BRM 200 km lördagen 2017-04-22

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

BRM 200 km lördagen 2017-04-22

Inläggav Åke Haraldsson » 17-03-05 11:27

Tid: Lördag 2017-04-22
Plats: Circle K Mölndal, Fässbergsmotet
Start: 07:00
Betalning: senast 06.45, gärna med Swish. 150:- med medalj, 100:- utan.
Swish: 0709-857511 (Åke Haraldsson)
Maxtid: 13,5 timmar

Bana: Brevet 200 S - Bana
Noter:Brevet 200 S - Noter
Kontrolltider: Brevet 200 S - Kontrolltider

Twitter:
Instagram:

Anmälningsinformation

Ni kan anmäla er här: Anmälan till brevetlopp 2017

Ni kan se alla föranmälningar här: Föranmälda

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Martin Bergström
HCK-medlem
Registrerades: 13-03-18 20:24

Re: BRM 200 km lördagen 2017-04-22

Inläggav Martin Bergström » 17-04-18 17:08

Jag kör på lördag och ansvarar även för starten.
Kom i god tid så hinner vi med det administrativa och lite trevligt snack innan vi rullar iväg kl 0700.
Jag kan starkt rekomendera lördagens lopp. Det är en fantastiskt fin bana, lätt cykling ner till Varberg, sen in i Halands böljande landskap med en snäll avslutning från Gällinge och hem.
Vädret ser också ut att bli kanon!
Vi har plats för fler på startlinjen- välkomna!

Kaj Jensen
HCK-medlem
Registrerades: 15-05-28 21:46

Inläggav Kaj Jensen » 17-04-18 21:07

Det blir nog en toppendag :)

Martin Bergström
HCK-medlem

Inläggav Martin Bergström » 17-04-21 14:12

Snart dax att smita från jobbet och börja plocka ihop grejerna till imorgon!
Lägesrapport.

Vädret: Ser ut att bli fint, sol, 5-10 grader varmt, rejäl medvind ner till Varberg
Humöret: På topp, ska bli härligt att komma iväg och få träffa flera lika sinnade!
Cykeln: Känna på de fleste skruvarna, behöver några dras åt? Olja kedjan? Kolla däcken- pumpa!
Reservprylar: 2 slangar, däckavtagare, pump, multiverktyg, "nöd prylarna"
Mat: Ingenstans att handla mellan Varberg och Horred, ca 70 km, jag tar nog med lite mackor i ryggfickorna,
Kläder: Långärmad tröja, vindjacka, benvärmare, mössa, hanskar
Navigation: Gå igenom kartan på datorn, lägga in på GPSen, ladda batteriet på GPSen
Startavgift: Swish till Åke
Admin: Penna, betalkort i plastpåse

detta var nog det mesta..........som jag kom på nu...vi ses om en liten stund :D

Martin Bergström
HCK-medlem

Inläggav Martin Bergström » 17-04-23 08:49

Rapport från en genomblåst Randonneur
Innan jag blev Randonneur var jag seglare. En viktig huvudregel. Segla mot vinden först, då kommer du altid hem i medvinden. Detta gäller för all "muskeldriven" fritidsverksamhet.....men igår....då ville vädret något annat.
Ner till Varberg, 10-15 m/s i ryggen (=ca 35-50 km/tim), lätt som en plätt, men sen. !20 km med sidvind/ rakt i näsan. Stundtals körde jag på lilla klingan och fick växla ner för att komma framåt! Nåväl, ett bra träningspass, som känns i kroppen idag.
Vi var bara fyra som kom tiks start, ni andra kanske har koll på vinden!
Ganska snart bestämde jag mig för att hålla min takt och Kaj, Anna-Lena och Magnus bildade en egen grupp.
De första 82 km ner till Varberg var som sagt lätta och snabba. Stopp på Circle K för stämpling, mat och fylla på flaskorna. Fortfarande kallt i luften, så vindjacka och mössa, vantar kvar på.
Bansträckningen när vi kommer ut ur Varberg har väldigt många svängar och är väldigt fin, nu kryddat med att ibland nästan åka av vägen när sidvinden slog till. En punka gjorde att jag fick ett extra stopp.
Det är böljande och vackert i det inre av Halland, andra stopp i Källsjö, 117 km. Växlande molnighet, varmt på bänken i lä när jag åt o drack. Fortsatt kyligt i vinden så alla kläder på!
Härifrån är det i stort sett rakt norrut, dax att bita ihop för ett långt pass med rejäl motvind. På något sätt betas km efter km av och strax syns bebyggelsen i Horred, 146 km. Stopp på ICA som vanligt.
Sista etappen, över Gällinge och rakt hem! PÅ rakstäckorna kring Fjärås funderade jag på hur jag skulle komma hem. Nu satte motvinden i ordentligt (det var upp emot 20 m/s i vindbyarna på em i Göteborg). Nåväl, tramptag efter tramptag, snart var jag åter på Cirkle K i Fässberg. Det blev en fin men ovanligt jobbig 200 km.
Snart dax för 300 km.

Anna-Lena, Kaj o Magnus,
Hur gick det för er?

Kaj Jensen
HCK-medlem
Registrerades: 15-05-28 21:46

Inläggav Kaj Jensen » 17-04-24 15:55

Jodå. Vi kom också fram. Vi hängde ihop nästan fram till Horred. Vinden var tuff och med en stor kroppshydda som min så blev det riktigt tungt. Jag fick ordentligt med kramper och tyckte att det var bättre om jag tog det lite lugnare. Så jag rullade på ensam fram till Horred där vi mötes på nytt vid ICA. Jag fick ändå en ganska behaglig resa hem och kunde ta det i mitt eget tempo. Men den motvinden vill jag inte ha igen.

Men ändå en bra cykelerfarenhet som jag inte vill vara utan.

Anna-Lena Kilborn Arvérus
HCK-medlem
Registrerades: 14-08-05 19:56

Inläggav Anna-Lena Kilborn Arvérus » 17-04-26 20:38

Jo, sträckan ner till Varberg var väldigt behaglig. Synd att jag inte förstod hur behaglig, för då hade jag njutit extra mycket. I Varberg satt Magnus, Kaj och jag i solen utomhus på McDonalds och åt en lite för tidig lunch, men vi skulle inte få tillfälle att äta något ordentligt förrän i Horred så det fick bli så. Väldigt skönt och oblåsigt. I Källsjö kunde jag inte motstå mjölken från lokala mejeriet och drack nästan en liter själv. Väldigt god! Finurligt med klisterlapparna också, som Christian ordnat. Sparade en del tid. Här hade Kaj tyvärr börjat känna av sina kramper i benen och det började bli motigt. Vi skildes åt en stund efter att vi lämnat Källsjö och Magnus och jag stretade vidare på egen hand. Skönt att höra att du kom i mål och att kramperna inte blev för svåra, Kaj!

Jag brukar inte kolla väderleksrapporter innan, så den motvinden som sedan följde kom som en överraskning. Vidrig är ordet. Höll verkligen på att blåsa av vägen på riktigt av kastvindarna, på vägarna förbi Fjärås. Bilarna såg hur ostadiga vi var och tog stora omvägar runt oss. När vi började närma oss Anneberg gick växelvajern av för Magnus. Han lyckades inte fixa det och fick cykla med 3 växlar sista milen. Tungt. Så sant som det är sagt Martin, det var ett bra träningspass i lördags :D

Återgå till "Brevetlopp"