BRM 400 Uddevalla

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

BRM 400 Uddevalla

Inläggav Daniel Ridings » 16-06-05 15:22

CK Distansgänget upp i Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg har verkligen tagit fram några pärlor.

Vänersborgs 400 är helt makalös. Den måste upplevas.

Igår körde jag Uddevallas 400. Christer Haglund har lagt ned ett underbart arbete med en runda från Uddevalla ut till Hjo, via Vara, Skara, Skövde oh sedan tillbaka via Falköping, Vårgårda, Lilla Edet och Ljungskile. Vill ni se den perfekta vägen att ta sig in till Uddevalla söderifrån, kolla in slutet.

Något som satte sig starkt i minnet var en liten "puckel" mellan Tidaholm och Falköping:

Gerumsberget

Det är mycket möjligt att vi cyklade över intilliggande Varvsberget (ja, det var nog detta. Man kan se en väg som går över.)

Jag hörde ett annat namn, "Ömmexxxxx" som inte inte kommer ihåg nu.

Vi satte att pustade ut utanför kontrollen (ICA) i Falköping och en man ropade ut "Kan ni Västgötlands berg?"

Ett, kunde vi, helt klart.

Christer hade planerat en bana som prickade in alla småvägar nästan hela vägen. Fin bana och fint sällskap (Ulrika, Lotta, Christer, Freddie och jag). Vi höll ihop hela vägen. Det såg mörkt ut för Lotta på väg in till Skövde. Växelhandtaget för bakväxeln gick sönder och hon fick växelspaken lös i handen.

Vi lyckades ställa in kedjan på nästminsta klingan bak (förmodligen 12 eller 13) och hon körde runt hela vägen med två växlar, stora och lilla skivan fram. Trots den jobbiga motvinden ända ut till Hjo, knappt 20-mil, fortsatte hon att ta föringar hela tiden, och höll samma fart som den hon tog över efter.

Freddie Carlson, som började med brevetcykling först i år, körde sin första 40-milare utan att blinka.

Får se om jag kan få in en Bild

Strava

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Återgå till "Övriga Audax/Randonneurlopp"