Dax för 30 , 7:e Maj !

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Uffe Lindgren
HCK-medlem
Registrerades: 10-06-13 20:27
Kontakt:

Dax för 30 , 7:e Maj !

Inläggav Uffe Lindgren » 11-04-17 21:28

Nå´n som hänger me maj ? ( säger man så i Götlaborg ? ) ...ber om ursäkt annars ... :)
/ UffeBike

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Peter Ranefjärd
Registrerades: 08-12-11 08:58

Re: Dax för 30 , 7:e Maj !

Inläggav Peter Ranefjärd » 11-04-18 13:38

Uffe Lindgren skrev:Nå´n som hänger me maj ? ( säger man så i Götlaborg ? ) ...ber om ursäkt annars ... :)
/ UffeBike
Hej Uffe, Peter Ranefjärd här. Jag tänkte köra då, men även nu på söndag 300 km. Kanske du vill hänga på då med? 8)

Uffe Lindgren
HCK-medlem
Registrerades: 10-06-13 20:27
Kontakt:

Heja Peter !

Inläggav Uffe Lindgren » 11-04-18 21:07

Tackar för frågan , väntar gärna till den 7:e. Hur tar du dej till PBP ?
ses !
/ Uffe;Bike

Användarvisningsbild
Peter Ranefjärd

PBP

Inläggav Peter Ranefjärd » 11-04-18 23:11

Hej Uffe

Jag tänkte köra bil ner till Paris. Sedan skulle antagligen min fru möta upp vid målgång. Vi skall då ta några dar i Paris. Finns plats i bilen ner om du vill. Kanske hem vägen också, då det med min fru inte är helt säkert. MVH Peter 8)

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Tarzan med allergisk astma

Inläggav Christian Behre » 11-04-20 11:57

Så är PBP-förberedelserna igång igen! Beslutet är taget och då finns ingen återvändo. Har ju viss rutin på detta, med tre tidigare PBP-färder, så jag vet vad som krävs. Hade tänkt att prata lite om det igår på mötet, men det bidde ju inte en tumme...

Efter mitt första PBP 1987 har jag alltid sagt att jag inte åker dit igen utan 1000 mil i benen. Nu förhindrade snö och is en vettig utecykling fram till mitten av mars, så jag har hittills bara ~200 mil. Hur jag skall hinna 800 mil på 4 mån är för mig en gåta! Särskilt som jag dumt nog också har New York maraton inplanerad i nov, så jag måste springa något pass i veckan också.

Med första värmen kommer också lövsprickning och min allergi med astma verkar förvärras med åren. Halsont hindrade träning i lördags och igår gick jag i däck av tungandning och generell utmattning. Tog dock hjälp av min livmedicus (Själv är bästa dräng!) och kände en påtaglig förbättring redan på dagens morgonrunda. I backen upp från Hällesåker mot Benareby gick dock Tarzan i väggen med mjölksyra sprutande ur porerna!

Nåväl, 30-milaren på sön. Min plan är ett körsnitt på 28-29 km/tim och korta pauser. Totaltid 12-13 tim. Astman kan förändra till 14-15 tim...
Förslag:
Trollhättan - stämpla och kanske köpa med något att tugga på.
Sollebrunn/Vårgårda - liknande vid behov.
Fristad - bara stämpla för att gå direkt på backarna!
Sandared - korv och mos*
Alingsås - brukar också vara dags för kalorier.

*Sandared eller Bollebygd motsvarar ju Villaines-la-Juhel rätt bra i avstånd.

Vi ses på söndag!

Användarvisningsbild
Peter Ranefjärd

Inläggav Peter Ranefjärd » 11-04-20 12:46

Hej Christian

Jag hänger gärnampå så länge det går. Vill också ta korta stopp. Skall ju bli kanon väder, så jag ser verkligen fram emot den här turen. Vi ses... // Peter 8)

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 11-04-20 22:33

Blev lite fel i hastigheten ovan. Hade varit rätt bra att ha kört 200 mil på fem veckor. 100-120 mil har det kanske blivit.
CB

Återgå till "HCK:s brevetlopp"