BRM 200 km lördagen 2017-09-09

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Åke Haraldsson
HCK-medlem
Registrerades: 08-06-19 18:18

BRM 200 km lördagen 2017-09-09

Inläggav Åke Haraldsson » 17-03-05 10:53

Tid: Lördag 2017-09-09
Plats: Circle K Mölndal, Fässbergsmotet
Start: 07:00
Betalning: senast 06.45, gärna med Swish. 150:- med medalj, 100:- utan.
Swish: 0709-857511 (Åke Haraldsson)
Maxtid: 13,5 timmar

Bana: Brevet 200 S - Bana
Noter:Brevet 200 S - Noter
Kontrolltider: Brevet 200 S - Kontrolltider

Anmälningsinformation

Ni kan anmäla er här: Anmälan till brevetlopp 2017

Ni kan se alla föranmälningar här: Föranmälda

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Re: BRM 200 km lördagen 2017-09-09

Inläggav Daniel Ridings » 17-08-31 10:56

Nu är vi framme vid HCK:s sista lopp för säsongen. Jag passar på och kör dels för att få super randonneur dubbelt upp, dels för att bocka av en 200 km runda i måndaden med start nu i september. Tja, alla andra föregående månader har också en 200 förutom januari och mars, men jag låter räkningen börja nu.

Men jag gör inte som ungarna. Jag går inte ut och spikar datum i förväg. Jag är solskenscyklist och jag kommer att avvakta plusgrader och isfria (så gott som) vägar. Det gäller också att inte hamna för långt ut i skogen på vintern. Man vill gärna komma in till värmen här och där.

Men den 9/9 kör jag, oberoende av väderförhållande. Hoppas fler gör det!

Möjligen tar jag en gammal Raleigh från 70-talet så att den kan luftas. Men det gör jag bara om det inte har regnat. Den har inga stänkskärmar.

Som sagt, hoppas på sällskap!

Daniel

Åke Haraldsson
HCK-medlem

Inläggav Åke Haraldsson » 17-08-31 19:26

Jag kommer den 9:e. Sticker ut hakan och säger att jag kör oavsett väder, är innerst inne optimist så jag tror på fint väder.
Hoppas och tror att Daniel och jag inte blir ensamma.

Åke

Anna-Lena Kilborn Arvérus
HCK-medlem
Registrerades: 14-08-05 19:56

Inläggav Anna-Lena Kilborn Arvérus » 17-09-02 20:43

Jag var ute på en runda idag och det känns som att det finns en chans att komma runt 20-milaren nästa helg under max-gränsen. Om jag håller mig frisk nu. Jag vill gärna köra sista brevet-loppet för säsongen, skulle kännas bra att klara det, men dagsformen får avgöra.

Har inget emot sällskap i vanliga fall, men i så fall kör vi ensamma, jag och min hjärna. Kommer inte att gå så snabbt.

Behöver jag meddela dagen innan hur jag gör, eller kommer ni att köra i vilket fall?

Martin Bergström
HCK-medlem
Registrerades: 13-03-18 20:24

Inläggav Martin Bergström » 17-09-02 21:09

Jag kör också, oberoende av väder.
Vi ses på lördag.

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 17-09-05 07:46

Anna-Lena Kilborn Arvérus skrev:Behöver jag meddela dagen innan hur jag gör, eller kommer ni att köra i vilket fall?

Ursäkta, Anna-Lena. Jag såg först nu att du hade ställt en fråga.

Vi kör ändå, åtminstone jag. Så du behöver inte oroa dig över att lämna besked i förväg. Vi kan ha dig i åtanke och ha ett kort i beredskap ifall du kommer. Ett extra kort är ingen belastning.

Hoppas du mår fint och kommer. Du behöver inte åka runt ensam.

Daniel

Pär Lindén
HCK-medlem
Registrerades: 06-01-13 13:06

Inläggav Pär Lindén » 17-09-07 22:39

Jag och Josephine kör på lördag 9/9 om vädret är hyfsat. Vi kör inte som ni andra hårdingar oavsett hur mycket det regnar. [-(
"Other forms of transport grow daily more nightmarish. The bicycle alone remains pure at heart." Iris Murdoch: The red and the green.

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 17-09-08 07:05

Pär Lindén skrev:Jag och Josephine kör på lördag 9/9 om vädret är hyfsat.

Alltid en bedömningsfråga ... lite medvind är det allt, när det räknas (på hemvägen). Vädret längs banan imorgon

Pär Lindén
HCK-medlem
Registrerades: 06-01-13 13:06

Inläggav Pär Lindén » 17-09-08 13:44

Vinden bryr jag mig inte så mycket om, det är regnet som gör mig grinig. Regnskurar är en sak, men ihållande regn timme efter timme är inte så kul tycker jag. Vi får se, men ser det hyfsat ut tänkte vi köra.
"Other forms of transport grow daily more nightmarish. The bicycle alone remains pure at heart." Iris Murdoch: The red and the green.

Martin Bergström
HCK-medlem

Inläggav Martin Bergström » 17-09-10 07:57

Rapport från soffan:
Vi var tre som körde, Daniel, Åke och jag.
Det blev "Åka med Åke", han är stark, mycket stark, jag tror att två års träning för RAAM har gjort en hel del. Min förmåga är i huvudsak att "inte vika ner mig".
Vi hade en jättefin runda, denna 200km kan starkt rekommenderas, väldigt fina vägar och det inre av Halland är fantastiskt fint att cykla i. Det blev bara 100 km regn, vindstilla och högt tempo, vi kom hem på 6 timmar 48 minuter, vilket get ett totalsnitt på 29.6 km/tim.
Daniel släppte oss efter ett tag ock fortsatte själv, han har lagt ut lite på fb.
Nu får vi se vad Randonneurerna kommer att hitta på under höst- vinter säsongen. Vi återkommer!

Daniel Ridings
HCK-medlem
Kontakt:

Inläggav Daniel Ridings » 17-09-10 08:32

Det var verkligen oväntat ... det blev ju hyfsat väder ... efter Varberg.

Det tar mig alltid minst 30 minuter att få pulsen under kontroll och kroppen uppvärmd. Så snart det började gå lite uppför, om än lätt uppför, så släppte jag, helt enligt planen.kaff

Sedan blev det regn ända ner till Varberg. När jag kom till McDonalds höll de på med att öppna så jag stannade för att få en varm kopp kaffe och lite mat. Jag visste att det inte fanns några matställen efteråt och jag hade slarvat lite med frukost. Start kl. 7 är lite stressigt för mig.

Då hade det slutat att regna och jag bestämde mig för att plocka av jackan, även om det var (inte så lite) kallt. Jag ville torka ut överkroppen. Men till min förvåning kom solen ut när jag åkte därifrån och den värmde till och med.

Christians burk hängde kvar i Källsjö. Jag tog en lapp och såg lite rörelse inne i butiken. Vanligtvis är det självbetjäning och jag gick in för att köpa en liter mjölk. Numera öppnar de på lördagar. Hon hade inte öppnat ännu, men jag kunde betala och få växeln istället för att rota i lådan. Förresten, de tar Swish nu.

Det blev en stund med att förklara bakgrunden till burken och annat.

När jag lämnade Källsjö höll två bönder på med att flytta kor från sommarbete till gården. De drog två rep i en korridor över vägen och hade en liten hund som styrde korna igenom. När de såg mig, började de plocka ned repet men jag vinkade av dem och förklarade att jag inte hade bråttom. Hunden var så effektiv att jag inte hann få fram telefonen för att ta en bild. Fina, bruna kor. Den ena mannen kunde peka med handen dit han ville ha hunden och vips, så var den där. Lite kul.

Jag fick inget mer regn efter Varberg men såg på vägen att det hade regnat strax innan jag kom på flera ställen.

I Horred stämplade jag hos Bilisten för att kunna få en varm kopp kaffe igen. Uppför backen tyckte jag att bakdäcket kändes svampigt, men det blev aldrig något. På LEL hade jag fyllt den med en CO2 patron efter en punktering och CO2 pysser ut snabbare än vanlig luft. Så det var nog bara dags att släppa ut allt och pumpa på nytt. Det var inget jag kände för att göra just då, så jag cyklade vidare.

Efter Kållered fick min Garmin 800 fnatt. Jag fick meddelande om att "This accessory is not supported" och sedan kom det in i något slags debug-läge med möjligheter att ställa om frekvensen på beep, frekvensen på ANT+ överföring ... och inget annat, dvs, ingen möjlighet att lämna det läget. Det kan hände att regnet knäckte kontakten eller att den nya telefonen försökte para ihop sig med datorn, något som datorn inte stödjer. Sak samma. Jag köpte en 810 strax före LEL, så det är kanske dags att pensionera 800:an.

Det var en fin tur. Man såg på alla vattendrag att det hade regnat mycket. På ett ställe på Åkullalden var vägen översvämmad med ca 20 cm vatten. Där ville man inte sätta ned foten.

Vädret ser ut att blir ganska bra under kommande veckan. Jag pendlar nog till jobbet.

Man hade inte kunnat se det i förväg, Pär, men det blev riktigt fint ... om man inte blåste på för att hinna till nästa regnskur :-)

Daniel

Martin Bergström
HCK-medlem

Inläggav Martin Bergström » 17-09-10 12:29

Härligt Daniel.
Åke o jag cyklade ifatt lite regnskurar, det du såg spår av. Skönt att du slapp. Varken regn eller motvind, så bra det kan vara!
Jag tycker att denna 200 är riktigt fin. På våren när grönskan börjar komma är det väldigt vackert.

Vi får planera upp höst/vintersäsongen. Jag tycker vi kör "En 20 milare i månaden" i vinter också. (Jag missade ju förra året!)
Finns det intresse?

Åke Haraldsson
HCK-medlem

Inläggav Åke Haraldsson » 17-09-10 14:24

Jag håller med om att det var en fin runda igår, visst var det lite regn men det var så pass varmt så jag tyckte inte att det störde något nämnvärt och det har ju också den fördelen att stoppen blir korta, man måste ju iväg innan det blir för kallt.

Jag är med på en 20 milare i månaden under vintern, VinterVKR i trettonhelgen kan vi väl spika redan nu.

Åke

Martin Bergström
HCK-medlem

Inläggav Martin Bergström » 17-09-10 20:33

Då börjar vi med En 20 milare i månaden under oktober.
Jag är upptagen 7/10. Kan vi planera att köra 14/10?

Åke Haraldsson
HCK-medlem

Inläggav Åke Haraldsson » 17-09-12 14:00

14/10 är inskrivet i kalendern.

Återgå till "Brevetlopp"