Flèche Nordique 2008!

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Användarvisningsbild
Mogens Bove
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-16 22:45

Flèche Nordique 2008!

Inläggav Mogens Bove » 07-12-10 22:49

:arrow: Hej!
Snart dax att börja tänka på 2008 års aktiviteter. För mig är "Pilen" mot Skövde ännu viktigare än Vättern. Jag antar att vi är flera som har en chans att ta 5000km märket i år. Vill ni ha mig med i en 3-5 manna grupp mot Skövde den 10-11 Maj så hör av er. Ni som avverkat både 1000 Km i Örebro och PBP måste väl vara lite sugna på ännu en medalj inom räckhåll. BeGe? Lasse Hidfors? Andra? Hör av er så skall vi bilda en välsmörjd grupp och hitta en smart och hemlig väg mot Billingen. Personligen är jag inte ute efter att försöka vinna evenemanget men exempelvis 400 km på 24 t bör vi väl kunna klara av? / Mogens

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

BeGe Olsson
Registrerades: 04-01-10 12:10

Inläggav BeGe Olsson » 07-12-11 00:48

Start: "Du bestämmer", Pingstafton, 10 maj, kl 10.00
Målgång: Billingehus, Pingstdagen, 11 maj, kl 10.00

Naturligtvis skall vi köra detta!
Det kommer mer information och informationsmöten om detta lopp i början av nästa år
1. Informationsträff om Flèche Nordique 2008
2. Skapa lag och planera rutter
3. Samordningar av transporter

BeGe

Lasse Hidfors
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-23 00:22

Inläggav Lasse Hidfors » 07-12-11 00:58

Ingen tvekan, jag hänger på. Det skall bli kul. 5000 km medaljen vore godis. Bara jag får vara frisk. Blev sjuk förra gången och det sved i skinnet. Kan kappt stå ut med att vänta på nästa PBP. Tränar så mycket jag hinner med. Det känns som det går bättre och bättre. Ett SBS vore nog inte fel det heller. Lever gott på upplevelserna från PBP.
MVH Lasse H.

Användarvisningsbild
Thomas Westlund
Registrerades: 04-01-04 00:24

Inläggav Thomas Westlund » 07-12-11 09:26

Jag åker gärna min tredje Flèche Nordique.

Marie Inkinen
Registrerades: 05-06-08 20:51

Inläggav Marie Inkinen » 07-12-11 14:27

Hej!
Jag är jätteintresserad av att åka Flechen med HCK.
5000 medaljen hägrar för mig. Har bara flechen o ca. 50 mil kvar. Det ska nog fixas om alla mina skador läker.
Fick ju en fraktur i knät på PBP som krånglar än- Och inte nog med det, Halkan slog till en tidig morgon för 3 veckor sen och jag och min cykel rasade handlöst i backen i ganska god fart. Tror inte det är sant men en ny fraktur i axeln denna gång. Sjukskriven året ut.
Men nu har jag haft min beskärda del av otur. Så jag ser fram emot våren med mycket cyklande. Ha det bra alla / Marie
:lol:

Användarvisningsbild
Mogens Bove
HCK-medlem

Inläggav Mogens Bove » 07-12-12 22:40

Fast många cyklister går i ide så här dax är det roligt att se att "randonörderna" är lättväckta. Och vilket trevligt gäng vi kunde bli.
Själv cyklar jag inte så mycket nu då jag skall träna rullskidor inför öppet spår (grupptryck från arbetskompisar, skidor på fötterna känns ju bara dumt när cykeln är uppfunnen).
Ja detta med skador är ett gissel. Själv har jag fortfarande ett högerben som är mera svullet än vänster fast det nu gått 6 månader. Men vi cyklister är ju rätt envisa.
Det skall bli skoj med Flèchen som jag aldrig åkt. Men du Lasse vad är SBS?

Lasse Hidfors
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-23 00:22

Inläggav Lasse Hidfors » 07-12-12 22:46

Hej Mogens!

SBS= Super Brevet Scandinavia 2009 1200 km.
Hoppas du också blir sugen.
Marie, hoppas du kryar på dig. Skador är inget roligt.
Vi skall väl köra Vänern runt också, eller? Ett Randonneurgäng vore väl kul. Det var väldigt trevligt i år. Be-Ge som ledare och glädjespridare vore trevligt.
MVH Lasse H.

Marie Inkinen
Registrerades: 05-06-08 20:51

Inläggav Marie Inkinen » 07-12-13 12:05

Lasse,! Klart vi ska köra Vänern Runt detta nya cykelår också. Jag är med på det.
Och SBS har jag också i mina tankar, och det vore väldans skoj om vi blev många. Tror inte det var så många sist det kördes.
Mogens, Vad kul med ÖS. Jag kör Tjejvasan o Vasaloppet i år. Vilken dag o vilket startnummer har du?
Jag står i backen efter Mångsbodarna kontrollen och hejar. Behöver du nån hjälp då så finns vi där (Vi är skidklubben Broby från K-Holm).
Och du Det är skoj att åka skidor!! Hälsningar Marie

Användarvisningsbild
Mogens Bove
HCK-medlem

Inläggav Mogens Bove » 07-12-14 16:33

Ja Lasse - nu förstår jag - SBS vore förståss roligt för "en gammal dansk".
Och Marie jag åker ÖS på söndagen 24 februari nr 2692. Nåja riktiga skidor på snö kan i nedförsbackar utan svängar kännas trevligt men rullskidor :evil: hjulen är ju för små, saknar växlar,sadel, styre och fram för allt bromsar.

Michael Åhman
Registrerades: 08-03-04 17:48
Kontakt:

Inläggav Michael Åhman » 08-03-05 02:30

Hej, vi är ett gäng från östra kanten av landet (Stockholm/Norrtälje) som tänker köra "Pilen". Men vi hittar ju inte så bra i Västergötland :D så jag tänkte ta möjligheten att få tips:
Alltså vilken är den vackraste/trevligaste vägen mellan Vänersborg och målet i Skövde? /mvh Michael Å
"Pain is temporary, quitting lasts forever"

Användarvisningsbild
Mogens Bove
HCK-medlem

Inläggav Mogens Bove » 08-03-08 15:28

Hejsan!
Roligt att det kommer flera mot Skövde. Jag har inte svarat då jag faktiskt inte vet vad jag skall föreslå. jag kan inte vägarna särskilt bra och vi har inte själv börjat tänka på detta än. Det blir ju alldeles för kort väg "fågelvägen" mellan Vbg och Skövde. Ett förslag har jag om ni vill starta från era hemtrakter: Leta upp rutten för loppet "Stockholm Göteborg nonStop" som gick från Södermälarstrand via vill jag minnas Katrineholm möjligen Vingåker sedan väster om Roxen vid Linköping och sedan via Jönköping (egentligen Taberg) och följ då från Jönköping Vätternrundan upp till Hjo och sedan mot Skövde. Men varje grupp får ju hitta på sin egen hemliga tur. Hur det än blir så ses vi förhoppningsvis på Billingen!

Michael Åhman
Registrerades: 08-03-04 17:48
Kontakt:

Inläggav Michael Åhman » 08-03-12 01:49

Hej igen (Mogens och alla andra)!
Nja, sträckan Vänersborg - Skövde är bara avslutningen på vår redan bestämda sträcka (och den blir INTE från Stockholms-hållet) :-)

Jag fick fina tips från BeGe och vi har nu fastställt vår bana, inklusive fikastoppen.

Tack i alla fall!
"Pain is temporary, quitting lasts forever"

Återgå till "Flèche Nordique"