Vi som startar 03:36

Moderatorer: Gert Larsson, Kristina Schultz

Användarvisningsbild
Tomas Andreasson
HCK-medlem
Registrerades: 16-08-26 13:18

Vi som startar 03:36

Inläggav Tomas Andreasson » 16-10-10 16:00

Hej!

Jag gick med i Hisingens CK strax efter sommaren och skall cykla min första Vätternrunda 2017.
Vi är ju 40 st från klubben som har fått starttid 03:36 och eftersom vi kanske har ett och annat att diskutera så tar jag mig friheten (trots min bristande erfarenhet) att skapa den här tråden i forumet.

Jag gissar att vi 40 delar upp oss i några mindre grupper som håller lite olika tempo. Ni som är erfarna får gärna tipsa om hur vi lämpligast gör. Själv har jag varit med på en introrunda och det var fantastiskt så mycket lättare det är att cykla i klunga. Det vore kul att cykla tillsammans med er andra några gånger innan VR2017 så att vi hittar de klubbkompisar som har någorlunda samma tempo. Själv vet jag ännu inte hur fort jag kan tänkas genomföra Vätternrundan men jag har ju inget personligt rekord att slå ännu så jag har inte jättebråttom runt! :)

Jag tänker att vi i denna tråden kan prata om både träningstillfällen, resa, logi och andra praktiska saker.

Ordet är fritt!

/Tomas Andréasson

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Tomas Andreasson
HCK-medlem

Re: Vi som startar 03:36

Inläggav Tomas Andreasson » 16-10-10 16:11

Hej igen!

Jag har precis anmält mig till distansträningen nu på söndag 2016-10-16 (Gullbringa).
Jag cyklar med 23-gruppen.

Det vore kul om några fler från 03:36-gänget dyker upp och cyklar med!

/Tomas

Christoffer Karlsson
HCK-medlem
Registrerades: 16-06-30 20:36

Inläggav Christoffer Karlsson » 16-10-10 19:51

Bra initiativ!

Ska cykla min andra Vätternrunda (första för klubben). Siktar på sub 10 eller möjligen sub 9.30.

Hur tänker övriga?

Hoppas jag kan dyka upp på söndag.

Mvh
Christoffer

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem
Registrerades: 15-04-01 13:51

Inläggav ErikPettersson » 16-10-11 08:31

Det kommer att komma upp SUB-grupper under VR2017-tråden, där de olika SUB-grupperna själva kan planera sin träning mm.
Bild

Användarvisningsbild
Tomas Andreasson
HCK-medlem

Inläggav Tomas Andreasson » 16-10-11 22:45

Och det är ju toppenbra, Erik!
Men syftet med denna tråden är att jag (och säkert fler med mig) ännu inte vet vilken subgrupp som är rimlig att vara med i. Det vi vet är att vi är 40 st HCK:are som fått starttid 03:36.

För min egen del behöver jag först komma ut och träna med er andra och få kloka råd av de av er som har cyklat mycket för att sedan kunna sätta upp ett vettigt tidsmål.

Så min förhoppning med den här tråden är att den skall vara en hjälp för alla oss som startar 03:36 att dela upp oss i subgrupper.

Eller tänker jag fel?

Fråga till de erfarna: Hur många är lämpligt att vara i en klunga som cyklar VR?

/Tomas

Användarvisningsbild
ErikPettersson
HCK-medlem
Registrerades: 15-04-01 13:51

Inläggav ErikPettersson » 16-10-12 00:00

Tomas Andreasson skrev:Och det är ju toppenbra, Erik!
Men syftet med denna tråden är att jag (och säkert fler med mig) ännu inte vet vilken subgrupp som är rimlig att vara med i. Det vi vet är att vi är 40 st HCK:are som fått starttid 03:36.

För min egen del behöver jag först komma ut och träna med er andra och få kloka råd av de av er som har cyklat mycket för att sedan kunna sätta upp ett vettigt tidsmål.

Så min förhoppning med den här tråden är att den skall vara en hjälp för alla oss som startar 03:36 att dela upp oss i subgrupper.

Eller tänker jag fel?

Fråga till de erfarna: Hur många är lämpligt att vara i en klunga som cyklar VR?

/Tomas

Hej Tomas

Nu skriver jag som enbart medlem. Men att hänga med på klubbens träningsrundor på veckorna och distanspass på söndagarna, ger en bra känsla över vad man har för kapacitet. Sen kan man som du säger fråga andra om tips och råd.
Bild

Användarvisningsbild
Tomas Andreasson
HCK-medlem

Inläggav Tomas Andreasson » 16-10-16 01:07

Attans!

Jag har dragit på mig en rejäl förkylning och måste tyvärr avstå distansrundan till Gullbringa.
Väldigt trist. Jag är rejält cykelsugen!

Hoppas få träffa några av er 03:36:are vid ett senare tillfälle istället.

/Tomas

Återgå till "Vätternrundan 2017"