LEL : London-Edinburgh-London 2017

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

LEL : London-Edinburgh-London 2017

Inläggav Daniel Ridings » 17-03-14 11:07

Årets mål är att köra LEL. Jag fick plats. Lite längre och backigare än PBP. Vi får se hur detta ska gå. Vintern har inte varit en höjdare, men jag försöker komma tillbaka.

Planen, rent formellt, är att köra:

* 200km 13/3 Uddevalla Brudfjället
* 300km 1/4 Trollhättan Den Djurlika VG rundan
* 200km 8/4 Mölndal Femton Sjöar Rundan
* 400km 29/4 Trollhättan Västergötlands Rundan
* 600km 20/5 Malmö Västkust
* 600km 10/6 Göteborg Out and Back (upp till rondellen i Charlottenberg och tillbaka)

Så ser det ut nu ... det lutar åt att jag kör Södertäljes 100-milare också. Olle och Daniel Lim har tagit fram det som ett förslag. Vi tre kommer att bo på samma hotell i London och vi försöker få samma starttid. Vi har sagt att vi kör i den takten som känns bäst, men vi kan testa en 100-milare tillsammans för att se hur det skulle kunna gå. Det är alltid roligare med sällskap.

Mellan 9/4 och 23/4 är jag på Mallorca. Det är därför jag vill köra en 40-milare så snart jag kan efteråt. Jag hoppas att ett par veckor i bergen gör något gott. Jag kör en exra 20-milare innan jag åker för att hjälpa upp den kassa formen så att jag kan ha lite glädje av Mallorca.

LEL startar 30/7 så juli är en underhållsmånad. Det var lite svårt att pyssla ihop kalendern i år.

I och med att jag kör 60-milaren från Malmö, har jag gjort min Sverige Super Randonneur, dvs, en hel serie med olika landskap för varje start.

Först tog jag för givet att jag skulle använda samma cykel som jag hade under PBP, pansarbilen Surly. Igår tog jag ut en cykel jag använde hela 2013, en Wilier Izoard. Jag fick stänkskärmar på (halvvägs i alla fall) och det är mitt huvudkrav på en cykel. Jag testar den ett par gånger. Vem vet. Det kanske bli en plastcykel i år iallafall.

Jag vet att det finns minst två till från Göteborg som ska köra.

Daniel

Edit: som det ser ut nu kan 1/4 200 från Mölndal ersättas av lite jobbpendling (fram och tillbaka till Odense) under veckan istället. Nu handlar det om att komma i form, inte att samla gula kort.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Inläggav Åke Haraldsson » 17-03-16 15:47

Lycka till Daniel, det skall bli kul att följa dig under loppet, internetcykling.

Åke

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Inläggav Daniel Ridings » 17-03-17 20:14

Tack Åke. Vi får se. Jag har inte tränat mycket över vintern. Den sista tiden har jag tagit en 3-mila lunchrunda och på helgerna några timmar runtom. Jag har stora förhoppningar på Mallorcaträningen :-)

Vid den här tiden förtjänar du hur mycket tid som helst på soffan. Då har du gjort ditt. Ska vara kul att följa dig över USA. Lycka till på RAAM och allt inför det.

Daniel

Återgå till "Övriga Audax/Randonneurlopp"