160507 Introrunda
Moderatorer: Motionsgruppen, Gert Larsson, Bjarne Karlsson, Anders Nilsson Rilby
- Motionsgruppen
- Styrelsemedlem
- Registrerades: 07-02-27 21:55
- Kontakt:
160507 Introrunda
Träningsform: Introrunda
Nyfiken på hur det fungerar att cykla i grupp och vill få en lugn och bra introduktion? Då är denna rundan helt perfekt för dig. Vi går igenom grunderna och kör en runda i lugn takt tillsammans och har trevligt!
Hjälm är ett krav för att få följa med, man måste inte ha en värstingcykel, men vi vill att du ska kunna hantera din egen cykel. Tänk på att detta inte är en av våra vanliga träningsrundor utan just en introduktion i hur roligt det kan vara att cykla tillsammans.
Alla är välkomna, du behöver inte vara medlem, det räcker så bra med nyfikenhet!
Lån av racercykel
Om du inte har en racercykel men gärna vill prova på, så har vi cyklar för utlåning till våra rundor från klubblokalen. Dessa är avsedda för ca:150-185 cm långa cyklister och har kombi-trampor så det funkar med vanliga skor och/eller SPD-klossar. Du som vill prova kom en kvart före starten på introrundan så att vi kan ställa in höjden på sadel samt att du hinner bekanta dig med växlar och bromsar. De mindre cyklarna (3st) har Campagnolo som komponenter och de större (2st) har Shimano. Bokning sker genom anmälan i denna tråd. (först till kvarn).
Cykel 1 Mindre - Vera Silva
Cykel 2 Mindre - Anna Mattsson
Cykel 3 Mindre - Walters dotter, Sara
Cykel 4 Större - Sam Hooper
Cykel 5 Större - Marcus Leidefeldt
Läs mer om HCKs Träningspolicy, cykla i grupp och tecken vid klungcykling.
Håll dig uppdaterade och besök tråden för sista-minuten-information innan du ger dig av till startplatsen.
Ledare:
Bjarne, Eive, Emma, Mats
Startplats: Klubblokalen
Klockan: 10:00
Distans: ca 50km
Nyfiken på hur det fungerar att cykla i grupp och vill få en lugn och bra introduktion? Då är denna rundan helt perfekt för dig. Vi går igenom grunderna och kör en runda i lugn takt tillsammans och har trevligt!
Hjälm är ett krav för att få följa med, man måste inte ha en värstingcykel, men vi vill att du ska kunna hantera din egen cykel. Tänk på att detta inte är en av våra vanliga träningsrundor utan just en introduktion i hur roligt det kan vara att cykla tillsammans.
Alla är välkomna, du behöver inte vara medlem, det räcker så bra med nyfikenhet!
Lån av racercykel
Om du inte har en racercykel men gärna vill prova på, så har vi cyklar för utlåning till våra rundor från klubblokalen. Dessa är avsedda för ca:150-185 cm långa cyklister och har kombi-trampor så det funkar med vanliga skor och/eller SPD-klossar. Du som vill prova kom en kvart före starten på introrundan så att vi kan ställa in höjden på sadel samt att du hinner bekanta dig med växlar och bromsar. De mindre cyklarna (3st) har Campagnolo som komponenter och de större (2st) har Shimano. Bokning sker genom anmälan i denna tråd. (först till kvarn).
Cykel 1 Mindre - Vera Silva
Cykel 2 Mindre - Anna Mattsson
Cykel 3 Mindre - Walters dotter, Sara
Cykel 4 Större - Sam Hooper
Cykel 5 Större - Marcus Leidefeldt
Läs mer om HCKs Träningspolicy, cykla i grupp och tecken vid klungcykling.
Håll dig uppdaterade och besök tråden för sista-minuten-information innan du ger dig av till startplatsen.
Ledare:
Bjarne, Eive, Emma, Mats
Startplats: Klubblokalen
Klockan: 10:00
Distans: ca 50km
Dela med dig på Facebook eller Twitter:
-
- Registrerades: 16-04-19 15:13
Re: 160507 Introrunda
Hej,
Jag vill gärna låna en cykel. Jag är nybörjare och är 155 cm lång.
Tack!
Jag vill gärna låna en cykel. Jag är nybörjare och är 155 cm lång.
Tack!
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 05-03-28 20:00
Anna Mattsson vill gärna vara med, Anna vill låne en cykel
Annas kollega Fredrik Söderström kommer oxå
//Anita
Annas kollega Fredrik Söderström kommer oxå
//Anita
-
- Registrerades: 16-04-20 12:23
Jag kommer gärna!
/Maja
/Maja
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-03-14 14:04
Hejsan!
Jag kommer gärna
Mvh Sarah
Jag kommer gärna

Mvh Sarah
Hej! Jag kommer!
//Helena
//Helena
-
- Registrerades: 16-04-20 13:07
Hej!
Jag vill gärna låna en cykel. Jag är nybörjare och är 185 cm lång
Mvh
Sam Hooper
Jag vill gärna låna en cykel. Jag är nybörjare och är 185 cm lång
Mvh
Sam Hooper
-
- Registrerades: 16-05-02 13:01
Hej
Jag vill gärna testa på att cykla i grupp, om det är möjligt lånar jag gärna cykel, är 185cm lång.
Hälsningar
Marcus Leidefeldt
Jag vill gärna testa på att cykla i grupp, om det är möjligt lånar jag gärna cykel, är 185cm lång.
Hälsningar
Marcus Leidefeldt
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-05-03 08:11
Tjenare alla!!
Jag är supertaggad på att lära mig allt om cykling, jag kommer på lördag!!
Jag är supertaggad på att lära mig allt om cykling, jag kommer på lördag!!
-
- Registrerades: 14-03-24 20:07
Jag kommer.
Plus en.
Rain check igen. Vi ses nästa gång hoppas jag, plus en.
Plus en.
Rain check igen. Vi ses nästa gång hoppas jag, plus en.
Senast redigerad av Marcus Rönnemark 16-05-06 08:32, redigerad totalt 1 gång.
-
- Registrerades: 16-05-04 10:54
Jag kommer!
Med vänlig hälsning, Lars
Med vänlig hälsning, Lars
- Marie Post
- HCK-medlem
- Registrerades: 13-01-28 22:37
Dorota Opala vill gärna vara med på introrundan.
-
- Registrerades: 16-05-03 19:00
Jag kommer
/Gabriel
/Gabriel
-
- HCK-medlem
- Registrerades: 16-05-04 21:04
Detta låter kul att pröva på! Jag kommer 

- Walter Gabrijelcic
- HCK-medlem
- Registrerades: 08-10-08 08:51
Jag kommer med min dotter Sara som vill prova på landsväg cykling. Hon är 170 cm lång och jag såg att det fanns en cykel kvar som inte är bokad. Bokar gärna den om det är rätt storlek för henne!
Hälsningar /Walter
Hälsningar /Walter
- Walter Gabrijelcic
- HCK-medlem
- Registrerades: 08-10-08 08:51
Hej! Eftersom jag inte får något svar på min fråga angående bokning av cyklar så bokar jag den mindre som är kvar och utgår från att den är ledig!
Hälsningar / Walter
Hälsningar / Walter
- Bjarne Karlsson
- HCK Motion Ledare
- Registrerades: 07-08-22 21:57
Walter Gabrijelcic skrev:Hej! Eftersom jag inte får något svar på min fråga angående bokning av cyklar så bokar jag den mindre som är kvar och utgår från att den är ledig!
Hälsningar / Walter
Naturligtvis går det bra Walter. Cykeln är bokad.
Du är också välkommen själv. Det brukar vara bra att ha med några cyklister som är vana att köra i grupp.
- Bjarne Karlsson
- HCK Motion Ledare
- Registrerades: 07-08-22 21:57
Hej!
Vill hälsa alla välkomna till morgondagens runda. SMHI lovar fin fint cykelväder. Soligt väder och lätta vindar. Blir nog premiär för att cykla med korta ärmar och utan benvärmare.
Rent praktiskt så går det till så att en eller flera ledare är på plats ca 9.30 för att hjälpa till att ställa in sadlar och pumpa däck och liknande.
Skall man låna cykel av klubben bör man vara på plats ca 9.30.
Cirka 10.00 börjar själva passet och då med teori om hur och varför man cyklar i klunga. Det brukar ta ca 0,5-1 timma beroende på hur stor grupp och hur mycket frågor det blir.
Efter det så sätter vi oss på cyklarna och praktiserar vad vi nyss har lärt oss. Vi brukar cykla i ca 1,5-2 timmar och då är inte fokus på fart eller distans utan bara på säkerhet och att alla skall få känna hur härligt det är att cykla i grupp. Efter cyklingen så samlas vi (åter i klubblokalen) för att fika och prata om dagen en stund. Klubben bjuder på fika. Räkna med att vi är tillbaka i klubblokalen cirka kl.1 (lite marginal med tiderna). Vill man fika länge så är man färdig ca kl.2.
Välkomna
Vill hälsa alla välkomna till morgondagens runda. SMHI lovar fin fint cykelväder. Soligt väder och lätta vindar. Blir nog premiär för att cykla med korta ärmar och utan benvärmare.
Rent praktiskt så går det till så att en eller flera ledare är på plats ca 9.30 för att hjälpa till att ställa in sadlar och pumpa däck och liknande.
Skall man låna cykel av klubben bör man vara på plats ca 9.30.
Cirka 10.00 börjar själva passet och då med teori om hur och varför man cyklar i klunga. Det brukar ta ca 0,5-1 timma beroende på hur stor grupp och hur mycket frågor det blir.
Efter det så sätter vi oss på cyklarna och praktiserar vad vi nyss har lärt oss. Vi brukar cykla i ca 1,5-2 timmar och då är inte fokus på fart eller distans utan bara på säkerhet och att alla skall få känna hur härligt det är att cykla i grupp. Efter cyklingen så samlas vi (åter i klubblokalen) för att fika och prata om dagen en stund. Klubben bjuder på fika. Räkna med att vi är tillbaka i klubblokalen cirka kl.1 (lite marginal med tiderna). Vill man fika länge så är man färdig ca kl.2.
Välkomna
-
- Registrerades: 16-01-22 23:35
Jag tar med en vän som vill låna en cykel. 187 cm lång
Hoppas det funkar?

Hoppas det funkar?