = Våga Vägra Vattuskräck
Leda är att inte cykla.

Användarvisningsbild
Örjan Hansson
HCK Motion Ledare

Inläggav Örjan Hansson » 13-06-16 17:50

Glöm inte bort att ge er cykel lite kärlek; spola av den och torka rent fälgsidor.

:D
Leda är att inte cykla.

Jean-Claude Eggel
HCK-medlem
Registrerades: 11-08-21 16:22

Inläggav Jean-Claude Eggel » 13-06-16 18:13

Det var en trevlig runda idag, Katharina tror hon vågar sig på någon mer distansrunda med klubben. Tack för sällskapet och ha en fortsatt trevlig kväll. Jean-Claude & Katharina.

Återgå till "Äldre"