BRM 600 km Norr lördagen 2015-06-27

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

BRM 600 km Norr lördagen 2015-06-27

Inläggav Åke Haraldsson » 15-02-19 22:13

Tid: Lördagen 2015-06-27
Plats: STATOIL, Backadal
Start: 07:00
Betalning av startavgift (150kr med medalj eller 100kr utan) senast 06.45, gärna med Swish
Swish 0709-857511 (Åke Haraldsson)
Maxtid: 40 timmar
Bana 600 N första halvan RideWithGPS
Bana 600 N andra halvan RideWithGPS
Noter 600 N noter
Kontrolltider (600km)
Twitter #brmgbg samma för Instagram

Anmälningsinformation

Ni kan anmäla er här: Anmälan till brevetlopp 2015

Ni kan se alla föranmälda här: Föranmälda till brevetlopp 2015

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Re: BRM 600 km Norr lördagen 2015-06-27

Inläggav Daniel Ridings » 15-06-15 22:08

Yoohoo ... Jonas

Nu går det sista brevetlopp som HCK arrangerar för säsongen. Det handlar om en fin väg upp genom Dalsland och Värmland till Charlottenberg och sedan hem igen. Allt talar för att det blir vackert och fint (sannolikheten talar för det. Det kan inte vara lika jävligt som förra gången).

Noterna är på plats, sommaren är här. Njut!

Daniel

Användarvisningsbild
Jonas Birgersson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-06-09 17:43

Inläggav Jonas Birgersson » 15-06-16 09:19

Med kniven mot strupen...

Siktar mot att köra denna härliga 600 km. Har kört den 2010 och 2011 och har bara positiva upplevelser så ser fram emot att köra den igen och bli en superrandonneur och kvalificerad till PBP.

Någon mer som tänker köra?

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 15-06-16 09:39

Uffe har anmält sig, Jonas.

Gör gärna det själv via länken i första inlägget. Då finns det ett säkert kort till dig.

Jag tror faktiskt det blir perfekt. De kommer att regna den närmaste tiden, har jag hört, men då hinner det bli fint för er.

Jag har besök från Kanada, så jag ger mig nog inte ut på detta, om inte han bestämmer sig för att göra en liten turisttur själv vid just den tiden.

Kolla med Åke och Martin om hotell i Årjäng. Vi andra bodde på vandrarhemmet i Gustavsfors. Det var sådär, men det visade sig att de hade ett speciellt problem just den helgen (ingen värme) så i vanligt fall kan det vara ett alternativ också.

Daniel

Användarvisningsbild
Jonas Birgersson
HCK Motion Ledare
Registrerades: 06-06-09 17:43

Inläggav Jonas Birgersson » 15-06-17 14:04

Tack Daniel, har bott på hotellet i Årjäng tidigare och det är på gränsen till för lyxigt för att vara brevetlopp. Beror lite på vädret hur jag gör, ljusa härliga nätter nu...

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 15-06-18 11:06

I Gustavsfors finns det ett vindskydd byggt då järnvägen genom orten hade sin glans dagar. Där har jag sovit för några år sedan. Det är kanske mer lagom komfort för dig, Jonas? Det ligger på vänster sida, när man är på hemväg, 20-30 m från vägen. Sov gott!

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 15-06-25 08:02

Hej ni sju som har anmält er,

Av de som sköter detta i bakgrunden, är många borta på andra äventyr eller arbete. Åke och Christian är på väg till Norge för att köra Joutenheimen Super Randonnée, 600+ km och över 10.000 höjdmeter. Jag tror, men jag är inte säker, att min SPOT tracker har följt med. Jag skriver en rad om jag ser att den börjar skicka ut signaler om att de rör sig. Risken finns att den mest tekniskt kunnig (man måste trycka på två knappar) inte är med och att den aldrig startas upp :-)

Ni som kör 60-milaren har en fin helg framför er. Ni lämnar regnet här på västkusten och få en resa utan besvär med vinden.

Det är lite ont om kort, så anmäl er om ni tänker komma så att jag ta fram rätt antal.

Jag vill också veta är hur många det är som vill ha en utskrift av noterna. Det är jag som kommer att skicka iväg er och andra gånger när jag har gjort det, har jag kommit hem eller slängt en bunt med utskrifter som ingen ville ha. Så jag vill gärna kunna räkna ut hur många utskrifter jag behöver ta med mig.

Hör av er här i tråden eller skicka en SMS till mig senast på fredageftermiddag: 0707-291253

Skicka gärna SMS till mig om ni betalar via Swish så att jag vet. Swish går till Åke och han har annat att tänka på än att meddela mig vem som har betalat.

Välkomna!

Daniel

Martin Bergström
HCK-medlem
Registrerades: 13-03-18 20:24

Inläggav Martin Bergström » 15-06-25 14:34

Då är jag anmäld, denna 600N får ersätta Jotunheimen SR som jag missar på grund av jobb strul!
Det skall bli kul, senaste 600N var ju "lite kylig" (=svinkallt) så jag hoppas att det blir lite skönare denna gång.
Jag försökte instruera Christian om hur Spot:en fungerar, får se om jag lyckades.
Som planen var när jag talade med Åke och Christian i morse så kommer Christian att starta under torsdag kväll och Åke tidigt på fredag morgon.
Vi ses på lördag.

Daniel, Jag kan ta starten, jag ska ju ändå dit, men du fick alla mina kort..........

Skriv inte ut några noter till mig!
Jag betalar med Swish till Åke.

Martin

Solmaz Lundin
HCK-medlem
Registrerades: 13-05-01 22:48

Inläggav Solmaz Lundin » 15-06-25 21:02

Hej!
Calle och jag betalar med Swish, och vi vill ha noter!
Hälsningar
Solmaz

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 15-06-28 07:13

Jonas kröp ned i en nybäddad säng på lyxhotell i Årjäng vid 23-tiden, tror jag att det var. Ungefär samtidigt stämplade Christer i Charlottenberg efter två cykelhaverier och sju bedrövelser. Han fick hjälpt med att förvandla sin CX till en single speed med lämplig utväxling. Jag försöker länka till bilden i Facebook, men det är inte säkert att det går.

Christers single speed

Lotta, Ulrika och Mikael passerade Ed kl 04.27. De skickade bilder också, men eftersom de såg snyggare i vid starten än vid en bensinmack kl 4 på natten med kvicksilverbelysning, länkar jag inte till dem.

Läget just nu från en internätcyklist som dricker en varm kopp kaffe efter en skön natt.

Daniel

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 15-07-05 16:44

Markbladet

Ulf kom med i tidningen.

Anna-Lena Kilborn Arvérus
HCK-medlem
Registrerades: 14-08-05 19:56

Inläggav Anna-Lena Kilborn Arvérus » 15-07-18 00:27

Jag kunde inte köra HCKs sista 60-milare för säsongen, men körde Randonneur Västs den 11/7 istället. Randonneur Väst använder inte noter och jag har ingen GPS, så det var väldigt bra att jag kunde låna HCK’s noter!

Jag fick problem med växlarna redan efter ett par mil, pga styrväskan. Hade nog packat den fullare än tidigare. Den hängde och tryckte mot växelvajrarna och snart kunde jag nästan inte växla alls, hade bara två växlar att alternera mellan i några mil. I Fristad fick jag hjälp av gruppen, Kenneth (en dansk cykelmekaniker) och Christer. De fixade växlarna och ändrade läget på väskan, så det fungerade bra efter det. Hade blivit svårt att köra resten av turen på två växlar, så det tackar jag för!

Det var 20 grader och sol, men i Dalsjöfors började jag få frossa fast jag ätit och druckit ordentligt och jag insåg att farten var för hög. Vi låg på 28-29 km i snitt och det var alldeles för snabbt för mig, fast gruppen tyckte att vi tog det lugnt. Så jag valde att köra själv efter det, i min egen takt. Det gick bra resten av dagen, var framme i Båstad kl 22 efter 14 tim och övernattade sen på vandrarhem i Laholm.

Dag 2 gick allt bra fram till Kungsbacka. Jag VET att man ska följa noter/karta, men jag tycker vägen från Kungsbacka till Lindome är så fruktansvärt tråkig så jag tänkte att jag istället kör över till andra sidan, till Särö och sen vidare Billdal och Mölndal/Fässberg för stämpling. Det skulle nog inte spela någon roll, tänkte jag, det blir ju lika långt.

Jag vet inte om det var sömnbrist, allmänt mentalt psykbryt eller vad som hände, men jag körde av för tidigt och tog istället 158an mot Onsala! Körde runt Onsalahalvön, vidare till Gottskär, tillbaka till Vallda, körde fel i en rondell, tillbaka igen och hittade till slut cykelbanan och Kattegattleden mot Göteborg. Tänkte att det måste vara ett säkert kort att följa Kattegattleden, så jag följde den kors och tvärs över Särö golfbana, då plötsligt en skylt visade in mig på en liten grusväg med sådant där stort spetsigt grus som man får punka av. Jag började jogga på grusvägen, bärandes cykeln (ja, jag var desperat), men det var en lång grusväg och jag fick försöka cykla försiktigt istället. Ingen punka. Lärdom: akta er för Kattegattleden! Skyltar visade mig vidare. De ville leda mig förbi Särö Västerskog och till Blomstermåla. Nu fick det vara nog. Jag vände cykeln, fast besluten att köra den trafikerade 158an hela vägen tillbaka till Mölndal och försöka att inte bli överkörd. Men då såg jag Släps kyrka. Det var här jag hade tänkt komma fram när jag vek av från Kungsbacka, fast ett par timmar tidigare.

Jag körde sedan fel två gånger till, innan jag hittade rätt väg till Billdal. När jag till slut ankom till Fässberg var jag ganska slut i benen och stannade en timma. Jag hade nu kört nästan 60 mil, men hade en bra bit kvar till Trollhättan. Mycket backar var det de sista milen. Ett tag i mörkret i skogen kändes det som om jag aldrig skulle komma fram. Men så rätt som det var befann jag mig i ett bostadsområde i ett av Trollhättans ytterområden. Den känslan är svår att beskriva. Nu visste jag att jag skulle hinna.

Jag kom i mål kl 23:47, efter 67,5 mil, med 13 min tillgodo.

Jag vet en sak jag är bra på, att köra vilse och att komma i mål med minsta möjliga marginal. Det var inte riktigt lika tight som Västkusten runt, den här gången hann jag ta en kaffe innan tiden gick ut. Det var absolut inte noternas fel, bara mitt eget. Varför måste jag göra det så svårt för mig själv? Jag behöver en GPS!

/ Anna-Lena

Återgå till "Brevetlopp"