Distansrunda Söndag 15/4

Användarvisningsbild
Petter Lilled
Registrerades: 11-08-27 16:29

Re: Distansrunda Söndag 15/4

Inläggav Petter Lilled » 12-04-15 13:04

Jag mötte fyra grupper på vägen ut mot Kungälv och vädret var härligt och det verkar vara glatt humör som vanligt.

Själv så låg jag på en helt annan nivå, efter SUB10 träning hela vintern så tackade kroppen mig med ett elakt virus som gett 4 veckors feber :( Men det positiva var att jag för första gången på 5 veckor kom ut och fick testa en tremilare med målat att INTE köra över 26km/h i snitt/låg puls :roll: Det gick nästan :lol:
Hoppas att jag snart kan vara tillbaka så man kan hänga på HCK-turerna igen, blev ju så sugen när man mötte alla vinkande HCK:are (även om jag nog får revidera om mitt SUB10 mål...)!
/Petter Lilled :hck:

Cyklar Trek på alla underlag...

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Fredrik Stikkelorum
HCK-medlem
Registrerades: 11-05-20 20:26

Inläggav Fredrik Stikkelorum » 12-04-15 15:41

tack för en go runda,synd bara att det blev en vurpa det e ju aldrig kul.
/Fredrik "Stikkan" Stikkelorum :hck:

Cykling och mat i mass annars e de kass

Användarvisningsbild
Christer Gustafsson
Webbmaster
Registrerades: 09-08-30 21:43
Kontakt:

Inläggav Christer Gustafsson » 12-04-15 15:42

Tack alla för en härlig dag 8)
/Christer :hck: :arrow:
:bike: Att inte cykla är att gå för långt!
Svänger gärna höger!

Funbeat | Facebook | Twitter | Blogg | Strava | flickr | Youtube

Användarvisningsbild
Jens Ronnedal
HCK-medlem
Registrerades: 06-08-15 12:34
Kontakt:

Inläggav Jens Ronnedal » 12-04-15 16:14

Vi var befriad från incidenter i min 26'a. Dock hade inte alla riktigt distansen i kroppen så det vart några tunga sista mil tillbaks till klubblokalen. Men vi hade ett snitt på 25,4km/h enligt min mätare ändå.

På tisdag är det dags för årets första intensivrunda. Så vi ses vid Ericsson!

Användarvisningsbild
Magnus Krüger
HCK-medlem
Registrerades: 04-07-12 14:44

Inläggav Magnus Krüger » 12-04-15 16:34

Det var en härlig syn när man kom till klubblokalen fullt med cyklister överallt.

Så det var bäst att ringa till golfklubben och förvarna att vi blir ett gäng som kommer.
Han som svara på golfklubben lät lite chockad när jag sa att vi är ca 80st som kommer förbi.

Efter det började nästa huvudbry hur skall vi dela upp alla dessa på dom ledare vi hade?
Som tur va så hade Jens sin ledarväst med sig och tog 1 26 grupp.
Tack för det Jens annars vet jag inte hur jag skulle klarat det. =D>
För det var 31st som ville köra i 26 tempo.

Efter en genomgång så bar det av mot Kungälv i ett fint tempo och klungan fungerade bra.
Strax efter vi rundat Farshatt så fick en punktering på båda däcken.
Genast så var det 4st som var runt cykeln och hjälpte till med att bytta slangar.
Vad härligt det såg ut när alla hjälpte till bra jobbat =D>

Under tiden han både Jens 26 grupp och Göras 23 grupp köra om oss.

När vi väl kom igång igen så passerade vi snabbt 23 gruppen och vi hittade tillbaka till den fina klungkörningen vi hade innan.
Den sista biten innan vi kom fram till fiket så var det några som fick kämpa i backarna.

Väl framme vi golfklubben så hade redan 29 gruppen och 26 gruppen hunnit länsa alla köttbullemackorna humm .
Men det blev att ta annan smörgås och svälja ner med cola så fick man energi så det skulle räcka hem.
Vid fiket bestämde sig 2 att lämna och gå över till 23 gruppen.

Nu var det dags att ta den sista biten hemåt.
Det var lite kämpigt i början med en del motvind.
Men vi hittade tillbaka till den fina klungkörningen som vi hade innan fikat.

Efter en stunds körning så skymtade vi Jens 26 grupp och det var som det lyste till i dom som gick fram och drog.
Vi fick lugna ner gruppen lite men efter ett tag så låg vi bakom och bestämde oss för att passera på 1 led

Det skött ni fint övergången från 1 led och tillbaka till 2 par körning.
Så långt allt bra.
Men nu hakade dom starka från Jens 26 grupp på våran utan jag först märkte det.
Och plötsligt var vi en bra bit upp emot 25st i våran grupp och man började köra om i backar mm.
Jag tog ett snabbt beslut att köra längst fram och stanna klungan och vänta in dom resterna som Jens hade med sig.

Så delade vi upp oss i dom grupperna som man startade med.
Och dom som inte hängde med varför jag tog det beslutet var för att min 26 grupp var alldeles för stor.
Och det största skälet att Jens hade bara dom som var trötta och slitna kvar i sin grupp.
Startar man i en grupp så åker man med den hela vägen.
Enda undantaget är om man vid fikan vill byta grupp och det är okey med båda grupperna så kan man byta.

Efter uppdelningen så fick vi tillbaka samma flyt som vi hade innan och körde den sista biten till klubblokalen

Vill tacka för en underbar runda och fint cyklat. =D> =D> =D>
Hoppas att se er snart igen på en runda.

Magnus

Jean-Claude Eggel
HCK-medlem
Registrerades: 11-08-21 16:22

Inläggav Jean-Claude Eggel » 12-04-15 16:53

Jag vill också passa på att tacka 26:gruppen för den trevliga dagen.

Albert Alexandersson
Registrerades: 12-03-04 15:21

Inläggav Albert Alexandersson » 12-04-15 17:03

Tack för en riktigt trevlig och bra runda, Albert

Användarvisningsbild
Jonas Birgersson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-06-09 17:43

Inläggav Jonas Birgersson » 12-04-15 18:00

Tack alla i 29-grupperna för dagens runda!

Eftersom vi var 30-35 cyklister även i 29-gruppen delade vi upp oss i två grupper. Tanken var att vi skulle köra efter varandra med ca 200 m mellanrum för att få fler dragningar och inte för stor och ohanterbar grupp.
Dessvärre gick tanken i stöpet redan efter 8 km. Vi i den främre gruppen märkte när vi svängde upp i Kärra att vi inte hade den andra gruppen efter oss längre. Vi tog ett stopp för att se om de kom ifatt oss men ingen grupp kom. Att åka tillbaka var ingen ide då det var uppenbart att gruppen kört en annan väg. Eftersom det fanns flera hck-are i den andra gruppen var vi övertygade om att de i alla fall skulle hitta upp till Kungälv på någon väg och att de därefter förhoppningsvis hittade vidare till Diseröd och Jörlanda. Det skulle visa sig sedan att gruppen hade fortsatt mot Säve istället för att svänga upp på Gamla Böneredsvägen och därför fanns de inte bakom oss. Som tur var fanns det en gps med rundan inlagd på i gruppen så de klarade sig fint på egen hand.

Efter Kungälv körde vi i alla möjliga barbapapa-formationer men vi fick ordning på det också och efter fikat var det riktigt bra och disciplinerad körning. =D>

Dessvärre inträffade en olycka på väg mot Jörlanda. Vår grupp hade nyss kört om tre utomstående cyklister som tydligen hängde på bak i vår grupp. Efter en inbromsning i klungan blev det hjulkänning varpå efterföljande utomstående cyklist inte hann bromsa in utan körde ihop med vår cyklist. Följden blev att en av våra cyklister föll till marken men klarade sig som tur var framför allt med hål i kläderna och uppskrapade växelreglage. Två av de utomstående cyklisterna fick tyvärr en flygfärd innan de hamnade på marken. Den ena klagade på yrsel och den andra hade bland annat skadad hjälm och stukad tumme. Vi stannade kvar tills alla var på benen och försäkrade oss om att de övriga cyklisterna, som inte bodde allt för långt därifrån, ringde efter skjuts alternativt promenerade hem.

I övrigt gick det bra och vi kom hem med ett snitt på 29,1 km/h vilket var fullt tillräckligt i vinden. Fantastiskt cykelväder fick vi njuta av dag. Säsongens bästa hittills. :D

På återseende!

Hampus Ram
HCK-medlem
Registrerades: 11-05-16 09:44

Inläggav Hampus Ram » 12-04-15 18:04

Tack för en trevlig runda - som verkligen kändes att den var vårens första lite längre tur...

Det är f.ö. bara illvilliga tungor som hävdar att jag fick punktering på båda däcken =) Den person som lånade mig den andra reservslangen är dock välkommen att skicka mig ett PM så löser vi det på något vis.

Användarvisningsbild
Göran Fredriksson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-04-21 12:14

Inläggav Göran Fredriksson » 12-04-15 18:09

23 gruppen blev också stor, 17 st, varav några som inte kört i klunga förut. Efter en liten förstärkt info innan rundan rullade vi iväg.

Det fungerade förvånansvärt bra trotts att vi var så många. efter någon mil så flöt det fantastiskt bra, så jag är väldigt nöjd med dagens runda.
Efter fikandet, med bullar o mackor så bestämde vi att korta av rundan för det var flera som käde att distansen var i mesta laget i dag. Därför fortsatte vi rakt nedr mot Nordreälvsfärjan och for över dör för att sedan köra rakt mot klubblokalen. min dator stannade på 95,6 km och medel på 22,9.

Hoppas vi ses snart igen på en trevlig runda :D

Hälsar Göran

Användarvisningsbild
Emma Söderlind
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-04-04 20:34
Kontakt:

Inläggav Emma Söderlind » 12-04-15 18:33

Tack för dagens runda, var med i 23. Kul att det var några helt nya med i dagens tur, hoppas att ni kommer på nästa också :-)
Du kan om du vill,,,Du vill så du kan.

Ola Ahlqvist
HCK-medlem
Registrerades: 05-09-30 12:02

Inläggav Ola Ahlqvist » 12-04-15 19:43

Vill också sända ett tack för en trevlig runda.

Hängde med i 29-gruppen till strax efter fikat men kände sedan att benen stumnade totalt (kanske inte var så smart att köra ett långpass på rullskidor i går .......
Tänkte att 26-gruppen nog skulle komma snart så jag fortsatte mitt trampande men det kom aldrig någon 26-grupp. Det blev drygt 5 mils malande för mig själv i motvinden men solen sken och fåglarna kvittrade så jag skall inte klaga. :) Kom till klubblokalen strax före 26-gruppen så det var helt OK ändå!

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Registrerades: 04-05-18 18:56
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 12-04-15 20:58

Det blev en bra genomkörare och påminnelse om att milen saknas i benen. Man undrar ju förstås om banritaren har några smått sadistiska drag* ( :wink: ) när det dök upp backe efter backe. Bra kört i gruppen (Jonas 29'a) och det syntes tydligt att det finns flera duktiga cyklister som skulle göra bra ifrån sig på raceträningen.

*PS! Jag tycker att det är en bra runda som Rasmus har ritat!
Vinnare och bestämmare av mållinje av de flesta spurterna under fri fart till Snipen!
the Oltre movie

Sven Andersson
HCK-medlem
Registrerades: 11-08-18 18:21

Inläggav Sven Andersson » 12-04-15 22:29

Det blev en kanonbra runda, Tack alla i 23 gruppen för trevligt sällskap

Rasmus Olsson
Klubbmästare Tempo
Registrerades: 05-04-25 23:41

Inläggav Rasmus Olsson » 12-04-15 22:57

Ola, välkommen på söndagsrunda den 19:e augusti!
Då kör vi: http://www.bikeroutetoaster.com/Course. ... rse=341018
Sadist, javisst! ;) :D

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Registrerades: 04-05-18 18:56
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 12-04-16 19:49

Rasmus Olsson skrev:Ola, välkommen på söndagsrunda den 19:e augusti!
Då kör vi: http://www.bikeroutetoaster.com/Course. ... rse=341018
Sadist, javisst! ;) :D

Den ska jag "verkligen" inte missa!m :oops:

//Ola
Vinnare och bestämmare av mållinje av de flesta spurterna under fri fart till Snipen!
the Oltre movie

Anders Fritz
Registrerades: 10-08-22 20:52

Inläggav Anders Fritz » 12-04-16 19:52

Tack för en kanonrunda (Jens 26:a) även om det ryckte i pigga ben sista milen.
Ser fram mot många härliga rundor i vår med härliga HCK!
Fritz

Återgå till "Äldre"