Vätternrundan 2013 SUB8 och SUB9 snabbgrupper

Information om anmälan till VR 2013 (priser, status, platsbyten)

Moderator: Vätternrundan Admin

Anders Hedström
HCK Motion Ledare
Registrerades: 09-09-21 21:16

Re: Vätternrundan 2013 SUB8 och SUB9 snabbgrupper

Inläggav Anders Hedström » 12-09-09 09:03

Jag kommer till mötet.
De e inte lätt att va envis- men de hjälper!

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Registrerades: 04-05-18 18:56
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 12-09-09 09:30

Nu finns det trådar för dem som redan innan mötet (och vinterträningen) vill anmäla intresse för att köra i sub 8 eller sub 9.
Vinnare och bestämmare av mållinje av de flesta spurterna under fri fart till Snipen!
the Oltre movie

Användarvisningsbild
Roger Byvald
HCK-medlem
Registrerades: 08-08-14 17:57

Inläggav Roger Byvald » 12-09-09 09:40

Ola Sundberg skrev:Nu finns det trådar för dem som redan innan mötet (och vinterträningen) vill anmäla intresse för att köra i sub 8 eller sub 9.

Dom är låsta.
Byvald

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 12-09-09 09:48

Roger Byvald skrev:
Ola Sundberg skrev:Nu finns det trådar för dem som redan innan mötet (och vinterträningen) vill anmäla intresse för att köra i sub 8 eller sub 9.

Dom är låsta.

Ännu bättre! Då finns de i alla fall för att titta på.
Vinnare och bestämmare av mållinje av de flesta spurterna under fri fart till Snipen!
the Oltre movie

Lars Pennman
HCK-medlem
Registrerades: 07-05-07 22:34

Inläggav Lars Pennman » 12-09-09 16:34

Tjenare,

jag kommer på mötet imorgon, måndag

/Lars

Användarvisningsbild
Niklas Ivarsberg
HCK-medlem
Registrerades: 09-09-08 06:00

Inläggav Niklas Ivarsberg » 12-09-09 16:58

Ola Sundberg skrev:
Roger Byvald skrev:

Dom är låsta.

Ännu bättre! Då finns de i alla fall för att titta på.

Nu kan ni både titta, läsa, anmäla er och skriva i trådarna för SUB8 och SUB9. :mrgreen: =D> :lol: \:D/
:hck: Grabben som bor i en för gammal kropp \:D/

Magnus Lindh
HCK-medlem
Registrerades: 11-01-10 15:09

Inläggav Magnus Lindh » 12-09-10 12:55

Sjuk, missar mötet ikväll.
Magnus Lindh
HCK medlem

Anders Sandberg
Registrerades: 12-09-07 07:58

Inläggav Anders Sandberg » 12-09-10 15:45

Jag kommer på mötet ikväll.

/Anders

Peter Olofsson
HCK-medlem
Registrerades: 10-09-10 09:44

Inläggav Peter Olofsson » 12-09-10 16:09

Har varit en allt för storoptimist när det gäller att hinna komma på mötet i kväll. Så får läsa vad ni bestämmer här på forumet och kommande möte/träningar. Peter

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 12-09-11 13:20

Minnesanteckningar från mötet 120910

Tack alla som kom till mötet! Det var bättre uppslutning än förra året (även om det var både sub 8 och sub 9 i år). Mötet startade med en presentation av de som var där (namn, erfarenhet, ambitioner) och mellan tummen och pekfingret verkade de flesta ha sub 8-ambitioner.

Förra årets VR
Vi pratade lite om årets VR och både vad som funkat bra och mindre bra. Mindre bra för sub 8 hade varit att många som skrivit upp sig och anmält sig inte dök upp på rundan eller hörde av sig alls. Ett annat problem hade varit den dåliga uppslutningen vid träningarna.

Träning
För att klara av nästa års VR på en snabb tid måste man träna i vinter. För de som inte enbart vill köra spinning kommer vi att köra söndagsrundor på vintercyklar (dvs. tunga cyklar med breda däck och skärmar). Rundorna kommer igång i början av november och är gemensamma för sub 8 och 9 (och andra intresserade). Rundorna kommer att läggas ut på forumet. Vardagsträningarna gör man på egen hand (alltså inte i HCK's regi). Det är fritt fram att lägga upp egna pass under Övrig träning.

Under våren (strax efter lägret i Laholm) kommer vi att ha träningar på torsdagar (fartträning, Belgisk kedja) och en del lördagar (distansträning). Dessa kommer senare på forumet. Dessutom rekommenderar vi att man kör med Raceträningarna på tisdagar och även distanspass på söndagar (kanske inte alla träningar alla veckor).

Uppdelning av startplatserna mellan sub 8 och sub 9?
Vi diskuterade detta och kom fram till att inte dela upp dessa i nuläget. När våren kommer ser vi hur många som är intresserade av varje sub-ambition och tar ett beslut då. Detsamma gäller de som inte har fått en startplats i gruppen ännu. Rådet är att köra på med era sub-ambitioner så försöker vi ordna startplats senare. Det viktigaste just nu är att vi fyller de 40 platser vi har fått i startgruppen till att börja med. Ungefär vid tiden för Laholmslägret nästa år är det nog däremot dags att känna efter vilka ambitioner man har med VR.

Om man vill byta eller sälja sin plats följer man de regler som finns för klubbens VR-platser i övrigt.

Regler för sub 8/sub 9
Följande regler gäller för att få köra med någon av sub 8/9-grupperna. Vi tvingar ingen att byta startgrupp om man inte kan/vill följa dessa men vi kommer inte att tillåta den som inte gör det att köra med i någon av snabbgrupperna under VR (OBS! här skiljer vi på att vara anmäld i startgrupp 9.50 och att köra i sub 8 eller sub 9) .

Jag vet vad som krävs av mig och sköter min grundträning under vintern.
• Jag håller mig uppdaterad på forumet (dvs. jag vet vad som hnder och svarar på frågor om det krävs)
• Jag är med på så många sub-träningar som möjligt (antagligen på torsdagar/lördagar under våren/försommaren)
• Jag är med på minst två av genrepskörningarna varav en näst sista/sista helgen innan VR.
• Jag följder det kaptenerna säger när vi kör och har ingen egen agenda.

//Ola (som också är ansvarig för sub 8-satsningen)

PS! För att vi inte som förra året ska ha för många sub 8/9-trådar behåller vi denna (och de två "officiella" sub 8- och sub 9-trådarna) tills vidare. När det sedan närmar sig säsong startar jag nya trådar (PM-a gärna om tips på trådar men låt mig starta dem). Detta är inte för att jag ska vara envåldshärskare utan för att om möjligt undvika förvirring.

PS! Glöm inte klubbmästerskapet, om ni inte vill köra kan ni ju alltid hjälpa till.
Senast redigerad av Ola Sundberg 12-09-11 22:02, redigerad totalt 3 gånger.
the Oltre movie

Användarvisningsbild
Magnus Arlebrink
HCK-medlem
Registrerades: 12-06-25 10:32

Inläggav Magnus Arlebrink » 12-09-11 13:36

Vad avhandlades på mötet?
/Magnuf

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 12-09-11 14:18

Magnus Arlebrink skrev:Vad avhandlades på mötet?
/Magnuf

Det står i inlägget ovan. Är det något speciellt du undrar över som är otydligt?

//Ola
the Oltre movie

Användarvisningsbild
Magnus Arlebrink
HCK-medlem
Registrerades: 12-06-25 10:32

Inläggav Magnus Arlebrink » 12-09-11 18:50

Inlägget fanns inte när jag postade frågan?
Verkar solklart. Hoppas vi blir hyfsat antal till Sub8 gruppen. Skulle bli tufft att köra på tex bara 7-8 man, om ingen är dunderstark och kan dra typ 15 mil själv. :) Lycka till alla med vinterträningen.
/Magnuf :D

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 12-09-11 19:31

Magnus Arlebrink skrev:Inlägget fanns inte när jag postade frågan?
Verkar solklart. Hoppas vi blir hyfsat antal till Sub8 gruppen. Skulle bli tufft att köra på tex bara 7-8 man, om ingen är dunderstark och kan dra typ 15 mil själv. :) Lycka till alla med vinterträningen.
/Magnuf :D

Okej. Vi måste ha postat i stort sett samtidigt.... :D
the Oltre movie

Urban Peters
Registrerades: 05-11-14 08:22

Inläggav Urban Peters » 12-09-12 15:51

Kunde tyvärr inte komma på mötet pga jobb. Får väl istället presentera mig här: Fyller 39 nu i oktober, bor i Landvetter tillsammans med sambo (Theresia) och våra två barn (Elias och Ludvig). Jobbar skift på räddningstjänsten inne i Göteborg. Har cyklat två år i rad med sub8 gruppen och hoppas att vi för en gångs skull kan få gynnsamma väderförhållanden hela vägen nästa år. Gör min 20:e runda nästa år, siktar på ett träningsläger nere på Mallorca i april.
Det som har fungerat bra de här två åren är framförallt diciplinen i kedjan, lugnt och fint uppför och tryckt på när det har varit lätt cyklat. Det har inte varit någon panik i klungan trots att vi legat efter i tidsschemat nere i Jönköping. De tillfällen då det har fungerat mindre bra är när vi vid ett tillfälle skulle låta andra stå för dragjobbet, samt när vi inte har den själdiciplinen att känna när man är trött och kliva ur kedjan och äta upp sig, för att senare kunna hjälpa till igen. Ligger man kvar när man går på rött blir följdeffekterna en ryckig kedja. Tycker också att vi kan förbättra oss i depån när vi fyller våra flaskor, cyklarna behöver inte vara med framme vid kranen.
Ser fram emot en grym VR 2013!
Urban :wink:

Användarvisningsbild
Erik Jedvik
HCK-medlem
Registrerades: 09-08-13 17:07

Inläggav Erik Jedvik » 12-09-12 17:47

Urban Peters skrev:Kunde tyvärr inte komma på mötet pga jobb. Får väl istället presentera mig här: Fyller 39 nu i oktober, bor i Landvetter tillsammans med sambo (Theresia) och våra två barn (Elias och Ludvig). Jobbar skift på räddningstjänsten inne i Göteborg. Har cyklat två år i rad med sub8 gruppen och hoppas att vi för en gångs skull kan få gynnsamma väderförhållanden hela vägen nästa år. Gör min 20:e runda nästa år, siktar på ett träningsläger nere på Mallorca i april.
Det som har fungerat bra de här två åren är framförallt diciplinen i kedjan, lugnt och fint uppför och tryckt på när det har varit lätt cyklat. Det har inte varit någon panik i klungan trots att vi legat efter i tidsschemat nere i Jönköping. De tillfällen då det har fungerat mindre bra är när vi vid ett tillfälle skulle låta andra stå för dragjobbet, samt när vi inte har den själdiciplinen att känna när man är trött och kliva ur kedjan och äta upp sig, för att senare kunna hjälpa till igen. Ligger man kvar när man går på rött blir följdeffekterna en ryckig kedja. Tycker också att vi kan förbättra oss i depån när vi fyller våra flaskor, cyklarna behöver inte vara med framme vid kranen.
Ser fram emot en grym VR 2013!
Urban :wink:

Håller med om din analys Urban. Jag sa på mötet att jag vill att vi nästa år kör helt och hållet själva utan inblandning av andra klubbar (som förvisso är välkomna att åka direkt bakom oss om dom vill). Vi talade om vikten att vara så väl tränade att vi klarar oss utan hjälp från andra klubbar. Vi påtalade också att det inte får finnas några "egna agendor", att ingen kör ifrån kaptenerna utan vid t.ex. depåstopp så stannar vi alla tills dess att klartecken getts från kaptenerna så att vi håller ihop HCK-klungan och att ingen ska behöva känna sig stressad i depån.

//Erik
Vincit Qui Patitur

Användarvisningsbild
Andreas Bengtsson
HCK-medlem
Registrerades: 11-09-05 13:57

Inläggav Andreas Bengtsson » 12-09-19 10:19

Hej,

Är intresserad av att köra SUB 9 VR 2013, räcker detta inlägg eller behöver jag göra en mer formell anmälan?

/Andreas
Trying to age with dignity!

Användarvisningsbild
Ola Sundberg
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Ola Sundberg » 12-09-19 11:44

Andreas Bengtsson skrev:Hej,

Är intresserad av att köra SUB 9 VR 2013, räcker detta inlägg eller behöver jag göra en mer formell anmälan?

/Andreas

Hej! Skriv ett inlägg i sub 9-tråden. Det gör dock inte att du får en plats i morgonstartgruppen. Du får om du inte har det ställa dig i kö med ett PM till Vätternrundan Admin.

Ola
the Oltre movie

Thomas Sjögren
Registrerades: 12-05-09 19:56

Inläggav Thomas Sjögren » 12-09-22 07:57

jag skulle vilja anmäla mej till SUB 9 gruppen (vätterrundan 2013).
Är det för sent?
Hur gör man?
Har inte tidigare kört med Hck.
Är inte medlem i HCK ännu, med vill gärna gå med
önskar svar
//

Thomas

Användarvisningsbild
Vätternrundan Admin
HCK-medlem
Registrerades: 11-08-12 20:21
Kontakt:

Inläggav Vätternrundan Admin » 12-09-24 11:20

Thomas Sjögren skrev:jag skulle vilja anmäla mej till SUB 9 gruppen (vätterrundan 2013).
Är det för sent?
Hur gör man?
Har inte tidigare kört med Hck.
Är inte medlem i HCK ännu, med vill gärna gå med
önskar svar
//

Thomas

Du får anmäla dig till mig (Vätternrundan Admin), men i nuläget så är denna startgruppen full.
Startplats kan jag alltid ordna i en av våra tidiga startgrupper, men skall du köra med just denna grupp får du ha is i magen och vänta till April månad då medlemmarna av en eller flera anledningar börja sälja sina startplatser.

/ Niklas
Cykla med HCK du mé, det är gôrskôj vetla du.

Användarvisningsbild
Andreas Bengtsson
HCK-medlem

Inläggav Andreas Bengtsson » 13-05-01 19:58

Hej,

Jag körde med SUB10 förra året men är sugen på SUB9 i år, finns det plats??

Mvh,

Andreas

Användarvisningsbild
Andreas Bengtsson
HCK-medlem

Inläggav Andreas Bengtsson » 13-05-01 20:00

Hehe, här går det undan :-) Jag gör som du rådde, tack för info!

Mvh,

Andreas

Ola Sundberg skrev:
Andreas Bengtsson skrev:Hej,

/Andreas

Hej! Skriv ett inlägg i sub 9-tråden. Det gör dock inte att du får en plats i morgonstartgruppen. Du får om du inte har det ställa dig i kö med ett PM till Vätternrundan Admin.

Ola

Användarvisningsbild
Andreas Bengtsson
HCK-medlem

Inläggav Andreas Bengtsson » 13-05-01 20:02

Jag får det här meddelandet:

Information

Du har inte behörighet att visa denna kategori.

Jag betalade medlemsavgiften igår för 2013 (slarvig, jag vet...) kan det ha med det att göra?

/Andreas

Johannes Stripple
Registrerades: 13-06-17 13:41

Inläggav Johannes Stripple » 13-06-17 14:12

Hej på er HCK
Starkt och snyggt kört på VR i sub8 gruppen! Jag körde med Lunedi och skulle bara tacka för er fina körning. Ni hann i fatt vår lilla klunga efter Bankeryd någonstans (var det väl?). Efter några slarviga tokrusande förningar så kom vi bättre in i det och från en bit innan Fagerhultsdepån och in till mål så flöt det på rätt fint. Ni körde jämt och fint, sänkte farten och plockade upp folk från svansen när det började bli för få som cirkulerade. Snyggt gjort! Och väldigt kul att cykla med er! Jag vet att jag missade säga "sist" vid något/några tillfällen när orken började tryta, så jag ber om ursäkt för det! Jag vet hur mycket man hatar att behöva rycka ifatt när man är trött.

Allt gott, Johannes (CK Lunedi).

Användarvisningsbild
Daniel Svensson
HCK-medlem
Registrerades: 12-04-30 19:15

Inläggav Daniel Svensson » 13-06-18 21:38

Hej Johannes! Får tacka själv för din medverkan och övriga i CK Lunedi. Vet inte om jag hann tacka alla efter målgång om inte får du gärna hälsa! Ni var en frisk fläkt från skåne!

//Daniel
Danne "Fläng" Svensson

Återgå till "Vätternrundan 2013 - Öppet Forum"