Intensiv tisdag 16 augusti

Användarvisningsbild
Motionsgruppen
Styrelsemedlem
Registrerades: 07-02-27 21:55
Kontakt:

Intensiv tisdag 16 augusti

Inläggav Motionsgruppen » 11-08-08 21:04

Träningsform: Intensiv

Innebär kvalitetsträning, vars syfte är att öka vår kapacitet som cyklister, vilket vi kan göra på följande sätt; köra par/lagtempo, fartlekar eller köra backträning. Vi kör med en hög ansträngningsnivå och ligger nära mjölksyratröskeln i intervallerna.

Intensivträning är något alla kan vara med på oavsett om man är nybörjare eller har varit med länge, för man kör alltid efter sina egna förutsättningar.

HCKs Träningspolicy

Karta:
Bild

Pdf fil med kartan

Inga fartgrupper denna gång, vi drar iväg i samlad klunga och tillsammans gör vi det till en intensiv runda för cyklister på alla nivåer!
Välkommen till en kul kväll med många olika moment som alla definitivt gör dig till en bättre cyklist!

HCK Ledare:
Joakim Adolfsson

Startplats:
Ericsson

Klockan: 18.00

Distans: 55 km

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Joakim Adolfsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-27 10:48

Inläggav Joakim Adolfsson » 11-08-10 09:30

På tisdag kör vi en härlig intensiv runda på fina vägar, SMHI lovar växlande molnighet och 16-18 grader och < 5 m/s sydvästlig vind.
Vi kör de vanliga övningarna:
Uppvärmning
Partempo
Backträning
Hög kadens
Belgiskkedja
Linjelopp med spurt
Igångdrag

Alla kan vara med vi återsamlas och väntar in alla efter varje övning

Checklista:
* Skriv ut kartan om du har möjlighet
* Vätska; gärna 2 st vattenflaskor med vatten alternativt sportdryck
* Energi; bananer, energikaka eller liknande
* Reservslang; om du får punka
* En cykelpump; för att pumpa upp ovannämnda slang , utifall att...
* Om du har - verktyg och reservdelar du får plats med (multiverktyg, lagningssats, extra pedalkloss, etc etc)
* Ett glatt humör

Vi ses på tisdag!
Hälsar Ledaren
Ingen backe är brant nog

Användarvisningsbild
Jens Ronnedal
HCK-medlem
Registrerades: 06-08-15 12:34
Kontakt:

Inläggav Jens Ronnedal » 11-08-14 15:50

Jag kommer!

Stefan Brännö Karlsson
HCK-medlem
Registrerades: 09-04-03 15:43

Inläggav Stefan Brännö Karlsson » 11-08-14 22:55

Jag kommer...
"Man måste träna för att orka träna" citat Gunde Swan

Per Fredin
Registrerades: 11-06-05 13:05

Inläggav Per Fredin » 11-08-15 15:30

Jag misstänker att detta pass kommer för tidigt för mig, då jag kommer att ha träningsvärk imorgon. Tjôtrundan på torsdag passar mig bättre på alla sätt känner jag.

Men... Med tanke på alla framtida rundor som utgår från Ericsson. Är det många som cyklar utgående från Hisingen?
// Per

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 11-08-15 16:48

Per Fredin skrev:Jag misstänker att detta pass kommer för tidigt för mig, då jag kommer att ha träningsvärk imorgon. Tjôtrundan på torsdag passar mig bättre på alla sätt känner jag.

Men... Med tanke på alla framtida rundor som utgår från Ericsson. Är det många som cyklar utgående från Hisingen?

Per, detta är en runda för dig. Här kommer du att se många olika förmågor och man väntar alltid in alla efter de olika momenten. Det vill säga man samlas efter några kilometer, får nya uppgifter och samlas igen för nästa pass. Det vill säga du behöver inte cykla som en världsmästare hela tiden :wink: utan du får chans att ta igen dig och kan även cykla i din egen takt.
Jag försöker komma med imorgon.
Mvh Björn

Stefan Brännö Karlsson
HCK-medlem

Inläggav Stefan Brännö Karlsson » 11-08-15 18:57

kommer att köra .... :P

Tore Fosse
HCK Motion Ledare
Registrerades: 11-04-22 13:11

Inläggav Tore Fosse » 11-08-15 19:38

Har planerat att dyka upp.
Blir första gången jag kör en intensivrunda.

Stefan Brännö Karlsson
HCK-medlem

Inläggav Stefan Brännö Karlsson » 11-08-15 19:51

Stefan Brännö Karlsson skrev:Jag kommer...
nu snurra jag till det... :lol:

Per Fredin

Inläggav Per Fredin » 11-08-15 21:05

Känner mig lite pressad av Björn att komma imorgon :wink:, för visst har han rätt i att detta är ett pass som jag inte skall vara rädd för. Det som ändå talar emot är min träningsvärk som jag förmodar kommer bli värre till imorgon.

Ser dessutom att jag har en transportsträcka till "Ericsson" på dryga 10 km enkel väg. Men främst är jag inte helt hundra säker på var ni samlas (kartan gör mig inte klokare) och jag är ännu mer osäker på bästa vägen dit. Så finns här någon/några som jag kan slå följe med från Hisingen eller någonstans inne i stan och ut till Ericsson?
// Per

Användarvisningsbild
Kjell Andersson
HCK-medlem
Registrerades: 08-08-02 21:38

Inläggav Kjell Andersson » 11-08-15 21:39

Dags att toppa formen inför Fondo :)

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 11-08-16 07:07

Per Fredin skrev:Känner mig lite pressad av Björn att komma imorgon :wink:, för visst har han rätt i att detta är ett pass som jag inte skall vara rädd för. Det som ändå talar emot är min träningsvärk som jag förmodar kommer bli värre till imorgon.

Ser dessutom att jag har en transportsträcka till "Ericsson" på dryga 10 km enkel väg. Men främst är jag inte helt hundra säker på var ni samlas (kartan gör mig inte klokare) och jag är ännu mer osäker på bästa vägen dit. Så finns här någon/några som jag kan slå följe med från Hisingen eller någonstans inne i stan och ut till Ericsson?

Det brukar vara ett gäng från Hisingen som cyklar dit. Jag försöker visa dig platsen här>>>
Det är början på Gunnebogatan, nästan nere vid motorvägen vi samlas.
Du ser parkeringen här i google maps>>>
Det enklaste är helt enkelt att du siktar på Mölndal efter att ha korsat Göta-älvbron. Cirka 600 meter efter Bilia och max stormarknad i Mölndal skall du till vänster och ta cykelbanan över motorvägen och sedan förbi ett övergångställe uppför backen 200 meter.
Mvh Björn

Per Fredin

Inläggav Per Fredin » 11-08-16 08:45

Okej, tack Björn. Då vet jag i vart fall var vi samlas.
Om jag tar mig dit själv eller om jag på chans tittar förbi klubblokalen innan får tiden avgöra.

Träningsvärken här har minskat jämfört med igår, men enligt min träningsdators beräkning av träningsbelastning så har jag långt ifrån återhämtat mig efter söndagen och bör undvika högintensiv träning, nästan på gränsen till att jag inte bör träna över huvud taget. Det är enklare sagt än gjort att hålla nere intensiteten på en intensivrunda! :twisted:

Om vädret ser okej ut framåt kvällen så har jag god lust att komma, men risken känns på tok för stor för att jag inte klarar av att hålla tillbaks hornen och ingen blir glad om jag knäcker mig.

Uppdatering: Jag kommer inte ikväll, så vänta inte på mig. :)
// Per

Beata Sandström
Registrerades: 09-05-18 21:14
Kontakt:

Inläggav Beata Sandström » 11-08-16 14:46

Jag dyker upp :D

Användarvisningsbild
Magnus Carlsson
HCK-medlem
Registrerades: 11-03-24 12:09

Inläggav Magnus Carlsson » 11-08-16 15:07

Jag kommer!

Användarvisningsbild
Johan Lomander
Registrerades: 09-04-21 08:42
Kontakt:

Inläggav Johan Lomander » 11-08-16 16:33

Jag skippar Race idag och åker med en kortare tur med denna gruppen.
Kan du fortfarande prata har du 60% kvar att ge!!
http://www.jaylo.se

Tore Fosse
HCK Motion Ledare
Registrerades: 11-04-22 13:11

Inläggav Tore Fosse » 11-08-16 21:20

Detta är Sveriges trevligaste cykelklubb.
Tack Björn och Joakim för att ni hjälpte mig med punkteringen. :D :D

Jag körde på något ganska ordentligt och fick punktering efter ca en halvtimma, Björn och Joakim stannade och hjälpte mig.

För att göra en lång historia kort så slutade det med att vi fick korta ner träningen för att hinna i tid.

Denna tur hem gick med väldig fart. Jag låg nära maxpuls många gånger. När jag meddelade Björn och Joakim att dom kan släppa mig så stannade dom kvar.

Man kan inte annat än att tacka och buga för få cykla med sådana personer.

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Kontakt:

Ja, ännu en punkakväll...

Inläggav Björn Larsen » 11-08-16 21:47

Tore Fosse skrev:Detta är Sveriges trevligaste cykelklubb.
Tack Björn och Joakim för att ni hjälpte mig med punkteringen. :D :D

Jag körde på något ganska ordentligt och fick punktering efter ca en halvtimma, Björn och Joakim stannade och hjälpte mig.

För att göra en lång historia kort så slutade det med att vi fick korta ner träningen för att hinna i tid.

Denna tur hem gick med väldig fart. Jag låg nära maxpuls många gånger. När jag meddelade Björn och Joakim att dom kan släppa mig så stannade dom kvar.

Man kan inte annat än att tacka och buga för få cykla med sådana personer.

Vi tackar för all god kritik och beröm Tore. Vi tycker det är roligt när vi blir flera som är ute och cyklar därför försöker vi göra vårat bästa för att få dig med igen.. Vår policy är att ha alla hem igen och inte lämna någon kvar. Alla skall känna sig välkomna och inte tvingas kämpa själv hem.

Bild
Jag räknade till 34 men tyckte det såg ut som om vi blev några till i sista minuten. Det var sådär svettigt åskvarmt när vi gav oss av och mörka moln hängde på himlen men det ser ut som om vi lyckades skrämma bort åskan och fick bara lite motvind. Vid första tempopasset fick en deltagare punktering på grund av ett sprängt däck. Vi lyckades få ordning på denna men sedan kom nästa punktering i kålleredsbacken mot Greggered. Det måste varit en riktigt vild punka denna gången för när jag var uppe och kollade blödde Joachim så jag var även tvungen att reparera en punktering på Joachims finger.
Bild
Mellan Greggereds Kapell och Hällesåker kom nästa punktering och nu hade jag tappat räkningen på alla punkor. Denna var av det trilskare slaget för däcket ville inte sätta sig ordentligt i fälgen efteråt så vi var tvungna att kämpa med detta ännu en gång. Jag Joachim och Tore körde sedan lite fartlek, igångdragning den genaste vägen till Lindome vilket gav lite puls i alla fall och mötte upp första gänget vid tappen i Lindome.
Bild
Det var väl ändå en riktigt go kväll denna tisdag? Ljummet och vindstilla hela kvällen. Jag skall beställa likadant väder till Torsdag kväll.
Väll mött då och tack alla för en härlig cykelkväll.
Mvh
eran Björn

Användarvisningsbild
Richard Fairall
Registrerades: 11-03-23 09:17
Kontakt:

Inläggav Richard Fairall » 11-08-16 23:41

Sitter här helt slut men trots det så får jag tacka för en göööörgo runda idag. Synd att inte hela gänget kunde köra runt hela vägen pga punkteringar.
The harder you work, the harder it is to surrender

Användarvisningsbild
Sture Andersson
Registrerades: 06-07-04 14:18

Inläggav Sture Andersson » 11-08-17 10:18

Vilken härlig runda vi fick till igår kväll! Jag tvekade länge både hemma och när jag kom till Ericsson när jag såg dom mörka molnen men nu efteråt är man väldigt nöjd över rundan och det kanonväder vi till slut fick med den nedåtgående solen i ögonen på en molnfri himmel och en vind som bara försvann.

Jens vann "som vanligt" spurten ner till Älvåkers kyrka efter att ha kört taktiskt riktigt hela vägen, Micke försökte förtjänstfullt ett flertal gånger att sticka ifrån men hämtades in och fick i spurten ge sig med en knapp marginal.

Hoppas att ni minst tre? som var nya tyckte det var kul och vi hoppas få se er igen på nästa intensivpass. Ni körde kanonbra!

Joakim och Björn gjorde ett riktigt kompisjobb när vi denna kväll drabbades av flera punkor (antagligen regnandet som spolat in grus på vägen som ställde till det för oss) och jag fick assistera den "lite lugnare" gruppen runt Intensivbanan.

Vi ses - Sture

Per Fredin

Inläggav Per Fredin » 11-08-26 13:49

Är det medvetet som intensivrundan 30/8 är länkad till denna gamla tråd? :roll:
// Per

Användarvisningsbild
Jens Ronnedal
HCK-medlem
Registrerades: 06-08-15 12:34
Kontakt:

Inläggav Jens Ronnedal » 11-08-26 15:09

Litet misstag av våran webmaster tror jag.

Återgå till "Äldre"