Flèche Nordique 2016

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Flèche Nordique 2016

Inläggav Daniel Ridings » 16-02-18 13:21

Jag har inte hört någon prata om detta. Jag har fått en förfrågan och det satte igång funderingar hos mig. Är det någon annan som funderar?

Daniel

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Re: Flèche Nordique 2016 reglerna

Inläggav Daniel Ridings » 16-02-19 09:09

Ta detta med en nypa salt. Jag skriver lika mycket för att bli rättad, som att informera.

Reglerna:

1) Minst 360km och 24timmar. Det kan vara längre, men det ska alltid sluta på 24 timmar.
2) Man SKA dokumentera var man är efter 22 timmar och det SKA vara minst 25km från målet.
3) Gemensamt mål för alla, Biliingehus i Skövde
4) Man ska vara minst 3 som genomför och max 5 som startar.
5) Banan ska godkännas i förväg. En vecka före start, får man ett kort av organisatören.

På den franska webbsidan kan man läsa:

For a Flèche Vélocio to be certified by the ACP, and any awards to be earned, it is required that:
- At least three team members have ridden the same distance and arrive at the finish together.
- At least 25 km have been ridden between the 22nd hour and the 24th hour of the ride.
- The team captain or a delegate be present at the Easter meeting, on Sunday between 08:00 and 10:00 a.m., and submit the completed brevet cards to the ACP delegates.

In case the entire team does not arrive at the finish, only the team members present at the arrival will be homologated, and in no case their teammates who did not finish or who finished separately of the team.
The homologated mileage will be the distance covered in 24 hours, provided it is within 80 and 120% of the announced mileage.

I Frankrike måste man anmäla sig minst 6 veckor i förväg. Jag vet inte vad som gäller i Sverige.

På den franska webbsidan står det mycket om Påsk, vi har dispens till Pingst istället.

"The dates of the Flèche should be at Easter. For regions that have a lot of snow at this time, the event can be postponed until the end of May."

Här är länken till den relevanta sidan i Paris: Rules of National Fleches

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

Re: Flèche Nordique 2016

Inläggav Åke Haraldsson » 16-02-22 18:21

Jag vill slå ett slag för detta evenemang. Alla som fullföljde PBP i somras har chansen att köra ihop till 5000 medaljen eller 10000 medaljen.

För 5000 varianten krävs att man inom en fyraårs period från första loppet kör en full serie (200, 300, 400, 600 och 1000 km) en PBP och en Fleche, man fyller sedan på med brevetlopp så att man kommer upp i 5000 km.

För 10 000 medaljen skall man inom en sexårs period ha kört två fulla serier, en PBP, ytterligare en 1200 BRM, en Fleche, en Super randonneé och Brevetlopp så att man kommer upp till 10000 km.

Man får diplom och en medalj och båda är numrerade.

Snacka ihop er med några likasinnade och bilda lag, bestäm er för en lagom distans, rita en bana och kör.

Som komplement till Daniels regler.

Man får inte ha något planerat stopp längre än 2 timmar.
Man får inte köra samma sträcka åt samma håll mer än en gång. Det är alltså tillåtet att köra från A-B och sedan tillbaka till A men inte köra runt på en bana.

Åke

Magnus Lindström
HCK-medlem
Registrerades: 09-06-01 22:49

Inläggav Magnus Lindström » 16-04-19 11:39

Hej

Sent ute, men det kanske finns någon spontan? Det ser ut som att vi är kort om folk och behöver fler för att kunna starta i detta evenemang. Någon som är sugen på att köra 360-400 km på 24 timmar? Jag föredrar lite fortare och fler pauser, men är anpassningsbar efter teamet.

MVH
Magnus

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 16-05-02 12:31

Det var det värsta vad svalt intresset är för randonneurcykling hos oss. Synd.

Jag har hittat ett trevligt gäng från Stockholm som jag åker med. För mig är det ett riktigt lyckad sammansättning.

Daniel

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

Inläggav Åke Haraldsson » 16-05-10 11:20

Intresset är svalt men inte helt iskallt, Jag, Martin B och Per S skall också ta oss till Skövde. Förhoppningsvis ses vi där Daniel.

Åke

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 16-05-17 07:59

Jag åkte under Randonneur Stockholms flagga. Sällskapet passade mig perfekt. Vädret lämnade ett och annat själsligt spår.

Nu räcker det. Nu ska det vara 20 grader, solsken (även kl 2 på natten), vindstilla och plastcykel.

Men det har jag sagt förr. Allt detta karaktärdanande pekar på att jag är en opålitlig karaktär.

Vi fick trofé för 4:e plats bland herrar (har inte kollat, men det var kanske inte 5 herrlag). 430 km, 230 km i direktmotvind och regn och 2 grader, på hemvägen.

Daniel

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 16-05-17 08:01

Ska inte vi lägga ned vår avdelning på hemsidan? Den är stendöd. Vi får hålla oss till forumet.

På hemsidan står mycket om processen inför Flèche Nordique 2014, men ingenting om att Flèche går (gick) i år också.

Daniel

Återgå till "Flèche Nordique"