Transport till och från SBS

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

Transport till och från SBS

Inläggav Åke Haraldsson » 09-07-28 22:19

Hej.
7:e augusti närmar sig och det börjar bli dags att planera resan dit och hem, lite sent kanske men sån är jag.
Hur tänker ni andra göra, vilken färja skall ni ta till Fredrikshamn? Skall ni ligga kvar i Kristiansand till tisdag eller åka hemåt redan på måndag eftermiddag?
Tacksam om någon svarar så att jag slipper åka ensam.

Åke

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Re: Transport till och från SBS

Inläggav Daniel Ridings » 13-07-22 09:49

Så här fyra år efteråt ...

Jag cyklade "Tour of Dalsland" med Uddevalla CK (Christer, Mogens och Mikael (Holger)) i lördags. Dagen efter hade de ett planeringsmöte och kom fram till detta:

--- citat ---
På vårt lilla möte i kväll bestämde vi följande:

Stena Gtbg/Fredrikshamn avgång 15 augusti kl 16 (person och cykel)
FjordLine Krstiansand/Hirtshals avgång 20 augusti kl 8:30 (person+cykel)
Fredrikshavn/Göteborg 20 augusti kl 20:15 Cyklar de ca 5 milen Hirtshals/Fredrikshavn mellan 10.45 och 20.15
--- slut-citat ---

Jag har bokat samma tider som de har gjort. Tanken är att ha med sig en ryggsäck och cykla från Hirtshals till Fredrikshavn på hemvägen. Tiden är väl tilltagen, men man är kanske lite sliten också. Kommer man fram för tidigt i Fredrikshavn, så är det bara att ta en öl eller två någonstans.

Daniel
---
Motionslopp är för dem som vill låtsas att de tävlar, brevetlopp är för dem som vill låtsas att de inte gör det.

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 13-07-22 16:06

Den första tiden, kl 16 den 15/8 var inte så lyckat. De har en genomgång av cyklarna och delar ut nummerlappar kl. 18 och då är man inte framme i tid.

BeGe kollar upp några saker och undersöker möjligheten för en gruppbokning lite tidigare på dagen.

Daniel
---
Motionslopp är för dem som vill låtsas att de tävlar, brevetlopp är för dem som vill låtsas att de inte gör det.

Bror Nilsson
HCK-medlem
Registrerades: 05-05-24 23:43

Inläggav Bror Nilsson » 13-07-22 20:03

Hej Daniel.
Tänkte bara tipsa om att det går att ta tåget också om man inte har lust att sätta sig på
cykeln den dagen... :)
Så gjorde jag när jag cyklade 2005. Stationen ligger väldigt nära färjeterminalen.
Och det går tåg ca varje 30:e minut.
God tur!

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 13-07-23 08:34

Tack Bror! Jag kände till tåget och för säkerhets skull har jag bokat en "flex" biljetter tillbaka från Fredrikshavn till Göteborg. Tar man tåget kan man hinna med den tidigare färjan.

Men det finns några andra som tänker cykla och jag håller dem gärna sällskap. Vi får se. Jag har märkt att när man har kommit ur "cykelmodus" på dessa långa distanser, är det svårt att sätta sig på cykeln igen på några dagar. Men vi har så gott om tid vi kan nog till och med gå med cykelskor på :-)
---

Återgå till "SuperBrevet Scandinavia"