Garmin Edge ?10

Allt mellan himmel och jord. Cykelrelaterat och inte...
Användarvisningsbild
Peo Emgård
HCK Motion Ledare
Registrerades: 12-08-30 14:49

Garmin Edge ?10

Inläggav Peo Emgård » 14-05-02 19:58

Hej på er. Som ledare är det ju bra om man hittar vägen och behöver således en gps som kan hjälpa till med detta.
Jag vet ju flera som har Garmin Edge 810 och är nöjda men tycker att det är alldeles för mycket pengar för mig. Så - är det någon som har en Edge 510, har provat att ladda in rundan i den och se om man kan använda den (utan karta) för fullgod navigering?

Stort tack!
Peo
Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat som du alltid har fått.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Re: Garmin Edge ?10

Inläggav Björn Larsen » 14-05-03 09:13

Vilken runda är det du pratar om Peo? Många har lagt ut kartor du kan ladda ner och hittar du inte den du behöver går du bara ut på GPSIEs>>> , Garmin connect, openstreetmaps och liknande. Finns väldigt många idag. Du behöver koppla datorn till internet och usb-sladden till din garmin. Det står i manualen ;=)

Användarvisningsbild
Peo Emgård
HCK Motion Ledare
Registrerades: 12-08-30 14:49

Inläggav Peo Emgård » 14-05-03 21:56

Björn Larsen skrev:Vilken runda är det du pratar om Peo? Många har lagt ut kartor du kan ladda ner och hittar du inte den du behöver går du bara ut på GPSIEs>>> , Garmin connect, openstreetmaps och liknande. Finns väldigt många idag. Du behöver koppla datorn till internet och usb-sladden till din garmin. Det står i manualen ;=)

Jo, det är jag med på. Men jag har ingen Garmin än - och därför undrar jag om någon har testat Edge 510 - om den fungerar att navigera rundorna efter...
Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat som du alltid har fått.

Användarvisningsbild
Christer Gustafsson
Webbmaster
Registrerades: 09-08-30 21:43
Kontakt:

Inläggav Christer Gustafsson » 14-05-04 16:55

Annars finns ju äldre modellen också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=743435
Kartor laddar man ner från open street map.

Även 500-serien får man upp pilar för navigering även om det inte finns någon visuell karta.
/Christer :hck: :arrow:
:bike: Att inte cykla är att gå för långt!
Svänger gärna höger!

Funbeat | Facebook | Twitter | Blogg | Strava | flickr | Youtube

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Inläggav Björn Larsen » 14-05-05 18:17

Peo Emgård skrev:
Björn Larsen skrev:Vilken runda är det du pratar om Peo? Många har lagt ut kartor du kan ladda ner och hittar du inte den du behöver går du bara ut på GPSIEs>>> , Garmin connect, openstreetmaps och liknande. Finns väldigt många idag. Du behöver koppla datorn till internet och usb-sladden till din garmin. Det står i manualen ;=)

Jo, det är jag med på. Men jag har ingen Garmin än - och därför undrar jag om någon har testat Edge 510 - om den fungerar att navigera rundorna efter...

Det är lite "karta" i den men skall du ha något "riktigt skall du använda 810:an. Du har en liknande modell fast lite äldre som heter 800. Nackdelen med den är att när solen lyser ser du ingen display. Fördelen kan vara att den är mycket billigare idag. Sedan har du ju även ett par andra modeller av Garmin som går att använda. En annan sak jag använt som gps är en samsung galaxy. Jag har satt upp den på styret med hjälp av en hållare. Fördelen med den är ju att du även kan använda den som telefon. Jag såg många danskar som använde sin samsung eller iphone som gps på styret.

Återgå till "Övrigt"