Planering: 2015

Moderator: Moderatorer - Randonneur

Daniel Ridings
HCK-medlem
Registrerades: 10-03-22 07:54
Kontakt:

Planering: 2015

Inläggav Daniel Ridings » 15-01-12 09:07

HCK:s randonneurkommitté hade möte igår, 11/1, hos Åke Haraldsson i Kungälv. Närvarande var Åke, förstås, Christian Behre, Martin Bergström och jag, Daniel Ridings. Det jag skriver nu är på eget initiativ, dvs, jag har inte fått det i uppdrag. Åke är vår kontaktperson.

Många viktiga saker kom upp såsom starttider och nya banor. Datum har varit spikat sedan tillbaka i oktober och ni kan hitta dem på http://randonneurs.se. Jag har gjort en egen sammanställning av alla lopp i Sverige i en Google Calendar:

Svenska brevetlopp 2015

Något som kan framhävas nu: Alla starter är kl. 7. Andra år har vi haft lite senare starttider för kortare lopp. Så är det inte nu i år. Vi kommer att ha en kvällsstart, men även den går kl. 7, dvs, kl. 19.00.

Christian har tagit fram några spännande 20- och 30-milare. Det kommer mer information om det senare.

Vi kommer att ändra i 400 N (ut till Tenhult och sedan söder genom Ödestugu) genom att helt enkelt dra banan via den möjliga genvägen som finns. Det är klart att vi lägger till förlängning som motsvarar förkortningen någon annanstans. Det är tveksamt som någon vill sätta sitt namn på den här justeringen. Alla var rörande överens att den här banan skulle få en kvällsstart med en obligatorisk stämpling i Ödestugu ... :-) skämt. Kvällstarten går 25/4 på en 30-milare.

Vi ska ha ett par möten inför PBP. Jag önskade mig information från folk som inte har haft ambition att köra snabbare än så många andra som möjligt, dvs, från folk som har kommit in under 90-timmar, som har lyckats med att komma runt. Det är nämligen min ambition och jag misstänker att det finns flera med något liknande. Hoppas någon av er som har kört så ställer upp och berättar.

Vi ska också ha ett mer allmänt hållet möte om årets brevetverksamhet. Vi hoppas kunna intressera många nya deltagare och vill kunna hälsa dem välkomna.

De riktiga detaljer, mötesdatum och upplägg kommer från Åke. Jag ville bara göra ett litet försök att informera.

Sedan höll vi på med några nördiga saker som GPS och gjorde ett besök till Åkes cykelverkstad.

Vi pratade lite om att försöka införa Twitter som ett sätt att hålla nära och kära informerade om var vi är på rundorna, och varandra också, förstås.

Vi pratade lite om SPOT, ett gps-trackingsystem, inte navigering, bara tracking.

Spot Connect och Find me SPOT, men det var bara lite löst prat. Vi vet att det används lite här och där som ett sätt att följa cyklister på långa brevetlopp. Mer vet vi inte.

Nåväl ... håll ett öga på forumet. Det kommer mer.

Daniel

Edit: Pär Lindén och Mikael Carlsson, som inte var närvarande, fick väldigt många roliga uppgifter på sin lott. Det var demokratiskt. Vi röstade om allt.
---
Motionslopp är för dem som vill låtsas att de tävlar, brevetlopp är för dem som vill låtsas att de inte gör det.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:

Återgå till "Senaste nytt"