Gryningsrunda söndag 14 aug 06:00
- Thomas Westlund
- Registrerades: 04-01-04 00:24
Gryningsrunda söndag 14 aug 06:00
Har lovat min namne att jag skall hålla i en gryningsrunda.
Har inte i nuläget bestämt nåt tema, men det kommer.
Vill med detta inlägg sätta press på mig själv att göra nått, men också att se om det finns något intresse.
Temat blir troligtvis något om Göteborgs historia men tyvärr inte Göteborgshistorier för det är jag dålig på.
Vi kan starta vid klubblokalen. Hoppas vi är tillbaka efter fika på Tintin i tid till den ordinarie söndagsrundan. Om det regnar eller är stor risk för regn ställer vi in.
Svara gärna trots att jag inte valt tema.
Thomas
Vill med detta inlägg sätta press på mig själv att göra nått, men också att se om det finns något intresse.
Temat blir troligtvis något om Göteborgs historia men tyvärr inte Göteborgshistorier för det är jag dålig på.
Vi kan starta vid klubblokalen. Hoppas vi är tillbaka efter fika på Tintin i tid till den ordinarie söndagsrundan. Om det regnar eller är stor risk för regn ställer vi in.
Thomas
It´s never to late to try
Dela med dig på Facebook eller Twitter:
- Björn Larsen
- HCK-medlem
- Registrerades: 04-08-04 10:23
- Kontakt:
Re: Gryningsrunda söndag 14 aug 06:00
Thomas Westlund skrev:Har lovat min namne att jag skall hålla i en gryningsrunda.
Thomas
Dina gryningsrundor är ju alltid poppis men Thomas är inte nästa Söndag den 15:e? Eller är det Temat för din nya runda? "Tiden då allt stod still, även söndagen..."
Mvh Björn
- Thomas Westlund
Björn Larsen skrev:Dina gryningsrundor är ju alltid poppis men Thomas är inte nästa Söndag den 15:e? Eller är det Temat för din nya runda? "Tiden då allt stod still, även söndagen..."
Mvh Björn
I min almanacka är det den 14 aug på söndag!
It´s never to late to try
- Eva-Lena Westlund
- HCK Motion Ledare
- Registrerades: 05-03-27 20:55
- Kontakt:
- Jessica Ylvén
- HCK Motion Ledare
- Registrerades: 08-11-03 22:02
- Björn Larsen
- HCK-medlem
- Registrerades: 04-08-04 10:23
- Kontakt:
Thomas Westlund skrev:Björn Larsen skrev:Dina gryningsrundor är ju alltid poppis men Thomas är inte nästa Söndag den 15:e? Eller är det Temat för din nya runda? "Tiden då allt stod still, även söndagen..."
Mvh Björn
I min almanacka är det den 14 aug på söndag!
Så är det. Sorry

Men Tema. Skulle man inte kunna köra ett tema med alla incidenter Götet har varit utsatt för genom förra årtusendet? Danskarna har ju varit på oss hela tiden och nu klagar de för att några svenskar super sig fulla i Frederikshavn eller på ströget. Gamlestan, eller gamla Lödöse, som första Göteborg, det gamla fästet vid Hisings kärra, Karl XI:s försök att bygga Göteborg vid Färjenäs, gamla ryss-skansen där skansen kronan står idag, Tordenskiolds anfall av Nya Elfsborg sommaren 24-27 Juni 1719, Elfsborgs lösen, Oscar II:s fort, Göteborg under andra världskriget o.s.v.
Bara ett förslag. Jag vet du tycker om att berätta gammal historia

- Thomas Westlund
- Sofia Birgersson
- HCK-medlem
- Registrerades: 09-03-31 10:09
- Kontakt:
- Mick Andersson
- HCK-medlem
- Registrerades: 06-04-15 18:22
- Kontakt:
- Thomas Backelin
- HCK-medlem
- Registrerades: 07-08-31 08:39
- Göran Fredriksson
- HCK Motion Ledare
- Registrerades: 06-04-21 12:14
- Christer Gustafsson
- Webbmaster
- Registrerades: 09-08-30 21:43
- Kontakt:
- Thomas Backelin
- HCK-medlem
Christer Gustavsson skrev:Låter som en intressant runda. Vilket tempo kommer det att bli och ungefärlig längd på rundan?
Hej Christer och alla andra! Har precis pratat med Thomas som beräknar att denna tur är ca 20 km och två timmar lång, innan morgonfikat. Det är en mycket traditionsenlig runda som är en sightseeing på två hjul där vi gör en massa spännande stopp där Thomas berättar om platser och ibland drar han iväg i nästan 10 km fart… Thomas har mycket kunskap om Göteborg så missa inte detta och ta med flickvännen/sambon eller frugan/man för inget vet när nästa runda blir av!
Det är alltså ingen träningsrunda! utan ni som efter fikat vill ha en ordentlig långtur, hinner till Svartedalsrundan som startar från klubblokalen 10:00 /
Så känn er mycket välkomna kl. 06:00 vid klubblokalen önskar/ Thomas W (& Thomas B)
-
- Registrerades: 11-06-05 13:05
Detta låter ju till och med matnyttigt för en "invandrare" som mig!
Frågan är bara om och hur man skall lyckas komma upp så tidigt, få i sig en stadig frukost inför distansrundan och sedan cykla till klubblokalen. En vanlig dag skall det ju mycket till för att ens mina blå skall ha öppnats och sett dagens ljus vid 06:00.
Frågan är bara om och hur man skall lyckas komma upp så tidigt, få i sig en stadig frukost inför distansrundan och sedan cykla till klubblokalen. En vanlig dag skall det ju mycket till för att ens mina blå skall ha öppnats och sett dagens ljus vid 06:00.

// Per
- Thomas Backelin
- HCK-medlem
Per Fredin skrev:Detta låter ju till och med matnyttigt för en "invandrare" som mig!
Där ser du Per vilken bredd vi har i HCK, man kan välja själv vilket som passar en bäst /

- Christer Gustafsson
- Webbmaster
- Registrerades: 09-08-30 21:43
- Kontakt:
Det var helt klart värt att ställa klockan för att komma upp till denna rundan. Thomas W hade mycket goda kunskaper i Göteborgs historia medan Thomas B fyllde på med Göteborgshistorier
Enligt sistnämnde Thomas blev rundan totalt 31km och det var 7? personer som orkat sig upp till denna gryningsrunda.
Jag hade kameran med mig men glömde i vanlig ordning att ta kort...

Enligt sistnämnde Thomas blev rundan totalt 31km och det var 7? personer som orkat sig upp till denna gryningsrunda.
Jag hade kameran med mig men glömde i vanlig ordning att ta kort...
- Jessica Ylvén
- HCK Motion Ledare
- Registrerades: 08-11-03 22:02
- Thomas Backelin
- HCK-medlem
- Eva-Lena Westlund
- HCK Motion Ledare
- Registrerades: 05-03-27 20:55
- Kontakt:
Ja tack Thomas och alla ni andra. Äntligen får man anledning att titta närmare på platser man oftast bara susar förbi.
Frukosten efter är ju bara helt super
Kul om det gick att hinna med en till runda innan sommaren är slut. Kom gärna med tema-förslag eller så kan vi ju köra någon i repris, eller vad säger du Thomas?
Frukosten efter är ju bara helt super