Nya sträckningen

Moderator: Hisingen Runt

Magnus

Nya sträckningen

Inläggav Magnus » 11-05-17 17:26

Tack HCKför årets upplaga av HR!

Lite synpunkter:

-Lite halvdåligt skyltat. Hellre en skylt för mycket än tvärtom.
-Längden - hur lång var egentligen 150 km banan? Jag saknade dessvärre cykeldator och är därför lite nyfiken. Vore det inte bättre om man faktiskt angav den riktiga längden på bansträckningen istället för att vidhålla den planerade sträckan som måttangivelse istället för den verkliga?

- Hål i gatan. Det fanns för många. Vore bra om disskussion med trafikkontoret ledde till att de allvarligaste åtgärdades. Drömmen är en helt nyasfalterad sträckning, men den drömmen lär aldrig bli sann,,,,:-)

-Sträckningen med mest trafik och rödljus var inte riktigt kul för snabba klungkörande cyklister,,,,kändes lite avmätt att stanna för rött ljus...kanske satsa på en elitmotionsklass eller startgrupp med MC-föråkare och avstängda korsningar när förstaklungan passerar? Nationaldagsloppet lyckas ju väl med detta. Något att anamma?

-Vätan - kan inte ni lastas för. Men, spåren på exortgatan i höjd med Dagab var livsfarliga när det ösregnade...Jag vet inte exakt vad ni skulle gjort när det vräkte ner som värst, men en nödplan för att hantera dessa spår vid skyfall skulle behövts. ( Jag körde själv ner i ett av dessa förrädiska såphala spår)

- Jag håller med tidigare inlägg om att det kändes lite magstarkt att betala 10 spänn för en kopp kaffe....Det skulle ni förhandlat med i priset för maten. Dessutom var salladsburkarna lite väl snålt tilltagna...

-Info om exakt var omklädning och mat fanns skulle ha bifogats i infoutskick inför loppet, likaså en tydlig vägbeskrivning till parkeringen och en inritad plan för hur det var tänkt att bilarna skulle vara uppställda.[/b]

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Återgå till "Hisingen Runt 2011 öppet forum"