BRM 200 km SÖDER - Lördagen 23 juli 2011

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Användarvisningsbild
Stefan Gunnarsson
HCK-medlem
Registrerades: 07-09-12 20:46
Kontakt:

Inläggav Stefan Gunnarsson » 11-07-19 21:50

Hej!

Planerar att komma. Vore kul med några PBPare till som skall slipa på uthålligheten.

:D Stefan

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Användarvisningsbild
Eive Wallman
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-14 17:36

Inläggav Eive Wallman » 11-07-19 23:01

Jag kommer :)

/Eive 8)

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 11-07-20 08:55

Stefan! 20 mil är numera ett tempopass. Men jag planerar att köra ändå!

Användarvisningsbild
Stefan Gunnarsson
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Stefan Gunnarsson » 11-07-20 13:28

Christian Behre skrev:Stefan! 20 mil är numera ett tempopass. Men jag planerar att köra ändå!

Hur tänker du då? Skall man byta till tempostyre? All mat på cykeln och aldrig sätta ner foten? :lol:

Håller med 20 mil skall kännas kort, men vi skall ha en skön upplevelse.

Kul att du hänger på Eive.

Just nu ser det lite regning ut men vädret ändrar sig hela tiden.

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Försöker hänga på

Inläggav Björn Larsen » 11-07-22 19:00

Stefan Gunnarsson skrev:
Christian Behre skrev:Stefan! 20 mil är numera ett tempopass. Men jag planerar att köra ändå!

Hur tänker du då? Skall man byta till tempostyre? All mat på cykeln och aldrig sätta ner foten? :lol:

Håller med 20 mil skall kännas kort, men vi skall ha en skön upplevelse.

Kul att du hänger på Eive.

Just nu ser det lite regning ut men vädret ändrar sig hela tiden.

Jag har ordnat solsken och medvind samt några nerförsbackar.
Känner mig sugen så det finns risk för att jag står vid Preem klockan 09:00 i morgon. Får dock ta det lite lugnare då jag inte gjort så många mil i år.
Mvh Björn

Användarvisningsbild
Thomas Backelin
HCK-medlem
Registrerades: 07-08-31 08:39

Inläggav Thomas Backelin » 11-07-22 22:39

Tänkte också komma och ta det lungt och njuta av backarna.... :wink: / Thomas

Användarvisningsbild
Eive Wallman
HCK Motion Ledare
Registrerades: 05-12-14 17:36

Inläggav Eive Wallman » 11-07-23 21:01

Thomas Backelin skrev:Tänkte också komma och ta det lungt och njuta av backarna.... :wink: / Thomas

Visst njöt du? :wink:

/Eive 8)

Användarvisningsbild
Björn Larsen
HCK-medlem
Registrerades: 04-08-04 10:23
Kontakt:

Ja, vi blev några stycken

Inläggav Björn Larsen » 11-07-24 08:42

Bild
8 var vi som lämnade Preem i Järnbrott vid kvart över 9 på Lördagsmorgonen. Det var lite tveksamt om vilka kläder man skulle ha på sig men jag hade ju beställt solsken så vi var klädda kortärmat och kortbenat vid starten.
Bild
Vid 10:27 var vi i Fjärås där det var dags för första stämplingen och den obligatoriska vaniljbullen.

Bild
Problemet var bara att vårt kära bageri såg stängt ut och det innebar alltså att vi alla fick klara oss utan vaniljbulle.
Bild
8 randennourer tvingades bita ihop och besöka tempo vid sidan om istället för en stämpel utan vaniljbulle
Bild
Vi fortsatte att rulla söderut och hamnade i Vedigge klockan 11:38. Nu började solen komma fram och det började bli varmt.
Bild
Mellan Vedigge och Kungsäter passerar du sjön Fävran. Man märker temperaturen sjunker lite när man passerar sjöar och det tackar vi för.
Bild
Kungsäter nådde vi 12:30, några av oss började prata om lunch men vi kom överens om att ta detta i Kinna eller Skene.

Bild
Eiwe ville inte tillåta min obligatoriska korv å mos i Skene för han hade sett man använde en Mule för att göra korv. Eiwe påstod att pizza var mycket nyttigare och fick fram sin vilja att besöka pizzerian i Skene istället. Vi anlände till Pizzan i Skene klockan 13:55
Bild
Ja pizzorna fick nästan bäras ut med bärrem för att vi skulle få dem till bordet.
Bild
Här ser ni 5 kg pizza á 5000 kcal och funderade på om jag skulle lyckas få ner den. Jag ifrågasatte den där "nyttigheten" med pizza som Eiwe ordade mycket om.

Bild
Pizzan gick faktiskt ner efter en halvtimmas kämpande. Nu kom dock nästa problem. Vi satt nu 8 proppmätta cyklister som knappt kunde röra sig på en Pizzeria i Skene och hade nästan 10 mil hem.
Bild
Med mycket god vilja och tjöt i uppförsbackarna lyckades vi få med alla till Bollebygd och besökte här ett sjysst café på torget klockan 16:00.
Jag vill rekommendera deras kaffe. Caféet heter la Familia Maesad och här ligger även en restaurang med pasta, sallader och rättigheter. Du ser mer om dem på lafamiliamacsad.se
Nu var det nästan 30 grader i skuggan och med 5 kg pizza i magen gick det lite tyngre hemåt. Det gjorde dock gott med en riktig kaffe och mera vätska.
Mellan Hällingsjö och Hällesåker fick vi några kraftiga åskskurar. Några ville ta på sig regnkläder men några av oss tyckte det kunde kvitta och jag var ju redan dyngsur av svett. Jag tyckte det var skönt med lite svalkande regn och piggnade till betydligt i benen.
Bild
vi var hemma igen strax efter 18:00 på kvällen och jag tror flera av oss sov gott i natt.
Jag tyckte vi hade kul och hoppas få chans att delta vid några fler tillfällen.
Tack allihopa.
Mvh
eran Björn
Senast redigerad av Björn Larsen 11-07-24 11:45, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Christian Behre
HCK-medlem
Registrerades: 04-01-06 22:35

Inläggav Christian Behre » 11-07-24 09:20

Tack Björn för trevliga bilder och inlägg!

Det här blev ju en Brevet-runda på lite annorlunda sätt. Täta stämpelstopp, som blev matstopp och däremellan bra fart. Att sitta en timme i Kinna och äta i goda vänners lag var jättetrevligt! Och nästan en halvtimme i Bollebygd, var också skönt och mysigt. Tveksamt upplägg för PBP, dock. Fick därför bli inslag av backträning, när tillfälle gavs. Kanske inte så uppskattat av alla, men under ytterligare ett par veckor är det hårdträning inför årets stora begivenhet som gäller och då unnar jag mig att vara lite ego.
Förresten, strax över nio tim på 20 mil är faktiskt ett helt ok tempo för PBP på 80-85 tim.

Mikael Carlsson
HCK-medlem
Registrerades: 07-06-05 23:27
Kontakt:

Inläggav Mikael Carlsson » 11-07-24 11:38

Det blev ju en riktigt mullig runda igår. Mycket gott att äta och trevligt sällskap i gott väder + en naturlig dusch på slutet gjorde att det blev en kanonmysig runda.

Användarvisningsbild
Thomas Backelin
HCK-medlem
Registrerades: 07-08-31 08:39

Inläggav Thomas Backelin » 11-07-24 12:53

TACK!
Äntligen en långrunda för mig sen Vätternrundan 2010, men oj vad trött=tyst :oops: jag var i backarna och när då dessa PBP fantomer reser sig från sadeln och börja prata med varandra lättsamt i backarna så kom jag ihåg hur det är att vara ”helt slut” men sen på rakorna så var man med igen tack vara att ni väntade på ”kaptenen”, Mikael tack för putten i en av backarna! Tack Uli, Eive, Christian, Stefan, NN och (fotografen) Björn för en trevlig runda där jag mest låg på rulle! :D Men tror att jag vet vem som fick bäst träning igår(=jag) :wink: / Thomas

Användarvisningsbild
Stefan Gunnarsson
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Stefan Gunnarsson » 11-07-24 21:56

Tack allihop! En härligt social runda. Björn, fina bilder och trevlig berättelse. Det blev en härlig avslutning när Micke och jag körde partempo i regnet.

Återgå till "HCK:s brevetlopp"