Ett omväxlande liv som randonneur

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Användarvisningsbild
Mogens Bove
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-16 22:45

Ett omväxlande liv som randonneur

Inläggav Mogens Bove » 10-05-30 21:45

Körde 40 milaren till Tenhult och vaggryd med Christer Appelgren igår. En lärorik tur. Vi villade bort oss i Borås. Hade siktad in os på vägnumret mot Gällstad men leddes av en ny väg som var fyrafilig men utan minsta plats mellan bilar och autoräcke. Använde massor med tid att fråga ut finsktalande Boråsare om rätta vägen och hittade en ny som också var fel. Till sist kom vi rätt. Jag som tidigare kört Göteborg Stockholm på bara ett par växlar (klassiskt fel att byta utrustning kvällen innan). Nyligen var jag på cykelläger på High Chaparall och tror ni inte SRAM bakväxelhandtaget gick totalt sönder så jag fick fixera bakväxeln i ett mellanläge och köra på två växlar. Därför fick jag igår ta reservcykeln som tydleigen var dåligt skött eftersom bakväxelvajren gick av i handtaget i Gällstad efter 30 mil. Band fast den igen i mellanläge och hade igen två växlar fram. Fick ta alla backar stående. Vi använde återigen en tid att studera nattlivet i Borås (då vi inte kunde hitta vägen mot Bollebygd) Vi stämplade på Backa kl 05 efter 22 timmars cykeläventyr. Ingen imponerande tid - men en lärorik tur.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Thomas Westlund
Registrerades: 04-01-04 00:24

Inläggav Thomas Westlund » 10-05-31 07:31

Cykling i sann randoneur anda, inte ge upp, fixa problemen själv.
It´s never to late to try

Användarvisningsbild
Uli Kappes
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-02-17 23:25

Inläggav Uli Kappes » 10-05-31 17:52

Det är lätt att cykla bort sig i Borås. Julklappen är väl given - en GPS :wink:
Rettenbachferner 2.803, Passo dello Stelvio 2.758, Col du Galibier 2.645, Timmelsjoch 2.509, Umbrailpass 2.505, Grossglockner 2.504, Passo della Novena 2.478, Col du Gd St Bernard 2.473, Furkapass 2.436, Col de Granon 2.413, Flüelapass 2.383.

Användarvisningsbild
Håkan Lundmark
Registrerades: 04-03-22 23:49

Inläggav Håkan Lundmark » 10-05-31 21:59

Är man lite knäpp om man tycker att det låter som om ni hade det väldigt trevligt Mogens eller ](*,)
Jag hoppas jag är frisk och kry när jag blir pensionär då ska jag minnsann också ut och cykla sådär roligt :lol:

Återgå till "HCK:s brevetlopp"