Distansrunda Torsdag 17/5

Användarvisningsbild
Motionsgruppen
Styrelsemedlem
Registrerades: 07-02-27 21:55
Kontakt:

Distansrunda Torsdag 17/5

Inläggav Motionsgruppen » 12-04-08 22:36

Träningsform: Tjôtrunda

Det här är distansträning, det innebär att du skall ha en behaglig ansträngningsnivå så att du obehindrat kan prata med träningskompisarna under hela rundan.
Med andra ord, det är inte på denna runda som du kör hårt i uppförsbackarna eller spurtar, vill du göra det välkommen till någon av våra intensivträningar istället.

Innan vi startar kommer vi att dela upp oss i följande hastighetsgrupper.

Lugn 23: 20-25 km/h
Medel 26: 25-28 km/h
Snabb 29: 28-30 km/h

Hastigheterna avser ungefärlig snittfart på rundan.

Om du är ny eller inte van att cykla i grupp rekommenderar vi att du startar med en Introrunda.

Cyklister som inte har cyklat med oss tidigare cyklar alltid sin första runda i den lugna gruppen och kan senare gå över till snabbare grupper när de har lärt sig grunderna i att cykla i klunga.

För att cykla med oss så måste du fyllt 18 år eller ha en som har ansvaret för dig på hela cykelrundan.

Är du inte medlem så går det bra att cykla med oss 2-3 gånger men sen vill vi se dig som medlem.

Se HCKs Träningspolicy http://www.hisingensck.se/motion

Karta http://www.gpsies.com/map.do?fileId=qwadbdegjopyzwts

Ledare

23 Aina och Christer
26 Richard och Magnus
29 Peter och Anders H

Startplats:Klubblokalen

Fika Café Gläntebo

Klockan: 10.00

Distans 149 km

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Re: Distansrunda Torsdag 17/5

Inläggav Daniel Ridings » 12-05-11 09:33

I kalendern på huvudsidan där det står "Forumtråd" för det här passet ... länken går till 15/5 och inte hit, till 17/5.
---
Motionslopp är för dem som vill låtsas att de tävlar, brevetlopp är för dem som vill låtsas att de inte gör det.

Användarvisningsbild
Kristoffer Johansson
Registrerades: 12-05-13 16:36

Inläggav Kristoffer Johansson » 12-05-13 16:39

Hej.

Jag skulle vilja träna med er. Behöver nog vara med på en introrunda innan jag kan vara med o köra distansrundorna.
Jag är 23år och bor på Hisingen.
Vem kan jag kontakta eller är det bara o komma ner när ni har nästa introrunda?

MVH Kristoffer Johansson

Användarvisningsbild
Lars Alenius
HCK-medlem
Registrerades: 10-04-30 10:19

Inläggav Lars Alenius » 12-05-14 20:02

Kristoffer24 skrev:Hej.

Jag skulle vilja träna med er. Behöver nog vara med på en introrunda innan jag kan vara med o köra distansrundorna.
Jag är 23år och bor på Hisingen.
Vem kan jag kontakta eller är det bara o komma ner när ni har nästa introrunda?

MVH Kristoffer Johansson

Hej Kristoffer,

Nästa introrunda är planerad till 26/5. Se vidare på följande länk http://forum.hisingensck.se/viewtopic.php?f=97&t=10674

Här kan du läsa mer om vad som gäller för HCK motion och introrundor. http://www.hisingensck.se/motion

Det är bara att komma ner till klubblokalen den 26/5. Välkommen!

Mvh
Lars
Över krönet!

Veronica Karlsson
HCK-medlem
Registrerades: 11-03-17 17:04

Inläggav Veronica Karlsson » 12-05-15 21:28

Hej hej!
Jag har tänkt följa med er på distansrundan på torsdag. Jag har bara varit med på en introrunda innan så jag är väl självskriven i den lugnare gruppen :D

Ses på torsdag!
Ny i klubben men ser framemot en Vätternrundan....tror jag :)

Användarvisningsbild
Christer Gustafsson
Webbmaster
Registrerades: 09-08-30 21:43
Kontakt:

Inläggav Christer Gustafsson » 12-05-15 22:06

Veronica Karlsson skrev:Hej hej!
Jag har tänkt följa med er på distansrundan på torsdag. Jag har bara varit med på en introrunda innan så jag är väl självskriven i den lugnare gruppen :D

Ses på torsdag!

Du är välkommen 8)
/Christer :hck: :arrow:
:bike: Att inte cykla är att gå för långt!
Svänger gärna höger!

Funbeat | Facebook | Twitter | Blogg | Strava | flickr | Youtube

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-05 22:41

Inläggav Aina Illiano » 12-05-16 21:51

Imorgon torsdag kör vi en härlig runda norrut och om YR har rätt blir det molnigt och regnfritt :D
Fikat kommer att vara på: Café Gläntebo
Checklista:
* Skriv ut kartan om du har möjlighet
* Vätska; gärna minst 2 st vattenflaskor med vatten alternativt sportdryck
* Energi; bananer, energikaka eller liknande
* Reservslang; om du får punka
* En cykelpump; för att pumpa upp ovannämnda slang , utifall att...
* Om du har - verktyg och reservdelar du får plats med (multiverktyg, lagningssats, extra pedalkloss, etc etc)
* Ett glatt humör
* En slant till fika

Vi ses imorgon!

Hälsningar ledarna
Pain is temporary, pride is forever - NYC marathon 2010

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 12-05-17 08:36

Jag är tveksam. Har försökt ordna så vi slipper regn i alla fall. Det var svårare med värmen. Jag dyker upp, duktigt påpackad med kläder på överkroppen. Mvh Björn

Användarvisningsbild
Pär Samuelsson
HCK-medlem
Registrerades: 05-10-06 22:29

Inläggav Pär Samuelsson » 12-05-17 17:32

Björn Larsen skrev:Jag är tveksam. Har försökt ordna så vi slipper regn i alla fall. Det var svårare med värmen. Jag dyker upp, duktigt påpackad med kläder på överkroppen. Mvh Björn

Det gick väl "sådär"!
Fy f.n vilken kall, blöt och blåsig runda. Tur att köttbullesmörgåsen och kaffet på Café Gläntebo var så gott.
Tack alla kompisar i 26-gruppen, ni cyklade som gudar.
Jag vill också rikta ett tack till Magnus som ledde gruppen så förnämligt.

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 12-05-17 18:30

Pär Samuelsson skrev:Det gick väl "sådär"!
Fy f.n vilken kall, blöt och blåsig runda. Tur att köttbullesmörgåsen och kaffet på Café Gläntebo var så gott.

Köttbullesmörgåsen? Var tog de vägen? Genade ni i 26:an? Det enda jag fick var en ofödd kyckling med en död fisk ovanpå. Och sedan Anders som blev lite väl religiös på slutet.

Kallt? Ja! Blåsigt? Ja! ... men ack så trivsamt!

Daniel
---
Motionslopp är för dem som vill låtsas att de tävlar, brevetlopp är för dem som vill låtsas att de inte gör det.

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 12-05-17 19:43

Ja, det var kallt. Tänkte jag skulle passa på att träna lår/vader så jag kunde hålla värmen. Det gick ju fint upp till fiket men att sitta utomhus, stressa i sig mackan och sedan rulla nerför en backe i 50 knyck knäckte mig sakta men säkert. Jag kände att hjärtat var mer igång med att hålla värmen än att pumpa blod till benen på hemvägen. Jag fick ordentligt slut med energi i Kode och sedan var allt bara smärtor, illamående och snörvel. Tack alla för att ni stod ut med mitt gnällande och långsamhet sista biten. När det var som värst hade vi 4 plusgrader och det i samband med regn gjorde att kroppen uppförde sig som en Mcenroe samtidigt som verkmästaren i magen undrade om jag försökte sätta världsrekord i att trycka i mig mackor. Jag hade den där täta regnjackan i bakfickan hela tiden men var dum nog att inte sätta på mig den. Det fick jag ångra bittert efter några mil. :oops:
Det var kul att se så många som vågade sig ut denna hemska torsdag.
Bild
Jag hann inte räkna alla men uppskattar upp emot 60 pers.
Bild
sedan fick vi ju ännu fler tjejer med oss. Här ser ni Jon och Nina. Åh, förlåt Jon. Det är bara en tjej på denna bild.
Nina berättar att hon cyklat triathlon och skall satsa på sverigetempot senare i år.
Bild
Och här ser ni Veronika. Veronika har bara cyklat en gång med oss tidigare och ser fram emot massor med nya duktiga cykelkompisar, massor av fika och härlig natur längs med alla våra rundor.
Bild
Vi lyckades åstadkomma två punkor. Denna var mer av ordinära sorten, den andra var på grund av väjning på grund av denna punka.
Tack alla för en trevlig runda. Jag skall ta på mig bättre kläder till nästa gång. Ni vet det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Hoppas vi ses allihop på söndag. Möjligt jag ger mig ut runt Onsala på Lördag för att sträcka på benen lite, hör av er om ni vill med. Här har jag ordnat bättre väder.

Användarvisningsbild
Christer Gustafsson
Webbmaster
Kontakt:

Inläggav Christer Gustafsson » 12-05-17 19:46

Återigen en trevlig runda avklarad \:D/
140km nerförsbacke med soltillfällen och trevligt sällskap i 23-gruppen 8)
Fikastället var jättemysigt och det smakade kanonbra =P~

Stor eloge till dalmasen som hade dykt upp i tron om att rundan skulle vara ungefär en tredjedel =D>
En lika stor eloge till tjejen som slutade tro på min positiva inställning om att det inte var långt till klubblokalen =D>

Daniel Ridings skrev:Det enda jag fick var en ofödd kyckling med en död fisk ovanpå.

Själv fick jag animaliska restprodukter och möglig komjölksprodukt på min macka :mrgreen:
Svänger gärna höger!

Användarvisningsbild
Ari Lindgren
HCK-medlem
Registrerades: 05-04-18 16:38

Inläggav Ari Lindgren » 12-05-17 20:05

Tack alla i Magnus 26:a, det blev en fin runda med jämn och fin tvåparskörning.... och lite svalt och fuktigt stundtals.

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 12-05-17 20:27

Daniel Ridings skrev:Det enda jag fick var en ofödd kyckling med en död fisk ovanpå.

Själv fick jag animaliska restprodukter och möglig komjölksprodukt på min macka :mrgreen:

Jag förstår att Daniels beskrivning visar på en äggmacka och Christers på något annat(kan det vara köttbullar) med grönmögelost ovanpå.
Ja, mackorna är väl inte de bästa här. Undrar om man inte skall köra deras våfflor istället. De är goa. Problemet är bara att det inte är lockande att käka glass i den kylan(man får grädde och glass på våfflorna).
Det är la inte lätt att fixa mackor till 50 cyklister på en timma. Kan tänka mig att de har brådis. Men att ge brödet lite värme och någon grönsak på hade nog inte gjort ont.
Jag tycker det är fantastiskt de litar så på oss att du får ett PG att betala till om du bara har kort.
Jag tycker fortfarande Bertshults cafe är det bästa. Jag tycker mackorna är bra, det finns massor av bakverk som kommer direkt från ugnen, kaffet är helt ok och jag tror aldrig jag varit med om något ställe som erbjuder mig varma strumpor i kylan.

Användarvisningsbild
Christer Gustafsson
Webbmaster
Kontakt:

Inläggav Christer Gustafsson » 12-05-17 20:43

Björn Larsen skrev:

Jag förstår att Daniels beskrivning visar på en äggmacka och Christers på något annat(kan det vara köttbullar) med grönmögelost ovanpå.
Ja, mackorna är väl inte de bästa här. Undrar om man inte skall köra deras våfflor istället. De är goa.

Salami/Brie var det på min macka :D ruskigt god men kanske berodde på hunger.
Stog faktiskt och funderade lite på våffla eftersom det är så in i bänken gott men till slut blev det macka + kladdkaka.
Svänger gärna höger!

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem

Inläggav Aina Illiano » 12-05-17 20:57

Björn var där, jag var där, YR lovade sol så vad hände :shock: :shock: Även jag slutade hoppas 1 mil från klubblokalen :?

Köttbullemackorna var slut som både 29:an och 26:an så vänligt ropade ut när vi gled in på fiket. Dock var det så att när damen bakom kassan såg min vädjande blick så producerades omedelbart en underbar KÖTTBULLEmacka till mig :lol: :lol:

De flesta i 23:an jagade mil inför VR och för många var det första gången dom körde 140km. Det blev tufft för några de sista milen hem men alla kämpade otroligt bra =D> =D>

Stort tack för gott samarbete Christer men jag tror nog ändå att vädret är ditt fel. Det här är andra gången på kort tid som vi kör en SPA runda med peeling, nu behöver vi inte peeling på länge så nästa gång kanske vi kan testa en solskenrunda :mrgreen: :mrgreen:

Albert Alexandersson
Registrerades: 12-03-04 15:21

Inläggav Albert Alexandersson » 12-05-17 21:13

Tack Magnus och alla i 26:an.
Blåst, kyla och regn är mycket lättare i trevligt sällskap.
Blev en fin men lite kylig tur.

Hans Möller
Registrerades: 10-01-03 11:44

Inläggav Hans Möller » 12-05-18 00:34

Tack för en bra runda! På det stora hela riktigt bra flyt i 26an! Vi hann också diskutera hur man definierar "frivillig" och huruvida det var karaktärsdanande eller bara ett tecken på vansinne att genomföra en sådan runda. Vi bestämde oss för att det var karaktärsdanande men tvivlet lämnade mig inte helt och det var nära att jag svängde av i Lillhagen på hemvägen...

Användarvisningsbild
Magnus Krüger
HCK-medlem
Registrerades: 04-07-12 14:44

Inläggav Magnus Krüger » 12-05-18 09:35

Vilket härligt gäng jag och Rickard hade hand om.
Synd att vi inte kom långt innan en gick på ett bakhjul och tog med sig Rickard ner i diket.
Han klagade på ont i nacken men vi bestämde att han kunde cykla med till sin kusin som bodde vid säve och låg längst bak med Rickard

När vi väl kom igång igen så blev vi omkörda av Sub 8 gänget där man undra vad dom håller på med.
Att köra om i 2 par och svänga in snäft framför våran grupp är rent idiotiskt.
Vilket resulterade i att 1 från sub 8 gick ner i diket.
Jag bar undra hur många han skulle dra med sig men som tur var lyckdes vi i 26an klara oss utan att bli indragna.
Men en undran var har ni erat tänk på säkerhet???
Inte nog med att ni skadar era egna cyklister men desutom äventyra andra cyklister.

Rickard och jag kom överäns om att Rickard och dom 2 som hittade diket vände hemåt.

Nu var vi en skärrad grupp som cyklade vidare i lungt tempo för att hitta tillbaka i fint 2 par.
Vilket flöt jättebra upp till fikat.

Där väntade goda köttbullemackor mums vad goda dom vad.

Efter fikat fick vi med oss Sandra som bytte grupp till den trevliga 26 gruppen 8)
Vi bestämde oss för att köra den rakaste vägen hemmåt då kraften börjar tryta på några cyklister.

Det var någon som tyckte att vi sklle köra vidare utan henne för hon var för trött.
Men det fanns ingen chans att jag skulle släppa någon utan vi kom tillbaka till klubblokalen i samlat gäng.

Tack alla i 26an ni kämpade på jättebra under hela rundan och det var en fröjd att vara ledare för ett sådant gäng. =D> =D> =D>

Magnus

Anders Hedström
HCK Motion Ledare
Registrerades: 09-09-21 21:16

Inläggav Anders Hedström » 12-05-18 09:58

Tack alla i 29-an för en härdande tur igår!

För att göra en lång historia kort:
Ni körde utmärkt trots en så stor grupp =D> =D>
Delningen blev ju lite svår med endast en karta! Det visade sig sen att Gabor körde med GPS, Tack för stöttningen, Gabor!

Punka fick vi också, med en undanmanöver till diket. #-o Hoppas allt kanns OK även idag, Lena.

Returen var lite kämpigare med regn och kyla. Alla var tålmodiga och anpassade farten så vi kom hem tillsammans. Vi hade då haft en utbrytargrupp tidigare som valde att köra ledarlöst.

Nu när jag slutat hacka tänder så vill jag bara säga

Tack allihop och nu kan nog inte turerna bli tuffare i år!
De e inte lätt att va envis- men de hjälper!

Veronica Karlsson
HCK-medlem
Registrerades: 11-03-17 17:04

Inläggav Veronica Karlsson » 12-05-18 13:36

"Tack allihop och nu kan nog inte turerna bli tuffare i år!"

Det känns otroligt skönt om det är så! För så mycket mer än det där vet jag inte om jag klarar :shock:
Jag hade förberett mig för dåligt, ätit och druckit för lite och tagit med mig fel mat-saker. Ja ja man lär så länge man lever.

Vill tacka ledarna i grupp 23 och alla andra underbara cyklister i gruppen som inte slutade tro på mig även om jag gjorde det #-o
Tack för sport-gelen, antikramp-tabletten, bananer och allt annat ni så frikostigt delade med er av. Hoppas jag får tillfälle att bjuda tillbaka någon gång. Vill även tacka er för att ni drog med mig, även om inte jag drog. :) För att ni gav mig puffar och glada tillrop som jag såväl behövde, vill även rikta ett speciellt tack till min "vägg" vars bakhjul fungerade som hypnos och fick med mig hem den sista biten.

Jag har lärt mig en läxa och inför nästa långrunda (tro inte att jag har gett upp för alltid, jag kommer tillbaka!) så ska jag ha förberett mig väl genom bra mat och dryck, både i kroppen och på cykeln :D Tack ännu en gång till alla goa cyklister i 23:an. Vi vet ju allihopa att hade det inte varit för er så hade jag inte tagit mig tillbaka till klubblokalen!

Det känns fantastiskt att få vara medlem och få ta del i en sådan härlig cykelklubb som Hisingen. Vilken gemenskap och omtänksamhet det finns i denna klubb! Heder och ära till er alla!
Ny i klubben men ser framemot en Vätternrundan....tror jag :)

Användarvisningsbild
Jens Ronnedal
HCK-medlem
Registrerades: 06-08-15 12:34
Kontakt:

Inläggav Jens Ronnedal » 12-05-18 14:18

Veronica Karlsson skrev:"Tack allihop och nu kan nog inte turerna bli tuffare i år!"

Det känns otroligt skönt om det är så! För så mycket mer än det där vet jag inte om jag klarar :shock:
Jag hade förberett mig för dåligt, ätit och druckit för lite och tagit med mig fel mat-saker. Ja ja man lär så länge man lever.

Vill tacka ledarna i grupp 23 och alla andra underbara cyklister i gruppen som inte slutade tro på mig även om jag gjorde det #-o
Tack för sport-gelen, antikramp-tabletten, bananer och allt annat ni så frikostigt delade med er av. Hoppas jag får tillfälle att bjuda tillbaka någon gång. Vill även tacka er för att ni drog med mig, även om inte jag drog. :) För att ni gav mig puffar och glada tillrop som jag såväl behövde, vill även rikta ett speciellt tack till min "vägg" vars bakhjul fungerade som hypnos och fick med mig hem den sista biten.

Jag har lärt mig en läxa och inför nästa långrunda (tro inte att jag har gett upp för alltid, jag kommer tillbaka!) så ska jag ha förberett mig väl genom bra mat och dryck, både i kroppen och på cykeln :D Tack ännu en gång till alla goa cyklister i 23:an. Vi vet ju allihopa att hade det inte varit för er så hade jag inte tagit mig tillbaka till klubblokalen!

Det känns fantastiskt att få vara medlem och få ta del i en sådan härlig cykelklubb som Hisingen. Vilken gemenskap och omtänksamhet det finns i denna klubb! Heder och ära till er alla!

=D> Väldigt bra inlägg. Mycket bra beskrivning av vad man ska förvänta sej när man ska ut och cykla riktigt långt. Har man inte distansen i kroppen ska man helst börja äta/dricka bra dagen och kvällen innan, fortsätta äta/dricka på morgonen och sedan bara fortsätta stoppa i sej nånting och dricka hela rundan (inte bara vid fikat) tills man är tillbaka och sen fortsätta äta resten av dagen. Så mycket energi går det åt. Men självklart hjälper vi varann när någon har det jobbigt. Nästa gång kanske det är du som får hjälpa nån annan som inte riktigt var förberedd eller överskattat sin kapacitet. Sen när man känner att man har kapaciteten kan man minska ner på hur mycket man äter och förlita sej på fettförbränning men fortfarande se till att dricka ordentligt. Bra jobbat! =D>

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem

Inläggav Aina Illiano » 12-05-18 15:35

Veronica Karlsson skrev:"Tack allihop och nu kan nog inte turerna bli tuffare i år!"

Veronica du var verkligen en hjältinna igår och hade en kämparanda som var strålande =D> Efter det här kommer VR bli en dans och det skall bli kul att cykla 30mil med dig o brosan o vem vet där kanske du får dra mig i mål :?

Användarvisningsbild
Lena Isgren
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-22 21:09

Inläggav Lena Isgren » 12-05-18 23:44

Det var länge sen jag plocka några blommor......... Det blev en spricka i armbågen, ett ont knä, en vrickad fot och en stel nacke samt goda skäl att köpa en ny hjälm. Men det är inget som gör att jag inte kan träna./ Lena

Användarvisningsbild
Aina Illiano
HCK-medlem

Inläggav Aina Illiano » 12-05-19 15:12

Lena Isgren skrev:Det var länge sen jag plocka några blommor......... Det blev en spricka i armbågen, ett ont knä, en vrickad fot och en stel nacke samt goda skäl att köpa en ny hjälm. Men det är inget som gör att jag inte kan träna./ Lena

men snälla Lena hur mycket otur får man ha :shock: :shock:. men som vanligt verkar du vara vid gott mod så jag hoppas att allt läker fort.

Krya på dig

Återgå till "Äldre"