BRM 600 2020-06-06

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

BRM 600 2020-06-06

Inläggav Daniel Ridings » 19-10-13 16:59

Tid: Lördag 2019-06-06
Plats: Circle K Fässbergsmotet
Start: 0X.00 (jag har inte fastnat för en tid ännu. Cyklisterna har kanske önskemål. Vi startar samtidigt (ungefär), men klockslaget är öppet.
Banan: Vår gamla 600 med start i Mölndal
Betalning: senast 15 min före start, gärna med Swish. 150:- med medalj, 100:- utan.
Swish: 123 085 58 74 (Skriv BRM600 + initialer)
Maxtid: 40 timmar

Den här ändringen har gjorts tillföljd av Folkhälsomyndighetens precisering vad gäller resor, 2-timmarstumregeln.

Banan ritades före arbetet med västlänken tog fart. Jag kommer att justera den genom stan och jag ska försöka få till noter.

Anmälningssida
Antal anmälda

Den här banan har vi haft gemensamt med Trollhättan under åren. Vi kör den inte samtidigt, förstås. Start i Trollhättan passar bäst för övernattning, vilket är onödigt, eftersom Trollhättancyklister kör non-stop. :-)

Laholm är 39 mil inne på banan. Jag ska undersöka om inte jag kan få bort Båstad. Det stör nattsömnen om man vet att man måste stressa iväg till en kontroll på förmiddagen. Det ser inte lovande ut, men jag ska försöka.

Men Båstad är ingen nackdel. Det finns ett fint konditori på vänster sidan när man kommer till stan.

När jag skriver att vi startar samtidigt "ungefär" så syftar jag på det sättet vi har gjort under säsongen. Om man är 2-3 stycken som vet att man ska cykla tillsammans och som är samlade vid starten, kommer jag att släppa iväg er från och med 30 minuter före utsatt tid. Det är ett sätt att hålla lite mindre grupper. Nu brukar det inte vara en anstormning till 600km, men, men.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Status: BRM 600 2020-06-06

Inläggav Daniel Ridings » 20-05-20 05:02

Den tänkta banan bryter mot Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Håll ett öga på denna tråd.

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Ändrad bana BRM 600 2020-06-06

Inläggav Daniel Ridings » 20-05-24 08:34

För att hålla oss inom 2-tmmarsbilresa har jag plockat fram en gammal bana.

Daniel

Martin Bergström
HCK-medlem
Registrerades: 13-03-18 20:24

Re: BRM 600 2020-06-06

Inläggav Martin Bergström » 20-05-26 19:31

Daniel,
Så det blir vår ”klassiska” 600 S
Den är fin, jag har bara kört den en gång, men den är fin, Bohuslän, Västergötland, Halland och en känning av Skåne. Jag minns exakt var jag sov i diket. Dessutom en konstig känsla att stämpla på ett hotell i Båstad där dom andra gästerna drack champagne.
Jag hoppas att jag kör.
Martin

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Re: BRM 600 2020-06-06

Inläggav Daniel Ridings » 20-05-29 16:34

Jag har uppdaterat banan med ett förslag på hur man kan ta sig igenom Göteborg. Den ursprungliga banan använde Götaälvbron.

Jag har försökt att dra om hela banan för att få RideWithGPS för att generera en "cue sheet", som man somliga har föredragit framför GPS. Det var inte meningen att ändra på banan, bara på beskrivningen. Det är bara från Mölndal till den norra startplatsen som jag ville ändra på.

Så om ni har laddad ner tidigare än idag, fredag kl. 16.30, vill ni kanske ta ned banan på nytt. Om ni hittar genom Göteborg ändå och inte behöver en beskrivning av alla svängar, så kan ni vara lugn och använda den gamla.

Banan går fortfarande ända ned till Båstad, efter önskemål.

Daniel

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Kontrolltider: BRM 600 2020-06-06

Inläggav Daniel Ridings » 20-06-02 09:50

Dessa är bara för att ge en uppfattning. De utgår ifrån start kl. 7 på lördag. Andra starttider behöver justera de olika tiderna.

https://docs.google.com/document/d/1PEi ... sp=sharing

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Starttider: BRM 600 2020-06-06

Inläggav Daniel Ridings » 20-06-04 06:41

Inför PBP har vi fått önskemål om att anpassa starttider till en PBP-start. Det betyder att några har velat starta en 60-milare på kvällen, som 90-gruppen startar i Frankrike.

Jag vet att det står kl. 5 i anmälan, men den tiden gällde den gamla banan, inte den här banan.

Vi har minst två som vill starta kl. 19.30 på fredag, och det går fint. Jag har inte hört talas om någon som vill starta kl. 5.

Starttiden på lördagmorgon är inte spikad. Jag är flexibel. Hör av er med önskemål så ska jag hitta något som passar så många som möjligt. Jag kommer inte att köra. Den här banan är inte den bästa för oss långsamma cyklister. Vi kommer helt enkelt inte till Laholm i tid för att sova på vandrarhemmet. En gång cyklade jag med Aina och ett mindre sällskap. Vi var trötta i Hyltebruk och så att det faktiskt stod "hotell" på ett hus nära bron. Vi bankade på och en sömning rysk öppnade upp åt oss. Han kunde inte svenska, men han såg på oss att vi behövde sova. En annan gång cyklade jag med Anna-Lena och Prashanth. Också vi blev trötta i Hyltebruk och sov på gången intill bankomaten och på parkeringen vid Eftras kyrka.

Fina minnen har jag ändå. Vi cyklade ute på landet på väg ned till Hyltebruk och plötsligt viskade Anna-Lena "titta" och pekade uppe på ryggen på en kulle och i månskinet såg vi en flock med vildsvin.

Det var då det ...

Hör av er med önskemål. Min epostadress och telefon finns på https://www.randonneurs.se/Kal2020.htm

Ibland skriver folk till mig på Facebook. Gör inte det om ni behöver svar inom ett dygn.

Daniel

Återgå till "HCK:s brevetlopp"