DAGSETAPP 16 juli

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

DAGSETAPP 16 juli

Inläggav Christian Behre » 11-07-13 18:46

Hej PBP:are!

På PBP-sidan tickar det ner: 38 dagar kvar! Nog kommer vi att tänka PBP alla desa dagar!

Jag vill härmed inbjuda till en DAGSETAPP-träning inför PBP. Jag skall ju starta kl 05.00 och planerar att köra ca 20 tim innan första nattvilan. Ni andra kan ju se det som andra dagens etapp.

Kanske lite sent annonserat, men jag planerar att köra nu på lördag 16 juni med start kl 05.00 från Preem, Järnbrott/Frölunda, där de södra rundorna startar. Verkar ju bli en del regn kommande vecka. Vi får nog lite över oss även på lördag, men vi är ju inga solskenscyklister?

Tänkte mig 45 mil, med möjlighet att lägga till 2-5 mil om tid och ork finnes på slutet. För egen del är tanken att hålla 25 km/tim, inkl. raster, så länge som möjligt. Körsnitt ca 27-28 km/tim. Det rör sig då om 15 min paus/10 mil. Jag vill dessutom känna att jag har krafter kvar. Är det några som nappar på förslaget, men vill köra i annan fart, så kan vi bilda flera grupper.

Beroende på vilka som är intresserade, kan vi välja rutt. Om t.ex. Jan-Erik, Trollhättan och Per-Åke, Ulricehamn är intresserade att haka på, så kan vi ju ses i Vårgårda under förmiddagen och köra 20-25 mil tillsammans och sedan "var och en hem till sitt".

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Återgå till "Träning/Träningsråd"