Info om anmälan till VR2015 (förbokade grupper)

Moderatorer: Gert Larsson, Kristina Schultz

Kristina Schultz
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-18 14:30
Ort: Utvandrat från Skåne :D nu Gamla Masthugget, Göteborg

Info om anmälan till VR2015 (förbokade grupper)

Inläggav Kristina Schultz » 14-07-29 10:27

Hisingens CK har anmält intresse för 150 förbokade platser med start runt 4-tiden. Det finns alltså finns alltså inga förbokade HCK-platser till snabbgrupperna som kommer att starta runt lunchtid.

I nuläget vet vi inte hur många platser vi får och hur dessa kommer att placeras ut på olika startgrupper. Ambitionen är att få starttiderna så samlade som möjligt men som alla vet är starttiderna runt 4 väldigt populära. Vi har blivit lovade att få besked på vilka starttider vi fått i början av september och då kommer information att läggas ut, i denna tråden och på andra lämpliga ställen, med datum och tid för anmälan. Vi siktar på att anmälan till de förbokade platserna kommer att öppnas under september men det är avhängigt av att vi då har fått info från Vätternrundan.

De startplatser HCK får tilldelat kommer att fördelas såsom vi gjort tidigare år. Alltså genom att anmäla sig på forumet under kategorin "Anmälan till VR2015 (förbokade grupper)" där först till kvarn gäller och sedan med hjälp av en kod anmäla sig och betala på VR:s hemsida.

Platserna kommer att vara fördelade innan tiden för föranmälan för de icke förbokade platserna går ut. När platserna är fördelade kommer det att finnas tid kvar på den vanliga intresseanmälan så vill ni ha en förbokad plats behöver ni inte göra någon anmälan på VR:s sida innan ni vet om ni får någon av HCK:s platser. De förbokade platserna kostar 1750:- Du behöver inte förboka en HCK startplats för att få köra med en HCK subgrupp men får då fixa starttiden själv.

Du måste vara medlem i Hisingens CK 2014 (medlemsavgiften för 2014 skall vara betald innan anmälan till VR2015)

Alltså det är endast anmälan i denna tråd som ligger till grund för fördelningen av HCK:s förbokade platser. Intresseanmälan till olika subgrupper påverkar alltså INTE anmälan till de förbokade platserna.
Kristina (till naturen rabiat :twisted: men mest glad :mrgreen: ändå)

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Kristina Schultz
HCK-medlem

Re: Info om anmälan till VR2015 (förbokade grupper)

Inläggav Kristina Schultz » 14-09-17 18:58

Anmälan till HCK:s förbokade grupper 2015 släpps (tråden öppnas för medlemmar) kl 19:00 på måndagden 22 september på forumet under Forumindex‹ HCK Motion, träning och lopp ‹ Vätternrundan 2015 ‹ Anmälan till VR2015 (förbokade grupper) i tråden "Här anmäler du dig till HCK:s förbokade grupper".

Hck har fått 140 startplatser fördelade med 70 platser kl 01:36 och 70 platser kl 01:38. Dessa startplatser kommer att fördelas såsom vi gjort tidigare år. Alltså genom att anmäla sig på forumet (medlemsavgiften för 2014 skall vara betald) där platserna fördelas i den ordning som ni anmäler er med namn och önskad starttid i tråden för att sedan med hjälp av en kod anmäla sig och betala på VR:s hemsida.

Starttiderna var inte vad vi hade efterfrågat men eftersom vi inte var med tillräckligt tidigt så var det dessa som fanns kvar. I dagsläget är vi osäkra på hur många platser som kommer att efterfrågas och om vi kommer att behöva använda båda startgrupperna. Den generella regeln är att de som planerar att cykla snabbare startar i den tidigare startgruppen medan de som planerar att cykla något långsammare startar i startgruppen 2 minuter senare. Vid anmälan anger ni vilken startgrupp ni önskar starta i anger ni inte någon önskad starttid (eller en starttid vi inte har #-o ) kommer ni att bli utplacerad i en av grupperna. Om det blir under 70 anmälda kommer det dock bara att bli en grupp.

Anmälan skall vara gjord innan den 9/10 och platserna kommer att vara fördelade innan tiden för föranmälan för de icke förbokade platserna går ut. När platserna är fördelade kommer det att finnas tid kvar på den vanliga intresseanmälan så vill ni ha en förbokad plats behöver ni inte göra någon anmälan på VR:s sida innan ni vet om ni får någon av HCK:s platser. Däremot kommer de förbokade platserna att behöva betalas innan de icke förbokade fördelas så det funkar inte att avvakta och se om det går att få en bättre starttid i det lotteriet.
.

johan.hansen.2
HCK-medlem
Registrerades: 14-04-30 08:14

Inläggav johan.hansen.2 » 14-09-22 14:31

Hej
Jag antar att fixandet med resa, boende och Subgrupp löser sig allt eftersom. Jag har anmält mig till Sub 10 på den tråden, men jag vet inte om skall jag välja kl 01:36 eller kl 01:38.

Behöver en guidning för detta.

Med vänlig hälsning
Johan Hansén

Användarvisningsbild
Gert Larsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 11-03-29 06:28

Inläggav Gert Larsson » 14-09-22 15:26

johan.hansen.2 skrev:Hej
Jag antar att fixandet med resa, boende och Subgrupp löser sig allt eftersom. Jag har anmält mig till Sub 10 på den tråden, men jag vet inte om skall jag välja kl 01:36 eller kl 01:38.

Behöver en guidning för detta.

Med vänlig hälsning
Johan Hansén

Som du kan läsa ovan är den generella"regeln" att de som siktar på en snabbare tid startar tidigast.

//Gert Larsson

Kristina Schultz
HCK-medlem

Inläggav Kristina Schultz » 14-09-22 18:22

Vad snabbare innebär återstår att se när vi vet hur snabba de som anmäler sig är... men om jag skall gissa så gissar jag att om vi blir mer än 70 kommer gränsen att hamna någonstans runt 11 timmar. När juni närmare sig kan det bli så att vi flyttar någon subgrupp (t.ex kanske sub 11) två minuter fram eller tillbaka för att försöka få någon typ av jämn fördelning och då kommer den gruppen att bli informerad om det. Det där löser sig men om du planerar för en tid under 10 tycker jag att du skall anmäla dig till den tidigare tiden.

Robert Aspen
HCK-medlem
Registrerades: 14-04-17 13:36

Inläggav Robert Aspen » 14-10-07 19:11

Hej

Jag bekräftar att jag vill cykla med i 9.30-gruppen.

Med vänlig hälsning, Robert

Linda Seigner
HCK-medlem
Registrerades: 14-08-14 20:59

Inläggav Linda Seigner » 15-04-17 16:37

Jag har köpt Jan Bengtssons plats i sub 11 men är osäker på om jag ska köra 11 eller 10, har ni som skall cykla i dessa subgrupper gemensamma träningar? Hade gärna hakat på dessa tillfällen i så fall :) Åker ni upp och bor tillsammans, finns det platser kvar?

Kristina Schultz
HCK-medlem

Inläggav Kristina Schultz » 15-04-27 18:22

Ber om ursäkt för sent svar. Såg inte detta förrän nu.
HCK har varken gemensamt boende eller resa upp men det finns med antagligen folk som grupperar ihop sig i olika konstellationer. Om du inte redan har gjort det så är det bara att anmäla intresse i den gruppen du vill cykla med.

Gruppen som helhet har sedan ansvar och förhoppningsvis intresse av att samordna sig så mycket de känner att de har behov av. Tanken är att gruppen träffas och bestämmer vad som skall gälla för just deras grupp angående träning, ambition och strategier. Där kan du säkerligen också få tips om både boende och resa.

Användarvisningsbild
Gert Larsson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 11-03-29 06:28

Inläggav Gert Larsson » 15-05-01 18:14

Från 9.30 gruppens premiärrunda ca 70km.
Efter ett kort möte cyklade Jessica, Hans, Stefan, Anders W, Anders F, Lars, Per, Sonny, Janne, Toni, Robert, och jag. På mötet deltog Tomas och Jonas G också men av olika skäl avstod de.
I huvudsak tog vi oss fram i belgisk kedja men även tvåpar vi måste tjöta lite också.
Rundan gick kanonbra, alla nöjda lät det som.

//Gert

Återgå till "Starttider/startgrupper"